Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

UČEBNICE EVP#1: ...

Sedíme nad prvním dílem učebnice olomouckého SOLID Team s Petrem Létalem. Tato ...

To nejlepší z ...

K neustálým dotazům z čeho se učit ke zkouškám už máme ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 330
Bazar
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • U velkých výkonových rozvaděčů se většinou neobejdeme bez ověřování zkratové odolnosti či ověřování oteplení pomocí zkoušení. Tyto zkoušky jsou obvykle schopny provádět pouze specializované zkušebny a jsou velmi nákladné. Společnost Eaton má ve své ...

OEZ poskytuje servis svých jističů #1


Document Actions
OEZ poskytuje servis svých jističů #1
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 14.10.2020


Textový přepis mluveného slova reportáže ...

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Servis v OEZ funguje už spoustu let. V podstatě historie sahá od 70. let, kdy byl pod výrobou. Pro výrobu dělal doplňující práce, služby, když bylo potřeba něco opravit, nebo vyjet k zákazníkovi. V 90. letech začal servis pracovat pro obchod a začal se víc věnovat službám. K největšímu rozkvětu služeb došlo po roce 2000, kdy jsme začali nabízet revize přístrojů, opravy u zákazníka.




Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Po povodních v roce 2002 jsme se začali zabývat náhradami starých přístrojů, dnes tomu říkáme retrofity. Voda zaplavila poměrně velkou část území a energetické rozvody i v průmyslových podnicích byly rozvodny zaplavené. Ty bylo potřeba uvést rychle do provozního stavu, takže se z nouze dělaly opravy a revize těchto přístrojů. Bylo nutné je vyčistit, vysušit, vypláchnout tlakovou vodou, nakonzervovat, namazat, ověřit jejich funkci. V tomto období naši technici strávili skoro 3 měsíce mimo domov. Přístroje, které byly zaplaveny a byly už v horším stavu, bylo nutné vyměnit. Proto jsme se začali zabývat náhradami, kterým říkáme retrofity, protože to je výměna co nejrychlejší, pohodlnější pro zákazníka, nebo i pro nás, pokud výměnu provádíme my, protože je to vlastně náhrada šroub na šroub. Od roku 2003 pracuji na servisu i já, v současné době je nás na servisu 8 techniků, kteří jsou víceméně v terénu, a 3, kteří řešíme nabídky a spíše kancelářské záležitosti.


Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V současné době servisujeme jističe z 80. - 90. let jističe BA, J2UX, jističe Modeion kompletní řadu a teď k tomu přidáme jističe 3VA. Ne jeden jistič, ale kompletní řadu jističů. Je to řada jističů od 160 A, nebo rozsahy proudové jsou i nižší, do 1600 A. Jsou to přístroje, se kterými máme v současné době minimum zkušeností, nicméně máme za sebou výrobu, takže pro nás není takový problém ve výrobě získat zkušenosti. Naši technici prodělali školení, byli i na praxi ve výrobě, takže si myslím, že jsme v současné době připraveni.  


Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
100 %, protože máme vývojový tým, který přístroje vyvíjí, zkušebnu, která přístroje ověřovala a stále ověřuje, provádí se permanentní opakované zkoušky, a máme za sebou výrobu. Takže pokud by se vyskytl jakýkoliv problém, máme možnost se poradit s konstruktéry a podívat se do výroby co a jak a eventuálně ve výrobě okamžitě vyrobit přístroj, pokud by nebyl skladem. Myslím si, že v tomto máme velkou výhodu. Další výhoda je v tom, že naši pracovníci dělají tuto činnost léta, původní starší jističe znají jako nikdo v současné době, a nové jističe, tam budeme sbírat nové zkušenosti.

Vozí s sebou technici při výjezdu celý náhradní jistič?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Někdy ano, v případě, že se jedná o něco složitějšího, přístroj nejde zapnout, nebo už vykazuje poruchu přehřátí, nebo něco takového, tak ho bereme s sebou. Máme určitou pohotovostní zásobu u nás na dílně, na skladě, takže je bereme s sebou.

Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V této věci nám může hodně pomoct moderní technika, protože dnes každý chytrý telefon, nebo i starší, mají fotoaparát. Buďto lze poslat MMS, nebo stáhnout fotku do počítače a poslat emailem a podle toho se zorientujeme, co je potřeba. Konkrétně náhrady starších přístrojů řešíme v 95 % přes fotky. Domluvíme se na tom, co a odkud potřebujeme nafotit. Nejlepší pohled je vždy zezadu. Vidíme přesně jak je co připojeno, upevněná pasovina a podle fotek se dá krásně natipovat možná náhrada.

Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Moderní technika nám bude pomáhat čím dál tím víc, protože v současné době už spoustu zákazníků řeší komunikaci přístrojů. Komunikace na přístrojích směrem do řídicího systému, který  mají nainstalovaný ve firmě, nebo budou dobudovávat, tak vám o provozu řekne spoustu informací, nebo sám přístroj doporučí údržbu. "Mám 5 tisíc sepnutí, bude to chtít, aby se na mě někdo podíval."
Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!

 



Nenechte si ujít další pokračování mikroseriálu OEZ servis!
Podíváme se, jak vypadá typický den v servisním středisku.
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 6)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

OEZ s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Pokud instalované spotřebiče v budově přesahují běžné odběry, které lze realizovat tradičními kabely a uložením, přichází na řadu alternativa rozvodu přípojnicovými systémy. Ty obsahují potřebné potenciály v uzavřeném, bezpečném provedení. Taková řešení jsou typická pro komerční provozy, zvláště tehdy, pokud se uvažují různé provozní změny. Využívají se pro svou konstrukční, bezpečnostní a provozní stabilitu. Užití tohoto principu rozvodů je u nás tradiční a jeho obliba v projektech vůbec nepolevuje ...
Zaklínadlo AFDD nemusí být velkou neznámou. Pokud máme šanci se dozvědět ucelené informace a nikoliv útržky názorů, nebo článků časopisů. Naštěstí výrobci přístrojů poskytují svým produktům takový informační servis, že nemáme problém potřebné parametry zjistit. Pravda, není tomu tak vždy, ovšem v případě tohoto sešitu, o tom není pochyb. Neskrývám svou slabost pro pomůcky, které opravdu pomáhají. Sice AFDD není, čemu bych nerozuměl, či neznal, ale provedení a podání autorů se mi líbí ...
OEZ Letohrad představil v květnu prostřednictví tří webcastů vše, co by bylo za normálních okolností řečeno na Odborných seminářích konaných v Česku a Slovensku. Největší letošní novinkou letohradské firmy bylo uvedení nové řady kompaktních jističů 3VA. Sledování všeho nového nebylo podmíněno registrací a nebylo závislé na žádném prezentačním software. Všechny tři reprízy naleznete i s odkazy v tomto článku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933