Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje

ESJ: Bitva o naši pozornost v éře algoritmů


Document Actions
ESJ: Bitva o naši pozornost v éře algoritmů
Nová doba! Není co číst a to, co je, nestojí za to ... slýchávám kolem sebe od čtenářů. Naopak potencionální autoři přichází s ideou, že nebudou psát nic, protože by to stejně nikdo nečetl. Kyž k tomu připočítáme hejtry a notorické zpochyňovače autorit, pak na mediálním informačním trhu vládne pořádný chaos. To způsobuje odvrácená strana tolik popisované digitalizace. Ta totiž umožnila šířit zprávu zdarma. Výsledkem je skutečnost, že nejsme schopni vše pojmout a vytvořit opravdu správný závěr. A v tom nám přispěchá na pomoc znovu digitalizace s vhodným algoritmem ...
Vilém Gracias, ze dne: 16.03.2024
reklama


Tento krátký článek jsem se rozhodl napsat po té, co jsem přečetl na toto téma přijaté e-maily, vyhodnotil nekonečné rozpravy a samozřejmě také to, co se na podobné vlně píše jinde. Musíme toho znát čím dál více, ale soustředit se je neskutečný problém!
Také patřím mezi ty, kteří se nespokojují s veřejně předkládaným finálním obrazem a pátrá po souvislostech ...


Vzpomínáte na doby, kdy jste si mohli vybrat, co si přečtete v novinách nebo co si pustíte v televizi? V dnešní digitální éře je to trochu jinak. Místo toho, abychom si sami vybírali, co chceme vidět, za nás to často dělají algoritmy. Tyto "digitální kouzelníky" co rozhodují o tom, co se nám zobrazí na našich sociálních médiích, co najdeme při vyhledávání na internetu a dokonce i co nám doporučí e-shopy. Je to vhodná funkce pro udržení pozornosti?

Algoritmy jsou v podstatě soubory pravidel, která určují, jak se informace zpracovávají a zobrazují. Ačkoli mohou být nesmírně užitečné, mohou také ovlivnit naše vnímání světa. Například v sociálních médiích mohou algoritmy zobrazovat příspěvky, které potvrzují naše stávající názory, což nás může uzavřít do "bubliny" a izolovat nás od různých pohledů. Je to vhodná funkce pro udržení pozornosti?



Ale proč by nás to mělo zajímat? Protože v dnešním světě, kde je informací víc než kdy jindy, je důležité být informovaný a kritický. Když víme, jak algoritmy fungují, můžeme se rozhodnout, jak s nimi budeme interagovat. Takže co s tím můžeme dělat? Můžeme začít tím, že budeme vědomě sledovat různé zdroje informací. Můžeme lajkovat a komentovat různé příspěvky, abychom "rozšířili" svůj digitální horizont. A můžeme se rozhodnout sdílet obsah, který považujeme za důležitý.

V konečném důsledku je na nás, abychom byli aktivními a informovanými uživateli v digitálním světě. Můžeme se rozhodnout, jaký obsah budeme konzumovat a jak budeme s algoritmy interagovat. Protože i když algoritmy mohou být mocné, my máme moc rozhodnout se, jak je použijeme. A byl bych nadšený pokud bych přišel jak mi digitální algoritmy pomohou s přípravou na revizácké zkoušky!

Zamyšlení ...
V minulosti jsme věřili "svým oblíbeným autoritám". Ty jsme demokraticky poslali do outu a zbytek odchází do ústraní a později někde v tichosti umírá.
Neukazujeme tímto chováním přicházející generaci, že nějaká angažovanost nestojí za to?


Spolehneme se v budoucnu na "nechybujícího" člověka nebo na algoritmus" který vytvoří "nechybující člověk"?




 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 3)
TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
V přednášce na konferenci SOLID Team se Miroslav Záloha ze SUIP zmínil také o nutnosti a významu technické dokumentace při revizích. Přestože jsou běžné argumenty o ztrátě nebo zastarání dokumentace, zdůraznil, že legislativa, vládní nařízení a provozní bezpečnostní předpisy, jasně stanovují povinnost udržování a aktualizace technické dokumentace. Připomněl význam dokumentace pro správné provedení revize. Hlavním bodem bylo, že revizní technik musí nejen ... Více sledujte zde!
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933