FCC Public: Vyšel časopis SVĚTLO 1/2012
reklama
Světlo a marketing
Slovo marketing k nám zřejmě přišlo ze Spojených států, z kolébky dravého liberálního kapitalismu. Původně znamenalo prodej, nákup, prostě trh. Postupně se význam tohoto termínu rozšířil hlavně na zavádění a nabídku všech možných produktů od výrobků, přes nejrůznější služby až po poradenství v mnoha oborech, např. jak a v čem podnikat. Zdá se, že při jeho převzetí do češtiny došlo k posunu jeho významu jako u mnoha jiných slov. Příkladem může být termín design, který původně znamenal návrh nebo konstruování, projektování a který má nyní význam spíše zúžený na tvorbu vnějšího vzhledu strojů, domácích spotřebičů, nábytku, automobilů i dalšího spotřebního zboží, jako obuvi, oděvů, ale i grafických reklamních děl.
V současné době se lze setkat s marketingovými odděleními ve firmách, marketingovými manažery, marketingovými obory na vysokých školách, marketingovými plány a strategiemi atd. atd. Zdá se, že bez marketingu by svět přestal existovat, nikdo by nic nikomu neprodal a obyčejný člověk by se nemohl orientovat v životě, zejména by se nedozvěděl nic o nejlepších a nejlevnějších produktech a neustále by utrácel za naprosto nepotřebné věci. Tím se dostáváme ke konečnému stupni marketingu, tj. k všudypřítomné reklamě. Denně musíme vybírat poštovní schránky plné reklamních letáků, na většině internetových stránek na nás blikají další svůdné nabídky, všichni chtějí být tak zvaně vidět.
Domnívám se, že racionálním smyslem marketingu je vytipovat vhodný nový produkt, nejlépe takový, který by vyplnil určitou skutečnou potřebu potenciálních uživatelů, podporoval jeho zrod, vývoj a efektivní realizaci a potom ho pomohl nabídnout předpokládaným zákazníkům seriózní pravdivou reklamou. Situace, kdy obsah poštovních schránek vyhazujeme do kontejnerů nebo na ně umísťujeme nálepku „letáky nevhazovat“, na počítači zařazujeme většinu došlých zpráv do nevyžádané pošty či si při televizní reklamě odskočíme, nalijeme pivo atp., asi není pro efektivní nabídku to nejlepší.
Ve světelné technice, jakož i v dalších výrobních odvětvích, se prohlubují problémy s odbytem výrobků. V Česku se tento problém týká hlavně výrobců svítidel, světelných zdrojů a související výroby příslušenství osvětlovacích soustav. V nabídce se objevují stále nové produkty, jejichž uplatnění u uživatelů vyžaduje čas, mnoho úsilí a přirozeně i peníze. Uvedený problém se výrobci snaží řešit vývozem. Existuje oprávněná obava, že růstu odbytu světelnětechnických výrobků v tuzemsku nepomohou ani firemní prezentace, ani konference a semináře, ani klamavá reklama. Nejméně vhodným z tohoto hlediska se jeví import levných výrobků z mimoevropských zemí. V každém případě by měla být seriózní nabídka založena na publikování zdařilých aplikací výrobků podložených ověřenými výsledky výpočtů a měření a u rekonstrukcí názorným porovnáním důležitých parametrů starého a nového řešení, včetně obrazové dokumentace. Nic nového pod sluncem, přesto však je takových příkladů málo.
Za redakci časopisu přeji do nového roku všem výrobcům, provozovatelům a uživatelům světla zdraví, úspěchy v práci i doma a spokojenost.
Ing. Jiří Novotný, šéfredaktor
Obsah
Činnost odborných organizací
-
LUMEN V4 2012 – 1. oznámení
-
Pozvánka na konferenci Technika osvětlování XXV
-
Osvětlování interiérových rostlin – seminář
-
Seminář Aktuální problémy osvětlení a oslunění budov
Světelnětechnická zařízení
-
Osvětlení expozice v American Mission Hospital
-
Osvětlení interiéru golfového klubového domu u Mladé Boleslavi
-
Osvětlení vestibulu firmy PP Servis
-
Osvětlení prezentačních prostor nábytku Stockist
Názory a zkušenosti
-
Osvětlení v prodejnách
-
Světlo na Podluží
-
Osvětlení přechodů pro chodce
-
Několik poznámek k označování a používání světelných zdrojů
Z odborného tisku
-
Solární články tištěné na papíře
-
Cesta do jasnější budoucnosti
Trh, obchod, podnikání
-
Acrich2 – nejjednodušší přechod na LED
-
Úspory v oblasti veřejného osvětlení
-
Osvětlovací technika HAVELLS SYLVANIA
Aktuality
-
Světelné diody ve veřejném osvětlení
Světelné zdroje
-
Šetříme s výbojkami
Veletrhy a výstavy
-
Přípravy jarních Stavebních veletrhů Brno v plném proudu
-
Světlo na veletrhu Tendence 2011
-
Cesty světla na veletrhu AMPER
-
Výukové roboty ve veletržních stáncích FCC Public
-
Pozvánka na Laser Optics Berlin
Provoz a údržba osvětlení
-
Jak ovládat osvětlení
-
Řídicí systém osvětlení Luxmate v budově s pasivním energetickým standardem
-
Řízení osvětlovacích soustav detektory přítomnosti B.E.G. LUXOMAT
Účinky a užití optického záření
-
Deklinace Slunce v průběhu desetiletí
Normy, předpisy a doporučení
-
Revize evropských norem pro osvětlení a terminologii
Pro osvěžení paměti
-
Svítidla v Tango barvách
Architekturní a scénické osvětlení
-
Svetlo mení tvár mesta
Rejstřík Světlo 2011
Cena časopisu je 52Kč, předplatné na rok 2012 je 312Kč vč. DPH.
TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|
FCC PUBLIC s.r.o. Zaslání vizitky Zobrazit záznam v adresáři |