Stejnosměrný motor MAXON (Zlatý Amper 2001)
reklama
Funkční prvky motorů jsou převzaty z vesmírného programu NASA. První aplikace motorů základní řady RE byla ve vozítku Sojourner v misi na Mars v roce 1997.
Nová řada motorů RE-max představuje aplikaci moderních výrobních postupů automatizované výroby na motory nejvyšší třídy na úrovni kosmických aplikací.
Na veletrhu AMPER 2001 jsme představili ucelenou řadu se všemi návaznostmi stavebnicového systému MAXON tj. stejnosměrné motory, precizní převodovky, snímače otáčení a napájecí jednotky s řídící elektronikou.
Zvýšené parametry nové řady motorů RE-max jsou výsledkem cíleného vývoje výrobce MAXON MOTOR v posledních letech. Vývoj navazuje na zkušenosti s rostoucím počtem aplikací v průmyslu a zkušenosti ze spolupráce s NASA. Výrobce současně předvedl výsledky vývoje souvisejících komponent pohonů MAXON. Zmenšené rozměry samotných motorů vyvolaly proces zvýšení koncentrace výkonu i v navazujících převodovkách. Dále navazuje miniaturizace snímačů a zvýšení možností řídicích jednotek.
Keramické čepy planet vyvinuté v posledních letech jsou v současnosti zaváděny do výroby převodovek MAXON. Znamenají zvýšení vstupní rychlosti převodovek na optimální rychlost motorů RE-max, podstatné zvýšení délky života převodovek bez zvýšení jejich ceny, u některých typů přinášejí zmenšené rozměry převodovky a nižší cenu.
Nově vyvinuté magnetické inkrementální snímače polohy MAXON určené i pro motory RE-max umožňují dosáhnout hustotu signálu do 1024 impulzů na otáčku. Jsou založeny na využítí senzoru AMR, tj. anizotropního magnetorezistivního efektu
Nové programovatelné jednotky pro řízení polohy MIP-10 a MIP-50 spolupracují s centrálním řízením stroje pomocí MIPbusu a umožňují připojení řady vysoce dynamických pohonů s motory RE-max na jednu sběrnici RS485 z centrálního ovládání stroje. Otvírá se možnost komplexního polohového řízení pohonů s velmi malými rozměry a s časovými konstantami, které nejsou dosažitelné jinými typy elektrických motorů.
V tabulce jsou uvedeny základní charakteristické technické parametry
Průměr Délka [mm] |
Výkon [W] |
MaxRychlost ot/min |
Typ kartáče |
Rychlostní konstanta [min-1m Nm-1] |
Konce hřídele |
Mech. časová konst |
13 x 20.5 | 1.2 | 19 000 | EB CCL | 4400 | 1 | 13 |
13 x 31.5 | 2.5 | 19 000 | EB CCL | 1300 | 1 | 7 |
17 x 25.4 | 4 | 12 700 | EB CCL | 770 | 1 | 7 |
17 x 25.4 | 2.5 | 7 600 | EB CCL | 800 | 1 | 7 |
17 x 25.4 | 4.5 | 11 900 | EB CCL | 830 | 1 | 7 |
17 x 25.4 | 4.5 | 11 900 | GB | 830 | 2 | 7 |
17 x 28.9 | 5 | 10 600 | EB CCL | 310 | 1 | 7 |
21 x 28.9 | 3.5 | 6 800 | EB CCL | 310 | 2 | 7 |
21 x 28.9 | 6 | 9 800 | GB | 335 | 1 | 7 |
21 x 28.9 | 6 | 9 800 | GB | 335 | 2 | 7 |
21 x 31.9 | 10 | 10 600 | EB CCL | 165 | 1 | 7 |
24 x 31.8 | 6.5 | 6 800 | EB CCL | 165 | 2 | 7 |
24 x 31.8 | 11 | 9 800 | GB | 170 | 1 | 7 |
24 x 31.8 | 11 | 9 800 | GB | 170 | 2 | 7 |
29 x 44.7 | 9 | 4 400 | EB CCL | 35 | 1 | 4 |
29 x 44.7 | 9 | 4 400 | EB CCL | 35 | 2 | 4 |
29 x 44.7 | 22 | 10 400 | GB | 37 | 1 | 5 |
29 x 44.7 | 22 | 10 400 | GB | 37 | 2 | 5 |