Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...
  • S novými teleskopickými jímači je instalace jednodušší, rychlejší a dostupnější. Jímače, navržené pro snadný transport a snadnou montáž, přinášejí změnu postupů pro montéry všude. S teleskopickými jimači může jedna osoba bez problémů převézt a ...

ÚVAHA: Prodá hezká krabice jističe dřív než ostatní?


Document Actions
ÚVAHA: Prodá hezká krabice jističe dřív než ostatní?
O tom jak se komunistická vláda asi starala o kulturu prodeje a reklamu na krabicích elektrospotřebičů. Do jisté míry je pravdou, že pěkný obal prodává zboží. Bylo však za komunistického režimu potřeba zvláštní reklamy?
Igor Nováček, ze dne: 26.12.2007
reklama

V sedmdesátých letech, ve jménu budovatelského nadšení, se obchodní praktiky řídily jinými než tržními pravidly. Vše pro světlé zítřky, pro dělnickou třídu, splnění pětiletky ...

Přes to všechno se používaly některé zaběhnuté imperialistické obchodní praktiky. Každý skutečný obchodník by tenkrát samozřejmě našel dlouhý seznam nesmyslných postupů, které v tržní ekonomice neměly šanci na samostatnou existenci. Však za podpory tehdejšího ÚV šlo udržovat uměle prakticky cokoliv i po několik desetiletí.

Všimněte si ve žlutém poli textu z roku 1961. Autor -Rj- zmiňuje nedostatečně potištěné obaly elektrotechnických výrobků. Uvádí ztráty na reklamních i prodejních možnostech, což opravdu pravdou je. Ovšem jak již víme, v tehdejším světě stačilo, aby všemocné grémium rozhodlo a k prodeji monopolních produktů nebylo reklamy potřeba.

.... z tisku TM61
Koupíte-li si za několik korun piškoty, sušenky, krupičku nebo jakékoliv jiné potraviny, dostanete je v pěkně potištěné kartónové krabici. Pokud koupíte za několik set korun elektrický spotřebič, odnesete si ji jej téměř vždy jen v nevzhledné lepenkové krabici.

Nepotištěné strany krabice znamenají ztráty na reklamních, a tím i prodejních možnostech. Ale i bez ohledu na to, nepatří to také kultuře prodeje, abychom i zde jednali pozorněji vůči zákazníkům? -Rj-1961, originál zde ...

Znáte pravidlo krásného obalu?
Respektive "obal prodává produkt". Uznejte sami, že pokud jdete do obchodu pro jedinou možnost, která je na trhu k dostání, míjí se případná propagace na obalu účinkem.

Poslední věta autora se zmiňuje o kultuře prodeje. V případě monopolního diktátu netuším v čím zájmu je kultura prodeje.

Závěr
A tak se můžeme zamyslet nad tím, kdo dnes dnes má vlastně potřebu potištěných krabic :-)

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Hlavním důvodem vývoje nového typu krabice byl zájem zákazníků o zásuvku pro instalaci na omítku, ale bez krycího víčka. To v některých prostorách není z hlediska požadavků na ochranu před vniknutím cizích předmětů a vody nutné ...
Jak vést datová vedení bezpečně v průmyslových prostorách? Pokud potřebujete umístit do prostoru krabici, vzniká několik problémů. Zatížení, krytí IP, dostatečný prostor pro případné práce s vedením. V tomto videospotu se seznámíte s řešením KM Rack z AMPERu 2010. Nezapomeňte, že všude nelze použít běžné podpodlažní krabice určené do administrativních prostředí!
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933