Někdo může namítnout "obchod jako obchod, na konci dostanu stejné zboží". To sice může být pravdou, ovšem obchody různých značek stejné nejsou. Vyjímkou mohou být snad prodejny licenčních řetězců například Tchibo, Shell, Hornbach, Mc Donald, Lídl, ale i články těchto řetězců bývají odlišné. Tyto jmenované však mají něco společného. Jsou obchodně zaměřeny primárně na koncové spotřebitele. Jak taková situace vypadá v instalační elektrotechnice?
Pro větší náhled kliknout!
Velice dobrým příkladem jde smíchovské K&V ELEKTRO. Elektrikář ho neoznačuje jinak než velkoobchod. Ovšem proč je to velkoobchod a kde může mít velkoobchod maloobchodní prodej, to už umí definovat málokdo. O historii způsobů prodeje bych zde mohl napsat dlouhou sérii článků. Nyní se podívejme na maloprodej K&V ELEKTRO.
V první řadě je důležité oba prodeje od sebe odlišit. I přes to, že se to může zdát podivné, obě skupiny (B2B a B2C) mají své charakteristické znaky a provozované e-shopy se na ně zaměřují. Proto je více než vhodné, aby se každá skupina zaměřovala spíš na ten svůj.
Spotřebitelé na mohou vybírat například ze stejných zásuvek a vypínačů jako řemeslníci v e-shopu K&V ELEKTRO zaměřeného na sféru B2B, ale dostávají odlišnou technickou podporu. Obchod je designován na osoby v oboru neznalé důležitých souvislostí. Spotřebitel snáz nalezne hledanou položku, zvláště pokud použije lidový výraz. Obchod je zjednodušen, tedy oproštěn o parametry, které při výběru používají specialisté. A spotřebitelům je nabízena doprava zboží, která je jim bližší než ta, kterou využívají montážní organizace.
K&V ELEKTRO se na maloprodejní obchod specializuje již dlouho. Na významu to nabývá v posledních letech, kdy se elektronické nakupování stalo hlavním spotřebitelským nákupním kanálem.