Volný překlad mluveného slova ...
Jiří Konečný www.elkoep.cz
Já osobně si myslím, že současný přístup k datům vzdělává lidi v oblastech, kde by měli nebo mohli mít zájem, pokud by bylo potřeba. Myslím si, že je tam spousta spamu a bulvárních informací. To, co známe z tištěných médií, se přeneslo do elektronického prostředí. Jsou tam více zaměřené na komunitní záležitosti, což vidím na svých dětech, ať už hrají logické nebo komunitní hry. Jsou propojeni a soupeří mezi sebou, a tak se vídají méně často.
Když se podívám, kdo se z toho vzdělává, řekl bych, že to propojení umožňuje například učit se angličtinu prakticky, než jen teoreticky. Díky různým nástrojům, jako jsou aplikace a weby, je to určitě pohodlnější. Už člověk nemusí chodit na hodiny angličtiny, ale může si vybrat lektora a poslouchat jeho hlas. Ale nemyslím si, že s takovým přístupem bychom využili informace lépe a dokončili školu rychleji než dříve. Pamatuji si, jak jsem se učil ze zastaralých učebnic, a integrované obvody, které byly tehdy dostupné na trhu, neodpovídaly tomu, co bylo v učebnicích. Ačkoli jsem to často reklamoval, říkali mi, že takové jsou osnovy a nic s tím neudělám.
Co se týče videokonferencí, v době pandemie nám to pomohlo a stále to používáme. V naší firmě, když máme meeting a je to daleko, jedeme přes Teams nebo videokonferenci. Ale musím říct, že se to postupně vrací k osobnímu setkávání, protože lidé to potřebují.
Pokud se ohlédnu do aktuální historie, vidím například v našem marketingu, že používají nástroje pro generování ilustrací, mají Mid Journey a podobně. Vidím od některých grafiků neochotu to používat, protože si myslí, že to udělají lépe, ale nikdy nebudou mít takovou výkonnost, jako program. Mladší grafici se k tomu postupně uvolňují, možná nemají tolik zkušeností, ale jsou otevřenější k používání těchto aplikací a chtějí si ulehčit práci.
Všechny vydané díly Breaking fuse sledujte v textu zde a videu zde!
Pořad byl vytvořen v souvislosti s vysílání Digitální továrny #2.3 viz ...