Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...
  • Jak naplno využít schopností programovatelných relé easyE4? Podívejte se jaké možnosti vám dávají nové přístroje. Od různých způsobů vizualizace procesů až po komunikaci s okolním světem. Ovládněte programování relé easyE4 a staňte se expertem v ...

Umíte se prezentovat?


Document Actions
jakus1.jpg
VZDĚLÁVÁNÍ - Jste šikovní? Jste odborníci? Opravdu umíte? To vše je opravdu vynikající, ovšem pokud to neumíte prodat, pak podnikatelské (živnostenské) kroky přichází vniveč. Můj tip na zajímavý seminář.
Miroslav Minařík, ze dne: 21.10.2003
reklama

Pohybuji se mezi elektrotechnickými odborníky a obchodníky, kteří tímto sortimentem obchodují. Dovoluji si tvrdit, že dobrý obchodník, není zase tak dobrý odborník, a obráceně. Bude to tím, že obchod a odbornost jsou v podstatě dva vědní obory a zvládnout pouze jeden z nich je poměrně náročné. Stává se tedy, že veletrhy jsou plné odborníků, kteří neumí sortiment prezentovat, pouze technicky obhajovat.

O tom, že kvalitních obchodníků není mnoho se můžeme přesvědčit prakticky na každém veletrhu, výstavě či prezentaci. Vše má svá pravidla, tedy i obchodní činnost. Každá pravidla se vyvíjí, mění a proto je samozřejmě potřeba držet krok a stále se zdokonalovat.

Mnohé společnosti vysílají na své prezentace zaměstnance, kteří sice dokáží o výrobku hovořit dlouhé hodiny, ale třeba si vůbec nevšímají, zda to posluchače (návštěvníka) zajímá. Nemá být snad výsledkem takového návštěvníka zaujmout tak, aby z uvedené akce si odnesl "tu správnou" informaci"?

Jaká je realita? Například. Jakých typů chybných prezentací si můžeme povšimnout?

Zaměřeno na rozdávání tiskovin.
Doslova mlčky stojí a rozdává kolemjdoucím letáky.  Podobně jako u kolportérů, se často stává, že tyto tiskoviny jsou opodál zase odhozené. To proto, že tento rozdavač se nezaměřoval na ty, které to zajímá.

Zaměřeno na sběr vizitek.
V minulosti jsem vizitku nazval veletržním platidlem. Opravdu za vizitku můžete obdržet různé materiály. Za tragické ovšem považuji skutečnost, kdy je vizitka jediným měřítkem návštěvníka. Vizitky jsou různé, obsahují rozličné informace....

 ... například tato smyšlená vizitka se dostala do mnohých databází, aniž by někdo vnímal, že jde o žert. I za takovou vizitku lze dostat třeba katalog.

Zaměřeno na samoobsluhu.
Výstavní stánky také můžete nalézt osiřené, např. s nápisem kontakt zde.... Katalogy a letáky volně ložené. V takovém případě často hodnota ležících materiálů je dosti nevalná.

Zaměřeno na privátní show.
Veletržní stánek ve kterém vidíte kromě zajímavých produktů např. značně společensky znavené vystavovatele, kteří na sebe upozorňují hlasitým zpěvem národních písní...

Tedy, to je takový malý útržek často opakujících se situací. Pokud nepatříte zrovna do této skupiny, možná máte zájem pracovat na sobě a na své firmě. Možná jste si také pořídili patřičnou literaturu.

Můj tip.
V Brně několikrát ročně pořádá společnost AUDIA plus jednodenní seminář "Jak lépe uspět na veletrhu", který si určitě u dynamicky řízených firem nalezne své místo v kalendáři.

Oč kráčí?
Seminář, kde se dozvíte jaké argumenty uvádět na vašich prezentacích. Proč využívat právě veletrhů a jak se na ně připravovat. Jak oslovit větší počet oslovených zákazníků i z řad těch, kteří dříve odcházeli z akcí bez zaujetí.  Způsoby účinnější prezentaci na veletrhu. Jak pracovat s kontakty po veletrhu.

Toto jsou přesně oblasti, které jsou prováděny často neprofesionálně. Ovšem v mnoha případech z důvodu neznalosti a mylných domněnek.

Uvedený seminář se nyní koná 19.listopadu 2003 v Brně v prostorách pavilonu E (Business Center) brněnského výstaviště, další podrobnosti naleznete zde!

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 3)
TEXT Z OBLASTÍ



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Častou negativní zkušenost mají (nejen) elektrotechnici z přístupu stavebních úřadů. Nejedná se tentokrát o problém "tvrdohlavosti" úřadu, ale naopak o přílišnou benevolentnost, hraničící až s ignorací zákonných vyhlášek a nařízení. Zajímali jsme se tedy o zkušenosti se stavebními úřady a pohled odborníků na danou problematiku ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933