Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod » Members » mirek's Home » USA: Las Vegas, Electric WEST 2006, elektrotechnický veletrh

USA: Las Vegas, Electric WEST 2006, elektrotechnický veletrh


Document Actions
USA: Las Vegas, Electric WEST 2006, elektrotechnický veletrh
Krátká zpráva z 9000km vzdáleného elektrotechnického veletrhu. Electric West je elektrotechnická událost, kterou si místní odborníci opravdu nenechají ujít. O své rozporuplné poznatky se s vámi chci rozdělit v několika článcích, z kterých je tento první ...
Miroslav Minařík, ze dne: 20.03.2006
reklama

Tato a spousta jiných informací nás přitahovala do země "neomezených" možností. Ve skutečnosti jsou však v Americe možnosti také omezené, ovšem v jiných místech, než v kterých jsme omezováni my.

Na letošní rok jsme naplánovali expedici na elektrotechnický veletrh v Las Vegas. Ideální příležitost "ulovit více bobříků najednou". V našem programu bylo několik bodů, které jsme dle plánu nakonec splnili.

Např.

  • navštívit místní veletrh
  • hovořit s domorodci o jejich zvyklostech v tomto oboru
  • podívat se na dostupnost elektroinstalačního materiálu
  • získat místní normy
  • navštívit stavbu
  • navštívit přehradu Hoover Dam

Samozřejmě, že jsme měli i další body, ovšem tyto měly hlavní prioritu. Expedice jsme se účastnili dva. Já a Martin Rudolf. Příprava byla nutná a jak se ukázalo i dobře provedena. Našim hlavním omezením byla patrně pouze únava, která ohraničila naše průzkumné aktivity.

Electric West
je elektrotechnická událost, kterou si místní odborníci opravdu nenechají ujít. V Las Vegas se skládala z jediné velké haly, kde bylo hlavní show. Ovšem návštěvníci od registrace proudili opačným směrem. V rozlehlých sálech Exhibit Hall se totiž konalo přes padesát různých seminářů, školení nebo dokonce pouze osobních konzultací. A tak odborník po registraci obešel dle svých časových dispozic ta místa, která pojednávala o problematice, kterou potřeboval aktivizovat. Opakovaně paralelně probíhalo toto vzdělávání jednoduchou formou dotazů a odpovědí. V každé místnosti se řešila jiná oblast a ve všech se probíraly aktuální změny v NEC® (National electrical code), což je obdoba naší ČSN.

Pak teoreticky vyzbrojení odborníci směřovali do haly vystavovatelů. Velkou mýlkou byla pro mne samotného domněnka, že zde uvidím naše evropské výstavní hrady. Až na místě samotném jsem zjistil, že v tak velké zemi to musí být jinak. Např. nejmenované světové firmě stačí v Las Vegas prostor běžného stánku (stolek a kulisa) podobně jako na našich ElektroFestech i přes to, že v Miláně, Frankfurtu, Praze, Trenčíně potřebovali dvěstěmetrovou expozici a ještě na patro.

Samozřejmě, že hlavní důvody byly finanční úvahy. Kolik států, tolik veletrhů, těch nákladů ...

Návštěvnost
... počty návštěvníků v jednotlivých dnech jsme nezjišťovali.. Vzhledem k neznalosti detailních zvyklostí místních odborníků by to číslo bylo stejně irelevantní. Ovšem uličky byly plné. Samozřejmě již slyším jak se někdo ptá,"ale koho?" ...

Skladba návštěvníků
... tak ta byla opravdu pozoruhodná. Co návštěvník, to odborník. Víc než vystavované produkty, mě zajímali návštěvníci a jejich chování. Samozřejmě hledal jsem nějakou evropskou zvyklost. Ale marně, a tak bych popsal průměrnou návštěvu takto:

  • návštěvník buď platí vstupné nebo má vstup zdarma předregistrací na internetu

  • postupuje systematicky uličkami

  • osloví vystavovatele, ten mu odpovídá, návštěvník dostává základní informace, popř. vzorek, vystavovatel si přečte jeho kód z visačky a oba se rozloučí

  • nic víc, nic míň až mi z té chladné efektivity běhal mráz po zádech

A tak teď asi potěším ty, kteří rádi hovoří o americké nevzdělanosti. Úplně absentovaly školy! Současně s tím však i nudící se důchodci. A tak naši "výstavní sběrači" by si zde přišli na své! Vystavovatelé měli tolik krásných, různobarevných reklamních předmětů a tlustých katalogů, ovšem nikdo z návštěvníků neodvážel z výstavy víc než jednu malou tašku s letáky!

Co byste marně hledali
... žádné jídlo, pití, alkohol už vůbec ne. Je pravdou, že i u nás alkohol ustupuje na východ do zemí, kde se místo podání ruky používá "ohnivá voda". A tak se na Electric West během výstavy všichni soustředili pouze na práci. Pardon! U několika výrobců jsme dostali malinký "cukrkandl". Pokud vás někdo chtěl pozvat na občerstvení, vyšel s vámi do mé oblíbené továrny na super kávu STARBUCKS.

.

Otevírací doba veletrhu byla také pozoruhodná

středa 11:00 - 17:00
čtvrtek 11:00 - 17:00
pátek 10:00 - 13:00

Uvedená doba vypadá, že se snad vstává v Las Vegas v deset hodin. I když připouštím, že právě v tomto městě "edisonových proklatých blikátek", je mnoho důvodů proč vstávat později. Podle slov pořadatelů však tato doba byla stanovena dle místních zvyklostí. Jedenáctá hodina je totiž doba, kdy je vše nejnutnější zařízeno. I řemeslník zajede svým buickem na dostatečné parkoviště, kde bezpečně zaparkuje celou svou pojízdnou dílnu a odskočí si na Electric West.

I přes to, že nebyl obecně problém u výrobků se zeměmi původu jako MADE in China, Sri Lanka, India ... nepotkal jsem žádného asijského výrobce. A na milánském výstavišti byl pro Asii extra pavilon.

A jak vypadá plocha vystavovatelů na rok 2007?
Následující ročník se bude konat v Kalifornii. A Kalifornie je prý jediná milenka jejího guvernéra Arnolda Schwarzeneggera. Los Angeles, Beverly Hills, Hollywood ... Věru, opět zajímavá oblast!

Podívejte se na přílohu v pdf. Je to plánované rozmístění příštího ročníku 2007 v Kalifornii. A tak jsem si odnesl mnoho rozporuplných povšimnutí, které uveřejním v dalších článcích.

Na levém obrázku stojí se mnou manažer veletrhů Electric West, spřízněná duše, Gregg Feder, s kterým jsem se osobně poznal po předchozí mailové korespondenci až v Las Vegas.

A tak končím úvodní článek o americké elektrice.

A víte jak vypadá typický americký elektrikář? O tom příště!

 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT


FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Světoznámá americká přehrada Hoover Dam na hranici Nevady a Arizony doznala změn. Při naší první návštěvě v roce 2006 byly viditelná první místa pilířů ve skalách. Dnes již chybí ke spojení mostu pouze desítky metrů ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933