Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

HAKEL příchází ...

Hradecký výrobce přepěťových ochran přepracoval svou internetovou prezentaci ...

Ochrana potrubních ...

Potrubí jsou „žílami“ dnešních průmyslových společností. Na ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
-
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin
Výsledky budou zveřejněny později

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 1001
Bazar
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Všichni to dobře známe. Přicházíme do nového prostoru a dřív či později hodnotíme provedenou elektroinstalaci. Práce, nepráce, dovolená, svatební obřad, pohřeb ... naše oči stejně alespoň na chviličku zkontroluji, zda je "svět správně". Odhaduji, že ...
  • xEnergy Light je univerzální a lze ho využít k výrobě hlavních rozvaděčů. Jde o typově zkoušený rozvaděčový systém, který nabízí jednoduché a spolehlivé řešení pro výrobu výkonových rozvaděčů do 1600A. Při jeho návrhu je vhodné používat program ...

Zmizí s časopisy i regionální výstavy?


Document Actions
Zmizí s časopisy i regionální výstavy?
Kam se vyvíjí ona deklarovaná digitalizace? Co vše ve znamení novodobých elektronických zkratek musíme opustit? O tom, že veřejná vystoupení pomocí webkamery dosahuje velkých časových úspor nikdo nepochybuje. Ovšem vše má své limity. A kde je limitní on-line komunikace a prezentace? Kdo ji bude vždy hájit a kdo naopak bude volat po konvenčním setkávání? S tím úzce souvisí i odborné časopisy, tedy to, co po nich zbylo. Jakou měly funkci kdysi a v této době? Na toto téma stále živě diskutujeme.
Jiří Macháček, Slávek Patera, Miroslav Minařík, ze dne: 19.05.2022
reklama


Začátek koronavirové krize byl šok. Třetina přesedlala na digitální platformy, zbytek vyčkával, co se bude dít, nebo až to přejde. Situací jsme byli všichni donucení se naučit dělat věci jinak. Společenské a obchodní zvyky se změnily. Nyní je situace jiná. Mezitím, co obory, které byly postižené jako první, dnes trápí ekonomický stav, tak v B2B kromě ekonomiky není zcela jasné více věcí. Jak se prezentovat a zda vůbec.



Za poslední dva roky jsme přišli o tři vydavatelství odboných časopisů. Na druhou stranu jsme zasypaní nabídkami na skvělé, "bezplatné" webináře nebo alespoň e-booky za e-mail. Dočkáme se toho, co bylo? Alespoň v podobné míře? S přáteli jsme minulý týden debatovali o vývoji, který se dá na půl roku předpovědět. Několik myšlenek dáváme k zamyšlení ...


Zkrácený přepis on-line diskuse ...

Jiří Macháček ...
... jsme ve vleku marketingových guru? V okamžiku, kdy digitální marketér oznámí, že klienti značky, kterou on zastupuje, volají především po elektronické komunikaci, my ostatní srazíme paty a vytvoříme si povinně sociální profily? Na sociálních sítích jsem někdy od roku 2008. Od té doby to jde s našimi osobními vztahy od deseti k pěti. Na druhou stranu elektronické obchody, zvláště po koronaviru, jsou na vzestupu jako nikdy předtím ...

...

Miroslav Minařík ...
... Omnis Olomouc v minulosti pořádal regionální elektrotechnické výstavy. To bylo v "hlubokém internetovém pravěku". Nebo ještě jinak. Bylo to v době, kdy bylo internetové spojení jako pomocná alternativa. "V té době jsme spolu všichni ještě mluvili", říká ne jedna socioložka, "dnes se naše komunikace zmenšuje na rozsah SMS". Staří elektrotechnici se doposud schází ve stále existujících společenstvích a svazích. Ale jejich řady řídnou a spolků ubývá ... 


...

Slávek Patera ...
... význam sociálních sítí je velice důležitý a jeho hrozba zrovna tak. Jakési dejavuee. U každé novinky se dav začne zabývat vším novým, užitečným, praktickým. Všemi zkratkami a zjednodušením. Na druhou stranu si málokdo všímá vedlejších účinků. "Po internetu dokážeme nějak udržet stávající osobní vztahy, ale nevytváříme nové", mi oznamuje ředitel významné značky v oblasti automatizace. Je fascinující pohled na ochotu podlehnout sociálním sítím, která se změnila v epidemii ...

...

Miroslav Minařík ...
... pro marketing jsou čísla generovaná on-line nástroji dnes naprosto nepostradatelná. Pohledem opačným, tedy běžného elektrotechnika, není moc příjemné vědět, že nejde ani tak o to, sdělit účastníkům něco hodnotného, motivačního, ale především "sečíst úrodu a zpracovat osobní data". Kdysi stačilo přijít na veletrh s prázdnýma rukama a i přesto někdo přišel. Všichni jsme v situaci, kdy je dobré ptát se, proč by k nám někdo měl přijít! Z tradice, ze zvyku ...?


...

Slávek Patera ...
... pokud se prodej obejde bez odborného prostředníka, pak je digitální prodej naprosto nezbytný. To je běžné v retailu, kdy to začal Michael Dell s distribucí laptopů a dnes ho chtějí napodobovat i v B2B. Ale to je svět se zcela odlišnou strukturou a kulturou. Drobný detail, marketérům unikající ...

...

