OEZ Letohrad poskytuje ke svým výrobkům maximální podporu , kterou zákazník může žádat a to i v podobě servisních služeb. Pojďme se podívat na to, jaké asistenční služby servisní centrum OEZ může nabídnout.
Textový přepis mluveného slova reportáže ...
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZPreventivní věc, kterou zajišťujeme jako servis, jsou asistenční služby při uvádění do provozu, takže my zákazníkovi pomůžeme nejen poskládat přístroje, když to dělá poprvé nebo si není jistý, správně zapojit, odzkoušet, ověřit veškerou funkci ovládacích obvodů, aby nedošlo k problému, jako je chybné nasazení, nedošlo.
U záskokových automatů, což je složitější zařízení, tam tuto službu provádíme nejčastěji, protože tam je nutno sladit nejen jističe, ale i jejich elektrické a mechanické blokování a dát systém do takového stavu, aby fungoval správně celá léta.
Jak je to s revizemi přístrojů. Dělá servisní centrum nějaké preventivní prohlídky?
Ano, revize na jističích provádíme, musím tedy podotknout, že tomu sice říkáme revize jističe, ale není to revize ve smyslu revize zařízení. Jistič je jen součástí celého zařízení.
Tyto preventivní prohlídky doporučujeme s ohledem na jejich použití, protože každý přístroj má nějakou životnost a životnost souvisí na způsobu použití přístroje a na prostředí, kde pracuje.
Ve firmách s nepřetržitým provozem a odstávkou pouze jednou za rok pár dní, tak tyto firmy nejvíce využívají možnost kontroly jističů. Vždy doporučujeme zákazníkům, aby v rámci revizí zařízení, které nařizuje nařízení vlády, provedli minimálně očištění rozvaděčů, vysátí prachu z ploch, kde se může usazovat a překontrolovat za provozu, nejlépe termovizí, spoje. Tohle je zdá se nejdůležitější pro zajištění spolehlivého chodu zařízení.
Jsou prostředí, která technikům dělají starosti?
Samozřejmě, jsou prostředí, kde prašnost je vysoká, extrémní, například sklárny, tam byly nutné filtrace vzduchu do rozvoden, protože křemičitý prach, který se vyskytoval v ovzduší, způsoboval i špatné dosednutí kontaktů, které pak začaly topit. Nebo čističky odpadních vod nebo papírny, tak je nebezpečný sirovodík, který způsobuje oxidaci stříbrných součástí, tudíž i kontaktů, tam je potřeba provádět údržbu častěji.
Je možné objednat si u servisu OEZ i měření termovizí?
Ano, samozřejmě. I tuto možnost preventicních prohlídek máme a děláme. To je nutno provádět za provozu, termovizí velice rychle projdete rozvaděč a uvidíte nejteplejší místa a na tato místa je pak potřeba se blíže zaměřit. Termovize sama o sobě není samospásná, je potřeba se s ní naučit pracovat, protože ona vám krásně zobrazí barevné spektrum, ale musíte si dávat pozor na emisivitu různých materiálů. Proto ten, kdo pracuje s termovizí a pravidelně dělá takové prohlídky, tak si nějakým způsobem sjednotí a určí měřící body a ty pak porovnává. Takže zná vývoj v nějakém čase a vidí, zda se spoj zhoršuje nebo ne.
Protože když přijdete na místo jednou, zhotovíte snímek a ještě nezjistíte další podrobnosti jako je teplota okolí, proud, který přístrojem teče, jestli proud je a nebo není ustálený, tak vypovídající schopnost není úplná. Je potřeba mít více informací. Je dobré, když se tím zabývají firmy, které mají praxi třeba z elektráren nebo nějakých větších energetických firem.
Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i
zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete
zde!
Nenechte si ujít pokračování seriálu OEZ servis!
Příště se podíváme, jak servis OEZ řeší údržbu a opravy starších typů přístrojů a jaké jsou možnosti retrofitových sad.