Pozemská digitální televize z pohledu koncového uživatele
reklama
Jedná se o médium (spíše multimédium), které poskytuje „klasické“ televizní služby, mezi něž patří zejména
-transformované analogové TV kanály.
-redistribuce zahraničních programů,
-vlastní nové programy,
-nejrůznější technická zlepšení,
a nabízí i mnohé další, off-line a interaktivní služby, k nimž patří např.:
-elektronický programový průvodce,
-pay Per View,
-interaktivní a síťové hry,
-interaktivní reklama,
- telebanking,
-teleshopping,
-internet pro TV společně s TV-mailem,
-TV hlasování,
-TV sázení,
-TV dálkové vzdělávání,
-zpravodajský interaktivní magazín,
-předpověď počasí,
-TV chat
a dalších cca 160 aplikací provozovaných operátorem.
Některé z těchto služeb mohou být volné, jiné placené, vždy záleží na rozhodnutí operátora na základě jemu určených podmínek.
Kromě svým způsobem základního, a pro konečného uživatele do značné míry rozhodujícího, dělení služeb na volné a placené lze služby dělit z mnoha hledisek, např. podle charakteru obsahu:
-informační,
-komunikační,
-transakční,
-zábavní,
či podle marketingového hlediska:
-rozšíření programové nabídky,
-enhanced TV.
Digitální televize rovněž výrazně rozšiřuje možnost užití obrazového formátu 16:9, přičemž formát je těsně propojen s kvalitou přenosu a velikostí displeje.
Programově vylepšená televize nabízí dodatečné informace v tzv. interaktivním režimu off-line, který existuje mezi divákem a televizorem, kdy všechny požadavky na dodatečné informace k obrazu jsou vedeny od diváka k příjímači. Neexistuje tedy žádný zpětný kanál.
Interaktivní televize nabízí i zpětný směr, který je většinou realizován telefonním modemem, připravuje se i standard pro modemy GSM.
Jednoznačnou nevýhodou pozemské digitální televize, zejména ve střední Evropě, je relativně nižší rozsah poskytovaných služeb, daný nižším počtem využitelných kmitočtů.
O pozemské digitální televizi se u nás stále více hovoří a to nejen mezi odborníky. Termíny na postupné zavádění se stále oddalují. Dočkáme se někdy ?
TEXT Z OBLASTÍ |
---|