Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: K&V ELEKTRO #3 Pohled na e-shop B2C pro koncové spotřebitele (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 9.11.2018
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

K&V ELEKTRO #3 Pohled na e-shop B2C pro koncové spotřebitele


K&V ELEKTRO #3 Pohled na e-shop B2C pro koncové spotřebitele
I spotřebitel má právo nakupovat elektroinstalační zboží určené a certifikované pro náš trh. Jenže spotřebitel nemusí mít znalosti odborníka k tomu, aby se kvalifikovaně rozhodl pro správný nákup. K tomu účelu od pradávna existují tzv. maloprodejny. Jak vypadá taková internetová maloprodejna materiálem určeným pro elektroinstalace ukazuje e-shop na adrese www.e1.cz. Co se za touto adresou skrývá? Jaké jsou základní rozdíly mezi elektronickými obchody pro spotřebitele a obchody pro znalé odborníky? Podívejte se na článek, který hodně napoví ...
Miroslav Minařík, ze dne: 9.11.2018



Někdo může namítnout "obchod jako obchod, na konci dostanu stejné zboží". To sice může být pravdou, ovšem obchody různých značek stejné nejsou. Vyjímkou mohou být snad prodejny licenčních řetězců například Tchibo, Shell, Hornbach, Mc Donald, Lídl, ale i články těchto řetězců bývají odlišné. Tyto jmenované však mají něco společného. Jsou obchodně zaměřeny primárně na koncové spotřebitele. Jak taková situace vypadá v instalační elektrotechnice?


Pro větší náhled kliknout!


Velice dobrým příkladem jde smíchovské K&V ELEKTRO. Elektrikář ho neoznačuje jinak než velkoobchod. Ovšem proč je to velkoobchod a kde může mít velkoobchod maloobchodní prodej, to už umí definovat málokdo. O historii způsobů prodeje bych zde mohl napsat dlouhou sérii článků. Nyní se podívejme na maloprodej K&V ELEKTRO.



V první řadě je důležité oba prodeje od sebe odlišit. I přes to, že se to může zdát podivné, obě skupiny (B2B a B2C) mají své charakteristické znaky a provozované e-shopy se na ně zaměřují. Proto je více než vhodné, aby se každá skupina zaměřovala spíš na ten svůj.

Spotřebitelé na mohou vybírat například ze stejných zásuvek a vypínačů jako řemeslníci v e-shopu K&V ELEKTRO zaměřeného na sféru B2B, ale dostávají odlišnou technickou podporu. Obchod je designován na osoby v oboru neznalé důležitých souvislostí. Spotřebitel snáz nalezne hledanou položku, zvláště pokud použije lidový výraz. Obchod je zjednodušen, tedy oproštěn o parametry, které při výběru používají specialisté. A spotřebitelům je nabízena doprava zboží, která je jim bližší než ta, kterou využívají montážní organizace.


Pro větší náhled kliknout!

K&V ELEKTRO se na maloprodejní obchod specializuje již dlouho. Na významu to nabývá v posledních letech, kdy se elektronické nakupování stalo hlavním spotřebitelským nákupním kanálem.




TEXT Z OBLASTÍ

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.