Pohled na bavorský ELTEC 2002
reklama
Tato výstava se konala na novém mnichovském výstavišti a pod záštitou místního bavorského sdružení elektrotechnických živnostníků (cech, svaz, společenstvo) Bayerisches Elektrohandwerk, který zastřešuje většinu řemeslníků pracujících v elektrotechnice. Využili jsme pozvání brněnské firmy Expo-Consult+Service, spol. s r.o. veletržní poradenské a reklamní agentury a cestovní kanceláře. (Oficiální zastoupení Messe München a HUNGEXPO Budapest pro Českou republiku). Tato firma zajišťuje veškerý servis spojený s návštěvou tohoto veletrhu (doprava, vstupné, materiály, ubytování).
Cesta na veletrh byla opravdu jednoduchá. Po překročení naší jižní hranice s Německem vůbec mapu nepotřebujete, protože stačí se držet směru Mnichov a pak Messe IMC a dorazíte přímo na místo konání. Zaparkovat můžete buď na venkovním nebo v patrovém parkovišti. My jsme zvolili patrové, protože venkovní teplota nebyla zrovna nejnižší a v Parkhausu byl příjemný chládek.
Ve vstupní hale byly připraveny turnikety, do kterých jste vložili svou vstupenku. Jak na jiných velkých veletrzích, tak i zde při vstupu i odchodu bylo nutné se prokázat platnou vstupenkou. Prakticky to znamená, že tento veletrh má dokonalý přehled o návštěvnících a o jejich návštěvní době. Hlavně aby se na jednu vstupenku dostal někdo opakovaně dovnitř musí na ni někdo vyjít. Neměli jste čas další podrobnosti zkoumat.
Tato výstava vytížila toto výstaviště možná na 20%. Při vstupu do výstavních prostor nás přivítalo klimatizované ovzduší, které nám dovolovalo procházet veletrh ve standardním společenském oděvu bez oroseného čela.
Co se týče německých vystavujících firem jsme nepochybovali o přítomnosti všech renomovaných značek na tomto trhu. Ovšem z českých výrobců jsme zde objevili pouze KOPOS Kolín, který nám v přestávkách ochotně vytvořil domácí zázemí.
Tato výstava se dá chápat jako regionální i když při své velikosti se dá porovnat např. s pražským Amperem. Nevýhoda pro našince je komunikace DE nebo AN. Ovšem, kdo zvládá překonávat jazykovou bariéru, dozví se často mnohem více než zprostředkovaně z našich výstav. Zase na druhou stranu mnohé zprávy nejsou pro náš trh ani určeny, tedy pro některé by se také mohlo jednat o zbytečné zatěžování "mozkových závitů". Ovšem ten, kdo chce navázat obchodní kontakty, není opravdu nic jednoduššího než zde!
Něco pro některé naše vystavující firmy.
Již nějakou dobu "běháme" po výstavách a veletrzích a tak máme opravdu co porovnávat. Pokud se podívám na vystavující očima běžného návštěvníka a porovnám některé chování, vystupování, prezentaci produktů, tak musím říct, že se u nás mají mnozí obchodníci co učit. Pominuli pověstnou bavorskou přívětivost, zůstává profesionalita. Tedy bez váhání jste zahrnuti všemi dostupnými informacemi, to, u nás je to často takové, že si vás i při opakované návštěvě často nikdo nevšimne.
Samozřejmě jako na každé výstavě i zde jsme objevili hodně zajímavostí, které budeme přinášet podrobněji formou samostatných článků.
TEXT Z OBLASTÍ |
---|