Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Světelné zdroje a svítidla jsou v elektrotechnice samostatnou disciplínou. Nás elektrotechniky zajímá především způsob zapojení, instalace a výběr vhodného typu, aby splňoval předepsané normativní parametry. Podstatně větší byznys se však odehrává se ...
  • Projektanti budou muset zahrnout nové požadavky na požární zabezpečení již ve fázi návrhu. Budou potřeba detailnější plány a dokumentace, aby bylo zajištěno splnění všech požárních norem. Montážní práce budou časově náročnější a nákladnější. Budou ...
POZOR! JEŠTĚ NEPROŠLO JAZYKOVOU KOREKTUROU!

Jak zřídit elektronický obchod?


Document Actions
Článek
Pokud pošilháváte po elektronickém obchodě a chcete si jej zřídit je dobré vědět....
Miroslav Minařík, ze dne: 14.06.2001
reklama

Co je třeba ke zřízení takového elektronického obchodu?
Odhodlání investovat svůj čas a prostředky do vývoje nového elektronického oddělení firmy. Na variantu, že "nasypete" na Internet přehled Vašeho zboží a budete za čas v prodeji úspěšní, raději rychle zapomeňte. Už nyní je na Internetu pár elektrotechnicky zaměřených e-obchodů, takže se začíná formovat konkurence dodavatelů i na Internetu. Přičemž vůbec nemusí být přímá úměra mezi velikostí kamenného obchodu a jeho elektronického bratříčka. Pořizovací cena e-obchodu se pohybuje v desítkách tisíc, přičemž netvrdím, že čím dražší tím lepší, ale když je levný nestojí za nic. Je přímo nutné takovému obchodu vyhradit pracovníka-ky, podle velikosti a složitosti. Spoléhat se na to, že Vám povede e-obchod Váš správce sítě, který rozumí systémům, programování, databázím, grafice atd. není nejšťastnější. Obvykle má své práce dost a navíc není obchodník. Takový e-obchod musí být souhra grafika, programátora, zásobovače, obchodníka. Prakticky je nutné aby každý ve firmě zastával svou funkci ještě elektronicky v e-obchodu. Např. obchodník v terénu nabídne a vysvětlí také variantu e-obchodu, skladník vychystá objednané zboží, fakturantka vystaví doklad apod. Další důležitou investicí je reklama na Váš e-obchod. Takový e-obchod, pokud chcete aby byl úspěšný si určitě zaslouží a také vynutí hodně propagace. Samozřejmě každá skupina B2B a B2C má většinou odlišnou cílovou skupinu zákazníků. Například B2B se hodí více propagovat na Elektrice.cz naopak B2C spíše více na neelektrotechnických serverech jako Seznam.cz, Atlas.cz, Mobil.cz, Neviditelný pes apod.

Jak na reklamu e-obchodu?
Nejméně nákladné a pravděpodobně nejrychlejší je výchova vlastních zákazníků k používání e-obchodu. Prakticky je ovšem nutíte využívat Internet, který třeba doposud nepoužívali. Tím se samozřejmě mohou dostat i k Vašim konkurentům, kteří již na webu mají své e-obchody. Pokud ovšem nebudete první vy, naučí to vaše zákazníky třeba právě tento konkurent a samozřejmě má výhodu první hry.
Pokud vstupujete do "rozjetého vlaku" (a to nyní již děláte), je třeba reklamní kampaně dobře promyslet. Doporučoval bych takové kampaně konzultovat s odborníkem na marketing (nikoliv pouze s funkcí). A připravit si tyto body:

1.) určení cílové skupiny vašich zákazníků
2.) určení místa, kde se cílová skupina vašich zákazníků často objevuje
3.) vybrat z vašeho portfólia body, které jsou v tuto chvíli aktuální
4.) na vybrané body vytvořit vtipnou nebo jinak lákavou reklamu

