Nová laboratoř a fotovoltaický polygon na FEKT
Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií (FEKT) na Vysokém učení technickém v Brně rozšířila své vzdělávací programy o praktickou komponentu v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Šlo o nově vzniklou laboratoř a fotovoltaický polygon umožňující studentům nejen teoretické studium, ale i praktickou aplikaci znalostí v oblastech jako je fotovoltaika a elektromobilita. Tento krok reflektuje rostoucí důraz na ekologické technologie a připravuje studenty na práci v sektoru, který je stále důležitější pro dosažení udržitelnosti a energetické nezávislosti. Více stručně zde ...
Tým portálu Elektrika,
ze dne:
24.11.2023
reklama
Pojem "obnovitelné zdroje" již není jen doménou vědeckých článků nebo idealistických diskuzí. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií (FEKT) na Vysokém učení technickém Brně (VUT) to bere vážně a udělala konkrétní krok k tomu, aby studenti nejen mluvili o fotovoltaice a elektromobilitě, ale i je skutečně montovali. Nově vzniklá laboratoř a fotovoltaický polygon nejsou jen ukázkou inovace, ale reálnou příležitostí pro studenty ponořit se do praktického aspektu obnovitelné energetiky.
Teorie je důležitá, ale skutečná změna přichází, když se teorie setká s praxí. V dnešní době, kdy je potřeba zaměřit se na ekologické technologie a alternativní zdroje energie, je tato iniciativa FEKT nejen včasná, ale i nezbytná. Vzdělávání nové generace odborníků, kteří budou mít reálné dovednosti v instalaci a provozu obnovitelných zdrojů, je krokem k čistší a udržitelnější budoucnosti. A s podporou České fotovoltaické asociace je tato cesta ještě jistější. Věřme, že projekt inspiroval mnoho jiných institucí po celém Česku k podobným krokům. Praxe má přeci vždy navrch nad teorií.
-
Nová laboratoř a fotovoltaický polygon na FEKT:
- Vysoká škola technická v Brně (FEKT) rozšířila své prostory o novou laboratoř s fotovoltaickým polygonem. Tato laboratoř poskytuje studentům praxi v instalaci fotovoltaických střešních systémů.
-
Spolupráce s Českou fotovoltaickou asociací (ČFA):
- Polygon byl vytvořen ve spolupráci s Vysokým učením technickým Brně (VUT) a ČFA. Zástupci obou institucí učebnu oficiálně otevřou 13. září.
-
Praktická výuka nad teoretickou:
- Ačkoli teoretická výuka je důležitá, praktická zkušenost je klíčová. Nová laboratoř nabízí studentům možnost získat odbornou praxi v oboru fotovoltaiky a elektromobility. Dříve byly k dispozici pouze počítačové simulace
- Ačkoli teoretická výuka je důležitá, praktická zkušenost je klíčová. Nová laboratoř nabízí studentům možnost získat odbornou praxi v oboru fotovoltaiky a elektromobility. Dříve byly k dispozici pouze počítačové simulace
-
- Laboratoř umožní studentům dosáhnout profesní kvalifikace jako "Elektromontér fotovoltaických systémů" nebo "Montér dobíjecích stanic pro elektromobily".
-
Integrace studentů do pracovního procesu:
- Studenti, kteří úspěšně absolvují kurzy, mohou získat možnost složit profesní zkoušku a stát se specialistou ve firmách zabývajících se obnovitelnými zdroji.
-
Laboratoř a její vybavení:
- Laboratoř má fotovoltaickou střechu a umožňuje zapojení komponentů pro různé druhy fotovoltaických systémů. Obsahuje také ukázková řešení pro odpojení modulů a bezpečnostní protokoly.
- Laboratoř má fotovoltaickou střechu a umožňuje zapojení komponentů pro různé druhy fotovoltaických systémů. Obsahuje také ukázková řešení pro odpojení modulů a bezpečnostní protokoly.
-
Elektromobilní polygon:
- Laboratoř obsahuje také speciální polygon pro elektromobilitu. Je vybaven dobíjecí stanicí a speciálními propojovacími zařízeními.
-
ČFA a jejich zkušenosti:
- ČFA má více než 12 let zkušeností s teoretickou výukou fotovoltaiky. Avšak zdůrazňují význam praktických zkušeností v oboru.
-
Využití fotovoltaického polygonu:
- Hlavními uživateli polygonu budou studenti předmětu "Projektování fotovoltaických elektráren". Předmět je nabízen studentům FEKT, ale je otevřen i pro studenty z ostatních fakult VUT.
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 4)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|