Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...
  • S novými teleskopickými jímači je instalace jednodušší, rychlejší a dostupnější. Jímače, navržené pro snadný transport a snadnou montáž, přinášejí změnu postupů pro montéry všude. S teleskopickými jimači může jedna osoba bez problémů převézt a ...

FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012


Document Actions
FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012
A je tu první letošní číslo časopisu SVĚTLO, které vyšlo 2.2.2012. I v novém roce v něm najdete spoustu zajímavostí ze světa světelné techniky a využití světla. Krátce z obsahu: Světlo a marketing, Osvětlování interiérových rostlin – seminář, Osvětlení v prodejnách, Solární články tištěné na papíře, Šetříme s výbojkami, Pozvánka na Laser Optics Berlin ...
Jana Kotková, ze dne: 15.02.2012
reklama


Světlo a marketing

Slovo marketing k nám zřejmě přišlo ze Spojených států, z kolébky dravého liberálního kapitalismu. Původně znamenalo prodej, nákup, prostě trh. Postupně se význam tohoto termínu rozšířil hlavně na zavádění a nabídku všech možných produktů od výrobků, přes nejrůznější služby až po poradenství v mnoha oborech, např. jak a v čem podnikat. Zdá se, že při jeho převzetí do češtiny došlo k posunu jeho významu jako u mnoha jiných slov. Příkladem může být termín design, který původně znamenal návrh nebo konstruování, projektování a který má nyní význam spíše zúžený na tvorbu vnějšího vzhledu strojů, domácích spotřebičů, nábytku, automobilů i dalšího spotřebního zboží, jako obuvi, oděvů, ale i grafických reklamních děl.

V současné době se lze setkat s marketingovými odděleními ve firmách, marketingovými manažery, marketingovými obory na vysokých školách, marketingovými plány a strategiemi atd. atd. Zdá se, že bez marketingu by svět přestal existovat, nikdo by nic nikomu neprodal a obyčejný člověk by se nemohl orientovat v životě, zejména by se nedozvěděl nic o nejlepších a nejlevnějších produktech a neustále by utrácel za naprosto nepotřebné věci. Tím se dostáváme ke konečnému stupni marketingu, tj. k všudypřítomné reklamě. Denně musíme vybírat poštovní schránky plné reklamních letáků, na většině internetových stránek na nás blikají další svůdné nabídky, všichni chtějí být tak zvaně vidět.

Domnívám se, že racionálním smyslem marketingu je vytipovat vhodný nový produkt, nejlépe takový, který by vyplnil určitou skutečnou potřebu potenciálních uživatelů, podporoval jeho zrod, vývoj a efektivní realizaci a potom ho pomohl nabídnout předpokládaným zákazníkům seriózní pravdivou reklamou. Situace, kdy obsah poštovních schránek vyhazujeme do kontejnerů nebo na ně umísťujeme nálepku „letáky nevhazovat“, na počítači zařazujeme většinu došlých zpráv do nevyžádané pošty či si při televizní reklamě odskočíme, nalijeme pivo atp., asi není pro efektivní nabídku to nejlepší.

Ve světelné technice, jakož i v dalších výrobních odvětvích, se prohlubují problémy s odbytem výrobků. V Česku se tento problém týká hlavně výrobců svítidel, světelných zdrojů a související výroby příslušenství osvětlovacích soustav. V nabídce se objevují stále nové produkty, jejichž uplatnění u uživatelů vyžaduje čas, mnoho úsilí a přirozeně i peníze. Uvedený problém se výrobci snaží řešit vývozem. Existuje oprávněná obava, že růstu odbytu světelnětechnických výrobků v tuzemsku nepomohou ani firemní prezentace, ani konference a semináře, ani klamavá reklama. Nejméně vhodným z tohoto hlediska se jeví import levných výrobků z mimoevropských zemí. V každém případě by měla být seriózní nabídka založena na publikování zdařilých aplikací výrobků podložených ověřenými výsledky výpočtů a měření a u rekonstrukcí názorným porovnáním důležitých parametrů starého a nového řešení, včetně obrazové dokumentace. Nic nového pod sluncem, přesto však je takových příkladů málo.

Za redakci časopisu přeji do nového roku všem výrobcům, provozovatelům a uživatelům světla zdraví, úspěchy v práci i doma a spokojenost.

