Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012 (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 15.02.2012
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012


FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012
A je tu první letošní číslo časopisu SVĚTLO, které vyšlo 2.2.2012. I v novém roce v něm najdete spoustu zajímavostí ze světa světelné techniky a využití světla. Krátce z obsahu: Světlo a marketing, Osvětlování interiérových rostlin – seminář, Osvětlení v prodejnách, Solární články tištěné na papíře, Šetříme s výbojkami, Pozvánka na Laser Optics Berlin ...
Jana Kotková, ze dne: 15.02.2012


Světlo a marketing

Slovo marketing k nám zřejmě přišlo ze Spojených států, z kolébky dravého liberálního kapitalismu. Původně znamenalo prodej, nákup, prostě trh. Postupně se význam tohoto termínu rozšířil hlavně na zavádění a nabídku všech možných produktů od výrobků, přes nejrůznější služby až po poradenství v mnoha oborech, např. jak a v čem podnikat. Zdá se, že při jeho převzetí do češtiny došlo k posunu jeho významu jako u mnoha jiných slov. Příkladem může být termín design, který původně znamenal návrh nebo konstruování, projektování a který má nyní význam spíše zúžený na tvorbu vnějšího vzhledu strojů, domácích spotřebičů, nábytku, automobilů i dalšího spotřebního zboží, jako obuvi, oděvů, ale i grafických reklamních děl.

V současné době se lze setkat s marketingovými odděleními ve firmách, marketingovými manažery, marketingovými obory na vysokých školách, marketingovými plány a strategiemi atd. atd. Zdá se, že bez marketingu by svět přestal existovat, nikdo by nic nikomu neprodal a obyčejný člověk by se nemohl orientovat v životě, zejména by se nedozvěděl nic o nejlepších a nejlevnějších produktech a neustále by utrácel za naprosto nepotřebné věci. Tím se dostáváme ke konečnému stupni marketingu, tj. k všudypřítomné reklamě. Denně musíme vybírat poštovní schránky plné reklamních letáků, na většině internetových stránek na nás blikají další svůdné nabídky, všichni chtějí být tak zvaně vidět.

Domnívám se, že racionálním smyslem marketingu je vytipovat vhodný nový produkt, nejlépe takový, který by vyplnil určitou skutečnou potřebu potenciálních uživatelů, podporoval jeho zrod, vývoj a efektivní realizaci a potom ho pomohl nabídnout předpokládaným zákazníkům seriózní pravdivou reklamou. Situace, kdy obsah poštovních schránek vyhazujeme do kontejnerů nebo na ně umísťujeme nálepku „letáky nevhazovat“, na počítači zařazujeme většinu došlých zpráv do nevyžádané pošty či si při televizní reklamě odskočíme, nalijeme pivo atp., asi není pro efektivní nabídku to nejlepší.

Ve světelné technice, jakož i v dalších výrobních odvětvích, se prohlubují problémy s odbytem výrobků. V Česku se tento problém týká hlavně výrobců svítidel, světelných zdrojů a související výroby příslušenství osvětlovacích soustav. V nabídce se objevují stále nové produkty, jejichž uplatnění u uživatelů vyžaduje čas, mnoho úsilí a přirozeně i peníze. Uvedený problém se výrobci snaží řešit vývozem. Existuje oprávněná obava, že růstu odbytu světelnětechnických výrobků v tuzemsku nepomohou ani firemní prezentace, ani konference a semináře, ani klamavá reklama. Nejméně vhodným z tohoto hlediska se jeví import levných výrobků z mimoevropských zemí. V každém případě by měla být seriózní nabídka založena na publikování zdařilých aplikací výrobků podložených ověřenými výsledky výpočtů a měření a u rekonstrukcí názorným porovnáním důležitých parametrů starého a nového řešení, včetně obrazové dokumentace. Nic nového pod sluncem, přesto však je takových příkladů málo.

Za redakci časopisu přeji do nového roku všem výrobcům, provozovatelům a uživatelům světla zdraví, úspěchy v práci i doma a spokojenost.

Ing. Jiří Novotný, šéfredaktor

Obsah

Činnost odborných organizací

Světelnětechnická zařízení

Názory a zkušenosti

Z odborného tisku

Trh, obchod, podnikání

Aktuality

Světelné zdroje

Veletrhy a výstavy

Provoz a údržba osvětlení

Účinky a užití optického záření

Normy, předpisy a doporučení

Pro osvěžení paměti

Architekturní a scénické osvětlení

Rejstřík Světlo 2011

Cena časopisu je 52Kč, předplatné na rok 2012 je 312Kč vč. DPH.

Celoroční předplatné si můžete objednat níže uvedeným formulářem!
TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
FCC PUBLIC s.r.o. - Pod vodárenskou věží 1143/4, Praha 8 - 296 583 011 - public@fccgroup.cz

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.