Tento článek nemůže "suplovat" odborníka na propagaci. Ovšem dodržet alespoň tyto body a již se dnes stanete se svou kampaní úspěšní. Uvedu několik případů:

profese vhodné zaměření
revize B2C, odborné seznamy, stavební časopisy, Internet, neodborná veřejnost
montáže B2C, odborné seznamy, stavební časopisy, Internet, neodborná veřejnost
revize B2C, odborné seznamy, stavební časopisy, Internet, neodborná veřejnost
výroba, zastoupení, velkoobchod B2B, odborné seznamy, elektro časopisy, Internet, odborná veřejnost
maloprodej B2C, odborné seznamy, elektro časopisy, Internet, neodborná veřejnost

Samozřejmě, že uvedená tabulka je ilustrativní, nepředstavuje tedy žádný magický vzorec.

Jak takovou reklamu vymyslet?
To bývá vždy tajemné know-how marketingového odborníka, člověka, který se propagací intenzivně zajímá, ať již v tisku, televizi nebo Internetu. Uvědomte si, že vynaložíte určité prostředky na Vaši buď dobrou nebo špatnou propagaci. Pokud jsou náklady na marketingového odborníka například čtvrtina z rozpočtu na celkovou kampaň, určitě uděláte lepší krok, než člověk, který takového odborníka vypustí a pak zbývající tři čtvrtiny (včetně té čtvrté) promrhá špatnou kampaní.
Najděte takového odborníka a přichystejte si k návrhu kampaně např. takovéto body:

1.) výhody produktů, služeb, vždy aktuální v dané době
2.) zajímavou cenu zboží společně s využitím konkrétní služby
3.) důležitou fotodokumentaci
4.) připravené texty z kterých je možno čerpat při tvorbě kampaně

Čemu říkám odstrašující reklama?
Prakticky jsme zavalení reklamou (rádio, tv, noviny, časopisy, Internet). Myslel jsem si, že jsem vůči ní imunní a bohužel i přes to, že ji studuji, musím přiznat, že jsem její konzument. Moje osobní hodnocení reklamy je buď:

1.) dobrá, vtipná, hezká, zajímavá
2.) primitivní, nepřirozená až blbá
3.) o ničem

Přičemž, první dvě utkví v paměti. Ta první třeba pro svůj vtip a druhá třeba pro svou stupiditu. V každém z obou případů se pak vyskytují otázky typu: "viděl jsi tu dobrou (blbou) reklamu na....?". Odstrašující je ta, která se svou průměrností prakticky zneviditelní. Takové reklamy většinou vytvoří odborníci, bohužel odborníci na něco jiného než na reklamní kampaně.
Pokud jste se rozhodli kontaktovat marketingového odborníka, byl bych se rád s ním seznámil, protože je jich strašně málo. Já sám bych jeho služeb třeba využil.

 
 

 



FIREMNÍ TIPY
V přednášce na konferenci SOLID Team se Miroslav Záloha ze SUIP zmínil také o nutnosti a významu technické dokumentace při revizích. Přestože jsou běžné argumenty o ztrátě nebo zastarání dokumentace, zdůraznil, že legislativa, vládní nařízení a provozní bezpečnostní předpisy, jasně stanovují povinnost udržování a aktualizace technické dokumentace. Připomněl význam dokumentace pro správné provedení revize. Hlavním bodem bylo, že revizní technik musí nejen ... Více sledujte zde!
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Kam se v budovách vyvíjí uplatnění vysokorychlostních dat optickými vlákny? Příchod elektroinstalačních podomítkových trubek Fraenkische se zabudovaným optickým vláknem se datoval dřív než známost standardů datových přenosů Industry 4.0. Trubky s označením FFKuS DATALIGHT se v českých e-shopech objevují, ale na běžných stavbách určitě ne. Jde o speciálku, říkají dataři, v běžném obydlí stačí spotřebiteli Wi-Fi. Jiná situace může ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933