Jak se vlastně prezentovat? (1.)
reklama
Nikdo není dokonalý, ani ten, který se učí celý život. Člověk se zaměří na určitou část, kterou opravdu mistrovsky zvládá. Ovšem na druhé straně bývá naprostým amatérem, například v (jiných) řemeslných oborech. A tak je to zařízeno, že se všichni potřebujeme a účast na zakázkách tak vhodně kombinujeme.
Prezentační praxe
Každá teorie je krásná, v praxi to již vypadá jinak. Finančních prostředků, nebo času není tolik aby se mohlo pořídit dobré "obchodní vojsko". A tak se řeší situace dosavadními znalostmi a často se nepřikládá prezentaci ten správný prostor na přípravu.
Příklad: Hotové neštěstí
Společnost, investuje do architektury stánku, do jeho výstavní plochy, výstavby, času zaměstnanců, ubytování.... apod. Místo v pavilonu skvělé, návštěvníci obléhají se zájmem a očekáváním zisku zajímavé informace. Ovšem dialog se odehrává například takto:
- Návštěvník: Dobrý den, co je ve vaší firmě nového od té doby, co jsem byl u vás naposledy?
- Vystavovatel: Nového zřejmě nic.
- Návštěvník: A co máte zajímavého, co jsem mohl naposledy přehlédnout?
- Vystavovatel: No, já nevím co může být pro vás zajímavého.
- Návštěvník: Já přišel na tento veletrh s očekáváním, že máte zájemcům co říci. Proč tedy vlastně vystavujete?
- Vystavovatel: My jsme tak dobří, že vlastně ani vystavovat nepotřebujeme. Na veletrhy chodíme pouze proto, abychom ukázali, že "jsme" a že na to máme.
Věřte mi, že po takovém dialogu si myslí každý své a tento dialog mu vyvstane vždy, když uchopí katalog sortimentu této společnosti. Úspěšnost každého vystavovatele je závislá právě na zájemcích, kteří sortiment použijí v projektech, přímo nakoupí nebo třeba pouze doporučí jinému. Pokud této množině, která vám zajistila prvenství v oboru, předkládáte podobné informace, dáváte své konkurenci velkou šanci být lepší.
Můžeme vás ubezpečit, že takové scenérie a často i horší se stávají stále. Na veletrzích se z naší redakce objevuji patrně nejvíce já. Za ty roky si již mnozí zvykli co říci a neříci, ovšem pokud na veletrhu se nás objeví více.... Často se nestačím divit, co oznamuje pracovník světové společnosti na potkání návštěvníkům.
Existuje nějaký lék?
V knihovnách nalezneme opravdu mnoho titulů, které o této problematice hovoří opravdu dopodrobna. V knihách obecně nalezneme vše. Stačí málo, knihu objednat, vypůjčit, přečíst, pochopit a uvést správně do praxe. Patrně jsem vyjmenoval základní překážky, které brání skutečnosti aby byli všichni vystavovatelé skvěle připraveni. Dříve zmiňovaný čas velice absentuje, proto existují tzv. "tréninky". Trénink od běžného semináře se liší docela zásadně.
|
Obliba tréninků vzrůstá právě proto, že není mnoho času a tento způsob zaručuje dobré a rychlé výsledky. V současné době je opravdu velký výběr tréninků zaměřených na obchodní dovednosti, prezentace, přednášení ..... atd. Trénink se také vyznačuje podstatně vyšší cenou za účast. Pokud uvažujeme jednodenní semináře v rozmezí 400-800 Kč,-, pak jednodenní tréninky se mohou pohybovat od 3000 Kč,- a více.
Je potřeba dávat tolik peněz?
Jak už to bývá, všechno něco stojí. Individuální přístup je logicky náročnější než pouhé oznámení. A tak je na nás abychom se rozhodli, zda taková investice je pro nás dobrá. Pokud svůj byznys opravdu člověk myslí vážně, pak taková investice se obvykle mnohonásobně vrací.
V nejbližší době si budete moci přečíst komentář z jednoho tréninku, který absolvovala kolegyně Margita Boháčová.
K tomuto tématu jsme otevřeli níže diskuzi. Sdělte svoje představy, názory, či zkušenosti....
TEXT Z OBLASTÍ |
---|