Slávek Patera ...
... pokud si vzpomeneme na průběhy setkání ... k čemu se podle digitálních odborníků potřebujeme osobně potkávat? Kdo mi dokáže popsat situace, které jsou dnes nahrazovány telefonáty, chaty a videokonferencemi? 


...

Jiří Macháček ...
... roušky při jednání ukradly třetinu výkonu! Podobně jako digitální komunikace jsou pouze třetinou celé komunikace. Nevidíme mimiku, u textové komunikace si podobně jako u čteného textu domýšlíme okolnosti. U telekonferencí se omezujeme na nezbytně nutné obchodní informace a to, co zaznělo "mimochodem" jednoduše chybí. Třeba právě proto, že to není "mezi čtyřma očima" jak jsme byli zvyklí ...

....

Miroslav Minařík ...
... pokud použiju baťovu poučku "náš zákazník, náš pán", tak jak si to mnozí vykládají, pak nemám vizi já, ale odběratel. Kdo tuší, kam nás tímto tempem a způsobem přivede Klausova neviditelná ruka trhu? Pokud budu svůj původní podnikatelský plán stále ohýbat směrem k požadavkům zákazníka, za několik let zjistím, že se z novináře stal reklamní textař ...


...

Slávek Patera ...
... za odvážné považuji představitele jednoho výrobce: "Vy nás nesledujete na Facebooku? Nebo na LinkedINu? I na Instáči jsme!". Ne, opravdu nesleduji! Sociální sítě sleduji kvůli sexu, chlastu a jiným prasečinám. Nevidím důvod proč do toho plést proudové chrániče! 

...

Miroslav Minařík ...
... nejsem odpůrcem sociálních sítí, jen jsou "nadužívané". Einstein řekl, že se "bojí dne, kdy technologie předčí mezilidské vztahy, protože vyroste generace hlupáků". Dnes je publikování snadné, jen málokdo přemýšlí nad tím, co publikuje. Podobně jako s kinofilmem člověk šetřil a dbal na kvalitu toho, co fotí, dnes jen fotí a generuje neskutečná množství nepovedených snímků. S publikováním je to podobně ...

Konec zkráceného přepisu on-line diskuse ...


Jak se podle vás bude vyvíjet obchodní komunikace mezi odborníky? Zjednoduší se vlivem digitalizace nebo se vrátí zpět k osobnímu setkávání? A co časopisy? Skončila jejich éra s příchodem sociálních sítí?
Kdo bude určovat to, co chceme vidět, číst a pochopit? Jaký je váš odhad?


 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 4)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT



FIREMNÍ TIPY
Rychlý pohled na technický sešit s pohledem na zásadní sortiment OBO. Mnozí již víme, že OBO BETTERMANN nabízí obrovské množství položek elektroinstalačních prvků. Některé nacházíme v regálech velkoobchodů, mnohé jsou na objednávku a o dalších specialitkách v Česku možná nemáme ani ponětí. Katalog KOMPAKT je jadrný základ, který nachází uplatnění napříč elektroinstalačním spektrem. Co vše tento informační materiál přináší? Jaké podrobnosti objevíme?
Pročítám další vydání oblíbené technické tiskoviny malého formátu. Znovu se utvrzuji v tom, že pouze vyrábět nestačí a tvrzení, že se dobrý produkt prodává sám, považuji za nesmyslné lidové klišé. Každý skutečně dobrý výrobce a dodavatel ke svému portfóliu tvoří podpůrný servis pro ty, kteří ovlivňují distribuci, montáž, nebo údržbu. Příručka elektrikáře HAGER je jedna z těch drobností, která sice není rozhodující, ovšem jejím čtenářům může dobře posloužit. Podívejte se na krátký komentář k jejímu obsahu ...
Konečně se po dvou letech začínáme volně setkávat. Doposud jsme vše řešili absenčně, prostřednictvím různých elektronických nástrojů. Podobně jako u veletrhů, tak i u seminářů jsme všichni v očekávání, zda nedojde na prognózy digitálních fanoušku a vše se nepřesune na Facebook nebo Instagram. Odborné semináře OEZ máme na mušce objektivu již mnoho let a bylo tomu i letos. Co představil tradiční český výrobce rozvaděčových přístrojů po skončení koronavirové izolace? Jak semináře probíhaly? První část přinášíme v tomto článku ...
Události za poslední dva roky s našimi zvyky a tradicemi řádně zamávaly. Společenská katarze stále probíhá a elektrotechnikům se také nevyhýbá. Ovšem Elektrická spojka se letos konala v podobě, jak ji známe, i když opět jinde a s odlišným obsahem. Co vše se odehrálo? Podobně jako u předešlých ročníků jsme prolnuli zábavu s prvky naší profese a v závěru sobotního programu se odehrálo "reálné přezkoušení" podle vyhlášky padesát tak, jak jsme si vzpomněli.
DALŠÍ FIREMNÍ ODKAZY
Kam se v budovách vyvíjí uplatnění vysokorychlostních dat optickými vlákny? Příchod elektroinstalačních podomítkových trubek Fraenkische se zabudovaným optickým vláknem se datoval dřív než známost standardů datových přenosů Industry 4.0. Trubky s označením FFKuS DATALIGHT se v českých e-shopech objevují, ale na běžných stavbách určitě ne. Jde o speciálku, říkají dataři, v běžném obydlí stačí spotřebiteli Wi-Fi. Jiná situace může ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Reklama textem
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933