Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

UČEBNICE EVP#4: ...

Čtvrtý díl učebního textu je určen pro pracovníky pověřené prováděním ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 413
Bazar
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje

Splatnost faktur v EU


Document Actions
spfvzo.jpg
Evropská unie se snaží normovat a sjednocovat nejen výrobu rumu, ale i splatnost faktur. Co nás tedy v krátké době čeká? V čem bude spočívat výhoda členství v profesním cechu?
Daniel Vaverka, ze dne: 19.02.2003
reklama

V roce 1997 provedly orgány EU průzkum, za jak dlouho jsou placeny faktury v členských zemích. Nejvzornějšími jsou skandinávské země, kde dodavateli přijdou peníze v průměru do měsíce. Naopak v jižní Evropě se pohybuje doba placení od dvou do tří měsíců. V každém případě je však praxe v EU odlišná od u nás zažité doby splatnosti 14 dnů.

Protože pozdní platby faktur ohrožují zejména malé a střední firmy, vstoupila v loňském roce v platnost na základě rozhodnutí Evropské komise. Směrnice o pozdních platbách v obchodním styku č. 2000/35/ES, jejíž ustanovení by se měla přenést i do našeho obchodního práva.

Co nás tedy čeká?

Směrnice zavádí tyto pravidla:

  • - normální doba splatnosti faktury je 30 dní,
  • - vyjímečně si charakter zboží nebo smluvního vztahu může vynutit splatnost delší, maximálně však 60 denní,
  • - svobodně se lze dohodnout i na lhůtách jiných, jde-li však o "svobodnou" domluvu malého dodavatele a velkoodběratele, považuje se to za "hrubě nečestné" jednání a ve sporu soud bude aplikovat lhůty zákonné,
  • - penále za prodlení činí základní sazbu národní banky + 7%, k dnešnímu dni tedy 8,5% (současný zákonný úrok z prodlení je k dnešnímu dni dvojnásobek diskontní sazby ČNB, tedy 3%),
  • - soud by měl vydat platební rozkaz při nezaplacení faktury do 90 dnů,
  • - věřitel bude moci podat stížnost na neplatiče své komoře, cechu či svazu a tyto instituce budou mít možnost jej zastupovat před soudními orgány - to je mimochodem i částečná odpověď na otázku, na co je či bude členství v profesním cechu a proč se snažit budovat silná zájmová sdružení.

Na rozdíl od normování utopenců a tvarůžků by tato aktivita orgánů EU mohla být přínosem pro podnikatelské klima u nás.

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Omnis Olomouc, a.s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace dle prognóz mění svět. Tzv. analogová anonymita se tiše vytrácí a i přes všechny snahy o ochranu dat jsme kompetentními orgány snadno vystopovatelní. A to již ať se nám to líbí, či nikoliv. Zkusme se na tento nezvratně rozrůstající "matrix" podívat z pohledu pro nás užitečného. Pokud jsem podnikající subjekt, ne vždy mám možnost přezkoumání bonity svého odběratele. A také ne všechny zakázky lze provést zálohovými platbami, hotovostní, nebo on-line platbou. A právě pro situace, kdy se pouštíte do nového, riskantního, nebo jen neznámého podniku se hodí tato nová služba. Vyzkoušejte si ji zde!
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Přestože je servis OEZ prakticky nonstop službou, která reaguje na vnější podněty, existují určité pravidelné činnosti. Tým servisních mechaniků je plánovaně vytěžován tak, aby se daly zvládnou veškeré požadavky na divizi kladené. Samozřejmě servisní zásahy se plánovat nedají, ale počítat se s nimi musí. Pokud by servisní vozidlo muselo zasahovat s "majákem" v nočních hodinách, jaké jsou šance na odstranění závad? Jaké poruchy servis řeší nejčastěji? Jak vypadá typický pracovní den? K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů? Sledujte v tomto reportážním dílu ...
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933