Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...
  • S novými teleskopickými jímači je instalace jednodušší, rychlejší a dostupnější. Jímače, navržené pro snadný transport a snadnou montáž, přinášejí změnu postupů pro montéry všude. S teleskopickými jimači může jedna osoba bez problémů převézt a ...

E.ON? Kdo to je?


Document Actions
Článek
Vzpomínáte si? V loňském roce tato společnost vypověděla smlouvu s naší ČEZ na odběr elektrické energie.
Tým portálu Elektrika, ze dne: 14.01.2002
reklama

Strana "Zelených" a odběratelé, protiatomoví aktivisté prý tlačili na svého největšího německého dodavatele elektrické energie do kouta. Atomovou energii ne! První nápady, že se budou vyrábět detektory "čisté a špinavé" energii, skončily na smetišti dějin. Ovšem pak tedy následoval požadavek jiný. Zrušit smlouvu s tím, kdo dodává "špinavou" elektřinu.

Energetická společnost E.ON Energie AG je dceřinou firmou evropského koncernu E.ON A.G., je jedním z největších odběratelů a také distributorů energie v Německu. Vznikla sloučením společností Bayernwerk a Preussen Elektra a stala se tak největší soukromou energetickou společností v Evropě. Díky složení výrobního portfolia navíc patří v oblasti výroby elektrické energie k ekonomicky nejefektivnějším společnostem a v oblasti velkoobchodu s elektrickým proudem zaujímá první místo v Evropě. Účastní se i všech důležitých energetických burz. Elektrická síť E.ON Energie sahá přes všechny úrovně napětí, a to od Skandinávie až k Alpám.

Jaké jsou majetkové účasti?
Prostřednictvím podílů a kooperací E.ON Energie zásobuje více než 25 milionů zákazníků v 17 zemích celé Evropy - ve Skandinávii, Rusku, pobaltských státech, Polsku, Česku, Maďarsku, Itálii, Švýcarsku, Nizozemí a v Německu.

E.ON Energie nemá jen elektřinu
Vedle obchodu s elektrickým proudem se společnost E.ON Energie angažuje rovněž v oblasti zásobování plynem a vodou. Základem aktivit v obchodu s vodou je většinový podíl v největší německé společnosti tohoto oboru - Gelsenwasser AG.

U nás společnost E.ON Bohemia s.r.o. je stoprocentní dceřinou společností firmy E.ON Energie AG. Byla založena byla v únoru 1999 pod názvem Bayernwerk Bohemia s.r.o. Za úkol má manažerskou podporu činnosti koncernu E.ON AG na našem území.

Společnost E.ON má na svých stránkách informace o kterých je dobré vědět:


Toto je mapa podílů v jednotlivých energetikách, kterou E.ON oficiálně vydává.

FAQ - časté dotazy na E.ON:

Proč má E.ON Energie takový zájem o český trh?
E.ON:
Předně je třeba uvést, že spolupráce E.ON Energie (a jejích předchůdců) s českými zeměmi má více než osmdesátiletou tradici (podrobněji popsáno v odkazu „kdo jsme/E.ON Energie/Historie působení v ČR“ této www prezentace). Za tu dobu se navázala spousta pracovních i osobních kontaktů. Známe tedy dobře vysokou úroveň českých odborníků a víme, že s nimi chceme spolupracovat i v budoucnosti. Z pozice našeho postavení na evropském trhu bychom je rádi zapojili i do celoevropské spolupráce, což by bylo velmi výhodné pro všechny strany.

Jakým způsobem chce E.ON Energie v České republice dále postupovat?
E.ON:
Chtěli bychom zůstat nejsilnějším, maximálně druhým nejsilnějším strategickým partnerem v české energetice. Podle našich předpokladů mohou na českém energetickém trhu dlouhodobě existovat pouze dvě až tři společnosti, které budou schopné efektivně působit zároveň i na celoevropském liberalizovaném trhu. Jsme připraveni v jedné z nich převzít podnikatelskou odpovědnost. Naše konkrétní kroky, vedoucí k tomuto cíli, však závisí na faktickém průběhu privatizace. Cílem E.ON Energie rozhodně není ovládnutí celé české energetiky.

Nebude E.ON Energie rušit české elektrárny?
E.ON:
Pro E.ON není důležité kdo je výrobcem, důležité je to, za jakou cenu je schopen energii nabídnout. I my, abychom na trhu obstáli, musíme prodávat za dobré ceny. Věříme, že co nejdříve to budou moci ocenit i české domácnosti.

Bude česká energetika konkurenceschopná na evropském trhu?
E.ON:
Proč by nebyla? Má mnoho velmi kvalitních odborníků, což jsme si měli možnost ověřit během naší dlouhodobé spolupráce s českou energetikou. Klíčem je však aktivní zapojení do celoevropské spolupráce.

Potřebuje česká energetika zahraniční investory?
E.ON:
Podle našeho názoru ano. Ti jsou schopni přinést českým firmám jednak potřebný kapitál pro modernizaci rozvodné sítě a služeb odběratelům, jednak i potřebné praktické zkušenosti pro důkladnou přípravu na budoucí konkurenční prostředí v distribuci energií. Pro české firmy navíc znamenají jedinečnou příležitost plně se zapojit do západoevropského trhu s desítkami milionů potenciálních odběratelů.

Jak může dojít k liberalizaci trhu s elektrickou energií, když ke každému bytu vede jen jedna přípojka?
E.ON:
Jedna přípojka stačí. Na liberalizovaném trhu si i prostřednictvím jedné přípojky každý může objednat energii od jakéhokoliv dodavatele. Každý si může vybrat takového, který nejlépe vyhovuje cenou, nebo úrovní služeb. Mohlo by to probíhat i takto: koupí se odběrní karta (například v supermarketu), ta se zasune do přípojky a už se odebírá od zvoleného dodavatele. Podobně jako je tomu u mobilního telefonu GSM, jen s tím rozdílem, že u energií nejste vázáni ani telefonním číslem.

Zvykejme si na skutečnost, že jsou to akcionáři, kteří rozhodují o strategii a vývoji akciové společnosti. Takže pokud chcete pochopit různé kroky společností, analyzujte jejich vlastníky a jejich zájmy. V mnoha případech to usnadní orientaci v obchodní politice dané firmy.

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
V dnešní době už není žádnou výjimkou, pokud ovládáte svá zařízení pomocí mobilního telefonu. Společnost ABB s.r.o. v loňském roce uvedla na trh řadu těchto přístrojů a v letošním roce došlo k jejímu rozšíření. Jaké zahrnuje novinky a aplikace, čtěte zde ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933