Ing. Jiří Novotný, šéfredaktor

Obsah

Činnost odborných organizací

  • LUMEN V4 2012 – 1. oznámení

  • Pozvánka na konferenci Technika osvětlování XXV

  • Osvětlování interiérových rostlin – seminář

  • Seminář Aktuální problémy osvětlení a oslunění budov

Světelnětechnická zařízení

  • Osvětlení expozice v American Mission Hospital

  • Osvětlení interiéru golfového klubového domu u Mladé Boleslavi

  • Osvětlení vestibulu firmy PP Servis

  • Osvětlení prezentačních prostor nábytku Stockist

Názory a zkušenosti

  • Osvětlení v prodejnách

  • Světlo na Podluží

  • Osvětlení přechodů pro chodce

  • Několik poznámek k označování a používání světelných zdrojů

Z odborného tisku

  • Solární články tištěné na papíře

  • Cesta do jasnější budoucnosti

Trh, obchod, podnikání

  • Acrich2 – nejjednodušší přechod na LED

  • Úspory v oblasti veřejného osvětlení

  • Osvětlovací technika HAVELLS SYLVANIA

Aktuality

  • Světelné diody ve veřejném osvětlení

Světelné zdroje

  • Šetříme s výbojkami

Veletrhy a výstavy

  • Přípravy jarních Stavebních veletrhů Brno v plném proudu

  • Světlo na veletrhu Tendence 2011

  • Cesty světla na veletrhu AMPER

  • Výukové roboty ve veletržních stáncích FCC Public

  • Pozvánka na Laser Optics Berlin

Provoz a údržba osvětlení

  • Jak ovládat osvětlení

  • Řídicí systém osvětlení Luxmate v budově s pasivním energetickým standardem

  • Řízení osvětlovacích soustav detektory přítomnosti B.E.G. LUXOMAT

Účinky a užití optického záření

  • Deklinace Slunce v průběhu desetiletí

Normy, předpisy a doporučení

  • Revize evropských norem pro osvětlení a terminologii

Pro osvěžení paměti

  • Svítidla v Tango barvách

Architekturní a scénické osvětlení

  • Svetlo mení tvár mesta

Rejstřík Světlo 2011

Cena časopisu je 52Kč, předplatné na rok 2012 je 312Kč vč. DPH.

Celoroční předplatné si můžete objednat níže uvedeným formulářem!
 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
FCC PUBLIC s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
V přednášce na konferenci SOLID Team se Miroslav Záloha ze SUIP zmínil také o nutnosti a významu technické dokumentace při revizích. Přestože jsou běžné argumenty o ztrátě nebo zastarání dokumentace, zdůraznil, že legislativa, vládní nařízení a provozní bezpečnostní předpisy, jasně stanovují povinnost udržování a aktualizace technické dokumentace. Připomněl význam dokumentace pro správné provedení revize. Hlavním bodem bylo, že revizní technik musí nejen ... Více sledujte zde!
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Jaké problémy mohou nastat při tvorbě projektových dokumentací hromosvodu pro rodinné domy? Je časté, že nízká kvalita dokumentace komplikuje práci realizovních firem? Co obvykle chybí v těchto nedostatečných projektech? Jak důležitá je analýza rizik v projektování hromosvodů? Co všechno by měla obsahovat kvalitní technická zpráva? Je pravda, že někteří lidé nevědí, jak by měla správná dokumentace vypadat, a jsou spokojení jen s několika listy papíru? Jaký rozdíl je mezi zkušenými projektanty a těmi, kteří "podvádějí" v projektování? Co všechno zahrnuje dobře vypracovaný projekt hromosvodu a uzemnění?
Definice průmyslových svítidel. Průmyslové svítidlo je speciálně navržené a vyrobené pro použití v průmyslových prostředích, kde může být vystaveno náročnějším podmínkám, jako jsou vyšší nebo nižší teploty, vlhkost, prach, chemikálie, mechanické nárazy a vibrace. Je konstruováno tak, aby odolávalo těmto extrémním podmínkám, a často splňuje specifické bezpečnostní a výkonové normy relevantní pro daný ...
DALŠÍ FIREMNÍ ODKAZY
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Na výstavě Světlo v architektuře 2010 představila firma WILLIAMS originální řadu svítidel OCCHIO. Jedná se o zajímavě řešený modulární osvětlovací systém, který nabízí uživateli velké množství možných kombinací a způsobů pro kreativní řešení osvětlení ...
Sortiment energeticky úsporných světelných zdrojů zažil po "pádu" klasických žárovek nebývalý rozvoj a neustále je rozšiřován. Velkých změn doznaly jak variabilita tvarů, tak i účinnost a délka životnosti. Pojďme se podívat, co na to přední výrobce světelných zdrojů, společnost OSRAM ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933