Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • S novými teleskopickými jímači je instalace jednodušší, rychlejší a dostupnější. Jímače, navržené pro snadný transport a snadnou montáž, přinášejí změnu postupů pro montéry všude. S teleskopickými jimači může jedna osoba bez problémů převézt a ...
  • Jak naplno využít schopností programovatelných relé easyE4? Podívejte se jaké možnosti vám dávají nové přístroje. Od různých způsobů vizualizace procesů až po komunikaci s okolním světem. Ovládněte programování relé easyE4 a staňte se expertem v ...

O tom, jak se můžeme těšit strojové technické podpoře


Document Actions
O tom, jak se můžeme těšit strojové technické podpoře
Při krátkém zastavení v nákupním centru jsme spolu s Markem Mikušem mluvili o jeho specializaci. Protože jsem chtěl otestovat další reportážní sestavu v prostředí pro natáčení rozhovorů akusticky nepřátelském. Téma se ustálilo na dnes aktuálním využívání umělé inteligence. Konkrétně v oblasti komunikace. To je krůček k tomu, čemu se u nás říká podpora, tedy technická podpora. Můžeme si položit otázku, zda nepřijdou někteří takovou službou AI o práci. Někteří si to možná zaslouží a naopak jiní se díky svým schopnostem posunou. Nebo nám také může AI pomoci v lepší orientaci v technických normách ...
Miroslav Minařík, ze dne: 15.07.2023


Malé zamyšlení nad (do jisté míry) určitě zajímavým technickým pokrokem.
Digitalizace a vše, co s ní souvisí přináší bezesporu mnoho zajímavých nástrojů a vše vede k totální změně všech předchozích procesů. Můžeme s tím nesouhlasit, bránit se a odmítat, ovšem skutečnosti, že v nových skutečnostech digitální transformace strávíme zbytek života, nic neuděláme.

Ale koukněme na konkrétní službu
Například technická podpora. Výjimečně neřešme B2B, či B2C. Přemýšlejme nad samotným jádrem novodobého vylepšení. Sám jsem jako technická podpora projektantům pracoval několik roků. Ovšem to, co bylo běžné před čtvrtstoletím, rozhodně dnes normální není, nebo dokonce je to nazýváno hlubokou minulostí. Proč? Protože digitalizace.

Technická podpora strojem? Už ne člověkem?
Bohužel ano. Důvody jsou nasnadě. Pracovníci nejsou. Pokud jsou, je jich málo a jsou finančně nákladní. I kdyby podnikatel byl sebevětší lidumil, filantrop, pokud bude chtít zachovat své služby světu a nebude mít vhodné pracovníky, končí. Proto se systémy chatbotů nebo voicebotů prudce rozvíjí.

Co se asi na trhu děje, pokud už nejsou lidé, kteří by byli v terénu
V některých oblastech vzniká informační šum. Samozřejmě, že nějací lidé v terénu jsou, ovšem buď jsou dobří a tím nemají čas, nebo mají času dost, ale také je lepší se jich na nic neptat. Co s tím? Nasadit automat?

Že se tak neděje?
Děje. Stačí porovnat činnosti kdysi a dnes. Před příchodem GSM jsme všichni jezdili a vztahy se upevňovaly osobně. Dnes komunikaci vládne instant messaging, videokonference a přátelství se interpretují pomocí lajků. Domnívám se, že k tomu se nemusí nic dodávat, protože by to mohlo někoho urazit a narušit pohodlné pracovní procesy tvorby přehledů, tabulek, statistik a hlášení.

Dokážete si představit, že vám pomůže strojová inteligence?
Zkuste si shrnout některé dotazy, které pokládáte třetím stranám. Ptáte se na parametry, řešení, či zdroje. Odpoví nám lépe člověk nebo bot napojený na engine AI? K dnešnímu datu je na trhu pestrá přehlídka možností. Některé odpovídací služby jsou nepoužitelné, naopak voicebot jedné logistické společnosti mi včera pomohla asi desetkrát rychleji než člověk. A je na samotném řešiteli, jakou vytvoří kombinaci služeb člověk versus robot.

Marek Mikuš se zabývá komunikačními transakcemi dlouhá léta a i přes to, že o problematice "něco" vím, jsem rád, že mi občas přináší aktualizovaná shrnutí. A bylo tomu i v následujícím neplánovaném záznamu ...



Jak se bude odehrávat vývoj v elektrotechnickém oboru?
Třeba se budeme moci zeptat GPT (respektive Openai) nebo Google Bard na to, které všechny platné technické normy se zmiňují o problematice, kterou řešíme. V té souvislosti asi každého z nás napadne, že by musel Úřad pro normalizaci poskytnout AI data ke zpracování. Ale ta jsou chráněna všemi možnými způsoby. A tak si budeme muset počkat až umělá inteligence najde jiný způsob, pokud ta přímá možná nebude. Zní to výhružně? Ale každá příchozí technologie je přece výzvou i hrozbou. A u umělé inteligence nás čeká více než nás může nyní napadnout!


 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 9)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933