Ze zahraničí přijelo 6968 registrovaných návštěvníků, tj. 9,8% z celkového počtu. Nejvíce zahraničních odborníků dorazilo ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Ruska a Maďarska. Na veletrhu se akreditovalo 384 novinářů z osmi zemí.
Úspěšnost posledního ročníku MSV potvrzuje také
rozsáhlý průzkum, který mezi vystavovateli i návštěvníky veletrhu realizovala agentura Ipsos - od roku 2009 největší společnost zabývající se výzkumy trhu v České republice. Vystavovatelé spontánně oceňovali zejména
možnost navazování nových kontaktů a získávání nových zákazníků. Kontakty s potenciálními tuzemskými i zahraničními zákazníky navázalo dokonce 96% firem, 30% firem přímo na místě uzavřelo či rozjednalo vývozní zakázky.
Základem tohoto výrazného obchodního přínosu je tradičně kvalitní návštěvnická struktura, kterou vysoce ocenila většina loňských vystavovatelů. MSV 2013 přilákal také 15% nových návštěvníků – potenciálních zákazníků. Průzkum potvrdil, že naprostou většinu návštěvníků tvoří
odborníci pracující v některém průmyslovém oboru, dvě pětiny z nich disponují rozhodovacími či spolurozhodovacími
pravomocemi při nákupu zboží a služeb a 36% z nich má při tomto rozhodování poradní hlas.
Účast na Mezinárodním strojírenském veletrhu je pro firmy po webových stránkách druhým nejvyužívanějším marketingovým nástrojem k oslovení zákazníků. Po zohlednění přínosů a nákladů je veletrh hodnocen jako
třetí nejefektivnější marketingový nástroj po webových stránkách a osobním prodeji. Ačkoli se velká část dotázaných účastní i jiných veletržních akcí, pro více než polovinu účastníků (49% návštěvníků a 55% vystavovatelů) je nejdůležitější právě MSV.
Výsledky loňského průzkumu jsou zároveň dobrým příslibem pro letošní ročník. Zájem o účast na MSV 2014 předem potvrdilo 83% návštěvníků a 75% vystavovatelů. Pro příznivý výhled veletrhu hovoří také optimismus respondentů ohledně vývoje jejich podnikání – budoucí růst své firmy očekávalo 71% návštěvníků a 87% vystavovatelů MSV 2013.