Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...

K&V ELEKTRO #3 Pohled na e-shop B2C pro koncové spotřebitele


Document Actions
K&V ELEKTRO #3 Pohled na e-shop B2C pro koncové spotřebitele
I spotřebitel má právo nakupovat elektroinstalační zboží určené a certifikované pro náš trh. Jenže spotřebitel nemusí mít znalosti odborníka k tomu, aby se kvalifikovaně rozhodl pro správný nákup. K tomu účelu od pradávna existují tzv. maloprodejny. Jak vypadá taková internetová maloprodejna materiálem určeným pro elektroinstalace ukazuje e-shop na adrese www.e1.cz. Co se za touto adresou skrývá? Jaké jsou základní rozdíly mezi elektronickými obchody pro spotřebitele a obchody pro znalé odborníky? Podívejte se na článek, který hodně napoví ...
Miroslav Minařík, ze dne: 9.11.2018
reklama


Někdo může namítnout "obchod jako obchod, na konci dostanu stejné zboží". To sice může být pravdou, ovšem obchody různých značek stejné nejsou. Vyjímkou mohou být snad prodejny licenčních řetězců například Tchibo, Shell, Hornbach, Mc Donald, Lídl, ale i články těchto řetězců bývají odlišné. Tyto jmenované však mají něco společného. Jsou obchodně zaměřeny primárně na koncové spotřebitele. Jak taková situace vypadá v instalační elektrotechnice?


Pro větší náhled kliknout!


Velice dobrým příkladem jde smíchovské K&V ELEKTRO. Elektrikář ho neoznačuje jinak než velkoobchod. Ovšem proč je to velkoobchod a kde může mít velkoobchod maloobchodní prodej, to už umí definovat málokdo. O historii způsobů prodeje bych zde mohl napsat dlouhou sérii článků. Nyní se podívejme na maloprodej K&V ELEKTRO.



V první řadě je důležité oba prodeje od sebe odlišit. I přes to, že se to může zdát podivné, obě skupiny (B2B a B2C) mají své charakteristické znaky a provozované e-shopy se na ně zaměřují. Proto je více než vhodné, aby se každá skupina zaměřovala spíš na ten svůj.

Spotřebitelé na mohou vybírat například ze stejných zásuvek a vypínačů jako řemeslníci v e-shopu K&V ELEKTRO zaměřeného na sféru B2B, ale dostávají odlišnou technickou podporu. Obchod je designován na osoby v oboru neznalé důležitých souvislostí. Spotřebitel snáz nalezne hledanou položku, zvláště pokud použije lidový výraz. Obchod je zjednodušen, tedy oproštěn o parametry, které při výběru používají specialisté. A spotřebitelům je nabízena doprava zboží, která je jim bližší než ta, kterou využívají montážní organizace.


K&V ELEKTRO se na maloprodejní obchod specializuje již dlouho. Na významu to nabývá v posledních letech, kdy se elektronické nakupování stalo hlavním spotřebitelským nákupním kanálem.




 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 9)
TEXT Z OBLASTÍ



FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933