Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: ÚVAHA: Prodá hezká krabice jističe dřív než ostatní? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 26.12.2007
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

ÚVAHA: Prodá hezká krabice jističe dřív než ostatní?


ÚVAHA: Prodá hezká krabice jističe dřív než ostatní?
O tom jak se komunistická vláda asi starala o kulturu prodeje a reklamu na krabicích elektrospotřebičů. Do jisté míry je pravdou, že pěkný obal prodává zboží. Bylo však za komunistického režimu potřeba zvláštní reklamy?
Igor Nováček, ze dne: 26.12.2007

V sedmdesátých letech, ve jménu budovatelského nadšení, se obchodní praktiky řídily jinými než tržními pravidly. Vše pro světlé zítřky, pro dělnickou třídu, splnění pětiletky ...

Přes to všechno se používaly některé zaběhnuté imperialistické obchodní praktiky. Každý skutečný obchodník by tenkrát samozřejmě našel dlouhý seznam nesmyslných postupů, které v tržní ekonomice neměly šanci na samostatnou existenci. Však za podpory tehdejšího ÚV šlo udržovat uměle prakticky cokoliv i po několik desetiletí.

Všimněte si ve žlutém poli textu z roku 1961. Autor -Rj- zmiňuje nedostatečně potištěné obaly elektrotechnických výrobků. Uvádí ztráty na reklamních i prodejních možnostech, což opravdu pravdou je. Ovšem jak již víme, v tehdejším světě stačilo, aby všemocné grémium rozhodlo a k prodeji monopolních produktů nebylo reklamy potřeba.

.... z tisku TM61
Koupíte-li si za několik korun piškoty, sušenky, krupičku nebo jakékoliv jiné potraviny, dostanete je v pěkně potištěné kartónové krabici. Pokud koupíte za několik set korun elektrický spotřebič, odnesete si ji jej téměř vždy jen v nevzhledné lepenkové krabici.

Nepotištěné strany krabice znamenají ztráty na reklamních, a tím i prodejních možnostech. Ale i bez ohledu na to, nepatří to také kultuře prodeje, abychom i zde jednali pozorněji vůči zákazníkům? -Rj-1961, originál zde ...

Znáte pravidlo krásného obalu?
Respektive "obal prodává produkt". Uznejte sami, že pokud jdete do obchodu pro jedinou možnost, která je na trhu k dostání, míjí se případná propagace na obalu účinkem.

Poslední věta autora se zmiňuje o kultuře prodeje. V případě monopolního diktátu netuším v čím zájmu je kultura prodeje.

Závěr
A tak se můžeme zamyslet nad tím, kdo dnes dnes má vlastně potřebu potištěných krabic :-)

TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.