Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Servisní služby ...

Jaké materiály se používají pro připojování jističů nebo uvnitř ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Co chcete dnes sledovat?
Co má Elektrika připravovat prioritně?
Základy elektrotechniky
Recenze knih
O elektrotechnicích v praxi
Krátké zprávy
Videoreportáže
Živá vysílání
Historické souvislosti
Záznamy živých vysílání
Podcasty, audioverze
Článek o novinkách
Diskusní témata
Rozhovory
Osobní setkávání
Výsledky budou zveřejněny později

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 10
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Potřebu osvětlování nezastavuje ani stávající situace. Světelné výpočty a nabídky osvětlovacích soustav probíhají neustále. Rychlý pohled na aktuální katalog interiérových, exteriérových svítidel, svítidel se senzorem, průmyslových a nouzových ...
  • Hřeben, vidlička, kolík. Tři naprosto nesourodá slova a přesto se všechna vztahují k jedné věci. Vydrátování, chcete-li zapojení rozvaděče vyžaduje určité znalosti, dovednosti a čas. Pokud volíte přístroje jednoho dodavatele, lze využít jeho ...

OEZ poskytuje servis svých jističů #1


Document Actions
OEZ poskytuje servis svých jističů #1
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 14.10.2020


Textový přepis mluveného slova reportáže ...

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Servis v OEZ funguje už spoustu let. V podstatě historie sahá od 70. let, kdy byl pod výrobou. Pro výrobu dělal doplňující práce, služby, když bylo potřeba něco opravit, nebo vyjet k zákazníkovi. V 90. letech začal servis pracovat pro obchod a začal se víc věnovat službám. K největšímu rozkvětu služeb došlo po roce 2000, kdy jsme začali nabízet revize přístrojů, opravy u zákazníka.




Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Po povodních v roce 2002 jsme se začali zabývat náhradami starých přístrojů, dnes tomu říkáme retrofity. Voda zaplavila poměrně velkou část území a energetické rozvody i v průmyslových podnicích byly rozvodny zaplavené. Ty bylo potřeba uvést rychle do provozního stavu, takže se z nouze dělaly opravy a revize těchto přístrojů. Bylo nutné je vyčistit, vysušit, vypláchnout tlakovou vodou, nakonzervovat, namazat, ověřit jejich funkci. V tomto období naši technici strávili skoro 3 měsíce mimo domov. Přístroje, které byly zaplaveny a byly už v horším stavu, bylo nutné vyměnit. Proto jsme se začali zabývat náhradami, kterým říkáme retrofity, protože to je výměna co nejrychlejší, pohodlnější pro zákazníka, nebo i pro nás, pokud výměnu provádíme my, protože je to vlastně náhrada šroub na šroub. Od roku 2003 pracuji na servisu i já, v současné době je nás na servisu 8 techniků, kteří jsou víceméně v terénu, a 3, kteří řešíme nabídky a spíše kancelářské záležitosti.


Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V současné době servisujeme jističe z 80. - 90. let jističe BA, J2UX, jističe Modeion kompletní řadu a teď k tomu přidáme jističe 3VA. Ne jeden jistič, ale kompletní řadu jističů. Je to řada jističů od 160 A, nebo rozsahy proudové jsou i nižší, do 1600 A. Jsou to přístroje, se kterými máme v současné době minimum zkušeností, nicméně máme za sebou výrobu, takže pro nás není takový problém ve výrobě získat zkušenosti. Naši technici prodělali školení, byli i na praxi ve výrobě, takže si myslím, že jsme v současné době připraveni.  


Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
100 %, protože máme vývojový tým, který přístroje vyvíjí, zkušebnu, která přístroje ověřovala a stále ověřuje, provádí se permanentní opakované zkoušky, a máme za sebou výrobu. Takže pokud by se vyskytl jakýkoliv problém, máme možnost se poradit s konstruktéry a podívat se do výroby co a jak a eventuálně ve výrobě okamžitě vyrobit přístroj, pokud by nebyl skladem. Myslím si, že v tomto máme velkou výhodu. Další výhoda je v tom, že naši pracovníci dělají tuto činnost léta, původní starší jističe znají jako nikdo v současné době, a nové jističe, tam budeme sbírat nové zkušenosti.

