Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Předtuchy ...

Ačkoliv si každý prosinec vzájemně přejeme vše krásné a zdraví, minulý ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 407
Bazar
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • ETS je software pro nastavováný systémové instalace, respektive domovní automatizaci. Zkratka ETS znamená Engineering Tool Software. Jde o konfigurační softwarový nástroj nezávislý na výrobci pro návrh a konfiguraci systému KNX. ETS je software, který ...

OEZ servis poskytuje i preventivní údržbu #3


Document Actions
OEZ servis poskytuje i preventivní údržbu #3
Aniž si to často uvědomujeme, sami jako klienti očekáváme od svých dodavatelů neomezenou podporu vedoucí k naší naprosté spokojenosti. Miroslava Uhera se v tomto díle ptáme na rozsah servisních prací, které můžeme u Servisních služeb OEZ očekávat. A také jak je to s revizemi přístrojů. Dělá servisní centrum nějaké preventivní prohlídky? Existují nějaká prostředí, která technikům dělají starosti? Je možné objednat si u Servisu OEZ i měření termovizí?
Redakce portálu Elektrika, Karel Herma, ze dne: 25.11.2020

OEZ Letohrad poskytuje ke svým výrobkům maximální podporu , kterou zákazník může žádat a to i v podobě servisních služeb. Pojďme se podívat na to, jaké asistenční služby servisní centrum OEZ může nabídnout.


Textový přepis mluveného slova reportáže ...

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Preventivní věc, kterou zajišťujeme jako servis, jsou asistenční služby při uvádění do provozu, takže my zákazníkovi pomůžeme nejen poskládat přístroje, když to dělá poprvé nebo si není jistý, správně zapojit, odzkoušet, ověřit veškerou funkci ovládacích obvodů, aby nedošlo k problému, jako je chybné nasazení, nedošlo.

U záskokových automatů, což je složitější zařízení, tam tuto službu provádíme nejčastěji, protože tam je nutno sladit nejen jističe, ale i jejich elektrické a mechanické blokování a dát systém do takového stavu, aby fungoval správně celá léta.

Jak je to s revizemi přístrojů. Dělá servisní centrum nějaké preventivní prohlídky?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Ano, revize na jističích provádíme, musím tedy podotknout, že tomu sice říkáme revize jističe, ale není to revize ve smyslu revize zařízení. Jistič je jen součástí celého zařízení.

Tyto preventivní prohlídky doporučujeme s ohledem na jejich použití, protože každý přístroj má nějakou životnost a životnost souvisí na způsobu použití přístroje a na prostředí, kde pracuje.

Ve firmách s nepřetržitým provozem a odstávkou pouze jednou za rok pár dní, tak tyto firmy nejvíce využívají možnost kontroly jističů. Vždy doporučujeme zákazníkům, aby v rámci revizí zařízení, které nařizuje nařízení vlády, provedli minimálně očištění rozvaděčů, vysátí prachu z ploch, kde se může usazovat a překontrolovat za provozu, nejlépe termovizí, spoje. Tohle je zdá se nejdůležitější pro zajištění spolehlivého chodu zařízení.

Jsou prostředí, která technikům dělají starosti?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Samozřejmě, jsou prostředí, kde prašnost je vysoká, extrémní, například sklárny, tam byly nutné filtrace vzduchu do rozvoden, protože křemičitý prach, který se vyskytoval v ovzduší, způsoboval i špatné dosednutí kontaktů, které pak začaly topit. Nebo čističky odpadních vod nebo papírny, tak je nebezpečný sirovodík, který způsobuje oxidaci stříbrných součástí, tudíž i kontaktů, tam je potřeba provádět údržbu častěji.

Je možné objednat si u servisu OEZ i měření termovizí?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Ano, samozřejmě. I tuto možnost preventicních prohlídek máme a děláme. To je nutno provádět za provozu, termovizí velice rychle projdete rozvaděč a uvidíte nejteplejší místa a na tato místa je pak potřeba se blíže zaměřit. Termovize sama o sobě není samospásná, je potřeba se s ní naučit pracovat, protože ona vám krásně zobrazí barevné spektrum, ale musíte si dávat pozor na emisivitu různých materiálů. Proto ten, kdo pracuje s termovizí a pravidelně dělá takové prohlídky, tak si nějakým způsobem sjednotí a určí měřící body a ty pak porovnává. Takže zná vývoj v nějakém čase a vidí, zda se spoj zhoršuje nebo ne.

Protože když přijdete na místo jednou, zhotovíte snímek a ještě nezjistíte další podrobnosti jako je teplota okolí, proud, který přístrojem teče, jestli proud je a nebo není ustálený, tak vypovídající schopnost není úplná. Je potřeba mít více informací. Je dobré, když se tím zabývají firmy, které mají praxi třeba z elektráren nebo nějakých větších energetických firem.

Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!



Nenechte si ujít pokračování seriálu OEZ servis!
Příště se podíváme, jak servis OEZ řeší údržbu a opravy starších typů přístrojů a jaké jsou možnosti retrofitových sad.

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 7)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

OEZ s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Jak se dají seriozně servisovat jistící přístroje staršího data výroby? Je to jednoduché a jak dalece se taková náhrada vyplatí? Jaké typy retrofitů má OEZ ve své nabídce? Je možné retrofity nasadit kdekoliv? Jak se aktuální legislativa dívá na servisní zásahy vyrobených a již namontovaných přístrojů, popřípadě jejich výměny za jiný, novější model? Jakým způsobem probíhá montáž retrofitů? Je potřeba nějaký speciální uchycovací materiál? Miroslav Uher říká, že ne, když vás pověří zákazník, abyste vyměnil v rozvaděči jakýkoliv přístroj a máte vybavení ...
Tradiční výrobce jistících přístrojů z Letohradu plánoval uvedení novinek 2020 dlouho před uvedením na trh. Ovšem stejně jako další dodavatele elektroinstalačních přístrojů i OEZ musel z minuty na minutu na všechny své plány propagace zapomenout. Na konci roku jsme se krátce spojili s Lukášem Havlenou. Ten s námi celý rok připravoval a koordinoval odborné webcasty. Co se dělo v zákulisí týmu odborníků, který tak dobře znáte, třeba z tradičních Odborných seminářů?
Přestože je servis OEZ prakticky nonstop službou, která reaguje na vnější podněty, existují určité pravidelné činnosti. Tým servisních mechaniků je plánovaně vytěžován tak, aby se daly zvládnou veškeré požadavky na divizi kladené. Samozřejmě servisní zásahy se plánovat nedají, ale počítat se s nimi musí. Pokud by servisní vozidlo muselo zasahovat s "majákem" v nočních hodinách, jaké jsou šance na odstranění závad? Jaké poruchy servis řeší nejčastěji? Jak vypadá typický pracovní den? K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů? Sledujte v tomto reportážním dílu ...
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933