Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Když si starší pár pořídil fotovoltaickou elektrárnu na základě slibů obchodníka, netušil, jaké problémy je čekají. Po výpadku elektřiny v obci zjistili, že jejich investice nefunguje tak, jak očekávali. Co způsobilo, že jejich FVE nebyla schopna ...

Ohlédnutí za AMPERem 2024


Document Actions
Ohlédnutí za AMPERem 2024
Přes čtvrt století se účastníme nejen AMPERu, ale i dalších veletrhů. Jak hodnotit každý ročník, když je každý úplně jiný? Rychlé, obecné hodnocení je příliš subjektivní a vypovídá pouze o jednom z mnoha další pohledů. Neustálé hodnocení veletrhů, často v nepodstatných detailech, zastiňuje důležité souvislosti a tvoří rozptylující opar. Návštěvnost AMPERu, myslím závěrečná čísla, nijak neovlivní zda byl, či nebyl cíl splněn.
Miroslav Minařík, Tým portálu Elektrika, ze dne: 1.05.2024


Všichni stojíme na rozcestí, vystavovatelé, návštěvníci i sami provozovatelé veletrhů. Mění se toho příliš mnoho. Tvorba, předávání informací, tím i jiné potřeby v získávání, třídění a čase!




Jak hodnotit AMPER?
Je spíš vhodnější, jak hodnotit jakýkoliv veletrh. Podle jaké metriky? Postavíme-li vedle sebe všechny účastněné skupiny účastníků veletrhu, neshodnou se na hodnocení snad vůbec v ničem.

Obyčejného elektrikáře zajímají zcela jiné drobnosti než člověka z marketingu. První se zajímá o praktickou stránku věci, druhý lesk, statistiky a sdílení na sociálních sítích.
  • Návštěvníci hodnotili více setkání než velikost a provedení expozice! Když jsme se po veletrhu ptali, tak vzpomínali na tváře, jména, informace, ale expozici vystavovatele popsat neuměli
  • Vtipně řečeno, AMPER není Lighting, pouze malý český Building. Takto parafrázovali AMPER ti, kteří byli o několik dnů dříve ve Frankfurtu
  • Na AMPER nejedu, vše co potřebuji mám na internetu ... píše progresivní digitální projektant. O tom, že na internetu určitě není vše nebo co potřebuje, polemizovat nebudeme ...



Jak hodnotíme AMPER my na Elektrice?
"Jak si kdo ustele, tak si lehne". To je stále platné rčení, jak v době analogové, tak i v době digitální. Každá prezentace, výstava, nebo veletrh ... vždy je to stejné. Kdo se připraví a nečeká "co samo přijde", sklízí více. U nás byl plán a ten se překročil mnohokrát.


A co rychlé zkratky, ty nefungují?
Nefungují. Možná jako argument výmluvy, jinak stále platí, že vynaložené úsilí předem je úměrné skutečným výsledků. Klient zkratku cítí a může to chápat, že se na něm šetří. 


Důvody proč přijít na AMPER?
Letos jsme měli více prostoru k diskusi než v předchozích ročnících a tak jsme se ptali, proč návštěvníci přišli. Ale žádné překvapení se nekonalo, důvody jsou stále stejné.
  • Navázat, prodloužit nebo dokonce ukončit osobní vztahy
  • Prodiskutovat obchodní kondice
  • Seznámit se osobně s novinkami firem
  • Probrat technologické postupy
  • Dozvědět se zákulisní informace
  • Zúčastnit se doprovodných událostí veletrhu
  • Dozvědět se o novinkách a strategiích konkurenčních firem



Ocenění Zlatý AMPER 2024 obdržely firmy:
  • Brady s.r.o. (Brady Portable RFID Kit)
  • ENIKA.CZ s.r.o. (Přijímač DALI pro stmívání a řízení teploty barvy bílého světla)
  • KEYENCE INTERNATIONAL (VL-700 Series - 3D Scanner CMM)
  • Vysoké učení technické v Brně (Smartbox)
  • Západočeská univerzita v Plzni,  Fakulta elektrotechnická (Distribuční transformátor s environmentálně šetrnou elektroizolační kapalinou v provedení Eco-design II)


Čestné uznání bylo uděleno firmám:
  • České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická (F-Tester 5G 4drive-box)
  • FLIR (Akustická kamera FLIR Si2-Pro)
  • Murrelekronik spol., s.r.o. (Vario-X IPC)
  • SWPower Innovation a.s. (Větrná elektrárna SWP E-5 RyseEnergy)


Co Zlatý Amper není?
Zde bych rád zmínil mezeru, která myšlence oceňování chybí. Většina účastníků AMPERu nikoho z hodnotitelské komise nezná blíže. A už vůbec netuší, co patří mezi přidané hodnoty k tomu, aby přihlašovaný exponát dostal ocenění. Podrobné vysvětlení si zaslouží samostaný článek. Ale v každém případě Zlatý AMPER, jako všechny podobné soutěže, není inzertní vývěskou průměrných produktů. 




Jak je možné, že Elektrika nějakého vystavovatele na AMPERu nenavštívila?
Protože to není možné časově zvládnout! Elektrika se letos účastnila veletrhu AMPER s klasickýma modelem vystavovatele. Cíl totiž nebyl tentokrát reportážní, ale komunikační. Námi pozvaní se dostavili ve větším počtu než se předpokládalo. Expozice se prakticky nedala opustit.
Kam přesunout své produkční kapacity. Orientovat se na cíle marketingových oddělení nebo se stále držet orientace na uživatele této platformy? V této souvislosti probíhá několik zásadních změn. Pozvali jsme naše insidery, uživatele a příznivce námi tvořeného obsahu.


Přišli ti, komu to za to stálo
a kdo měl prostor se zastavit. Popsat hodnocení návštěvníků a zařadit je do několika množin také nejde. Byli totiž spokojení a nespokojení ze zcela odlišných důvodů.





AMPER trval tři dny, co chcete stihnout?
Žádný z předchozích ročníků ani tento nebyl dost dlouhý, abychom stihli vše, co bychom chtěli. Pokud slyším, že "někdo prošel AMPER za půl hodiny a šel domů", pak ho musel ne projít, ale proběhnout. Nerozumím, kdo pojede přes celou republiku se po veletrhu procházet. Z vlastní dlouhodobé praxe mohu sdělit, že potřebuji na každý pavilon celý den. Protože pokud navštívím některou expozici a dám se do řeči, tak jsem často rád, že se vejdu do hodiny.

To je asi vše, co lze uvést k AMPERu, protože nám další informace k hodnocení chybí. My jsme vystavovali!

A za nás ... mise splněna.



 
 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 9)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
TERINVEST s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933