Vozí s sebou technici při výjezdu celý náhradní jistič?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Někdy ano, v případě, že se jedná o něco složitějšího, přístroj nejde zapnout, nebo už vykazuje poruchu přehřátí, nebo něco takového, tak ho bereme s sebou. Máme určitou pohotovostní zásobu u nás na dílně, na skladě, takže je bereme s sebou.

Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V této věci nám může hodně pomoct moderní technika, protože dnes každý chytrý telefon, nebo i starší, mají fotoaparát. Buďto lze poslat MMS, nebo stáhnout fotku do počítače a poslat emailem a podle toho se zorientujeme, co je potřeba. Konkrétně náhrady starších přístrojů řešíme v 95 % přes fotky. Domluvíme se na tom, co a odkud potřebujeme nafotit. Nejlepší pohled je vždy zezadu. Vidíme přesně jak je co připojeno, upevněná pasovina a podle fotek se dá krásně natipovat možná náhrada.

Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Moderní technika nám bude pomáhat čím dál tím víc, protože v současné době už spoustu zákazníků řeší komunikaci přístrojů. Komunikace na přístrojích směrem do řídicího systému, který  mají nainstalovaný ve firmě, nebo budou dobudovávat, tak vám o provozu řekne spoustu informací, nebo sám přístroj doporučí údržbu. "Mám 5 tisíc sepnutí, bude to chtít, aby se na mě někdo podíval."
Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!

 



Nenechte si ujít další pokračování mikroseriálu OEZ servis!
Podíváme se, jak vypadá typický den v servisním středisku.
 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 7)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

OEZ s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Jaké materiály se používají pro připojování jističů nebo uvnitř samotných přístrojů? Jak to bylo s hliníkem a mědí? Pokud mělo dojít ke kombinaci obou materiálů, jak se s tím vyrovnali konstruktéři v OEZ? Kde se v žebříčku užití pohybuje stříbro nebo cín? Vyskytuje se uvnitř přístrojů zlato v podobě pozlacených kontaktů? Poslechněme si, jak je to s opravami připojovacích pasovin a kabelových ok. Kdy se dají zachránit a kdy už je nutná výměna? Dá se těmto poruchám předejít? Existuje nějaká prevence? Celý rozhovor sledujte zde!
Jak se dají seriozně servisovat jistící přístroje staršího data výroby? Je to jednoduché a jak dalece se taková náhrada vyplatí? Jaké typy retrofitů má OEZ ve své nabídce? Je možné retrofity nasadit kdekoliv? Jak se aktuální legislativa dívá na servisní zásahy vyrobených a již namontovaných přístrojů, popřípadě jejich výměny za jiný, novější model? Jakým způsobem probíhá montáž retrofitů? Je potřeba nějaký speciální uchycovací materiál? Miroslav Uher říká, že ne, když vás pověří zákazník, abyste vyměnil v rozvaděči jakýkoliv přístroj a máte vybavení ...
Tradiční výrobce jistících přístrojů z Letohradu plánoval uvedení novinek 2020 dlouho před uvedením na trh. Ovšem stejně jako další dodavatele elektroinstalačních přístrojů i OEZ musel z minuty na minutu na všechny své plány propagace zapomenout. Na konci roku jsme se krátce spojili s Lukášem Havlenou. Ten s námi celý rok připravoval a koordinoval odborné webcasty. Co se dělo v zákulisí týmu odborníků, který tak dobře znáte, třeba z tradičních Odborných seminářů?
Aniž si to často uvědomujeme, sami jako klienti očekáváme od svých dodavatelů neomezenou podporu vedoucí k naší naprosté spokojenosti. Miroslava Uhera se v tomto díle ptáme na rozsah servisních prací, které můžeme u Servisních služeb OEZ očekávat. A také jak je to s revizemi přístrojů. Dělá servisní centrum nějaké preventivní prohlídky? Existují nějaká prostředí, která technikům dělají starosti? Je možné objednat si u Servisu OEZ i měření termovizí?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933