Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Poselství laickým provozovatelům elektroinstalací! Elektrické zásuvky mohou vypadat bezproblémově, ale jejich oprava má svá pravidla. V českém právním systému platí zákon č. 250/2021 Sb., který vymezuje pravidla pro práci s technickými zařízeními ...
  • Koho kdy samotného napadlo jaké preventivní opatření by elektromontéři a elektroúdržbáři měli provádět, aby předešli úrazům při používání ručního nářadí? Asi nikdy a nikoho, tedy vyjma bezpečáka. Ten naopak přesně ví, jaké příčiny nejčastěji vedou k ...
Nacházíte se zde: Úvod » Oblasti

Témata pokrývající všechny uvedené oblastí

Pojízdné prostředky

O dobrých řidičích #10: Předjíždění za sucha, deště a sněžení

  • 1.01.2016
O dobrých řidičích #10: Předjíždění za sucha, deště a sněžení
Předjíždět či nepředjíždět? Základní rada v autoškole zní, že pokud si nejsem jistý, tak nepředjíždět. Zvážit při předjíždění musíme vždy celou škálu faktorů: rychlost, počasí, viditelnost, sjízdnost silnice, rychlost protijedoucího auta, dopravní značení, vlastnosti vozidla i vlastní praxe v řízení. Kde je zakázáno předjíždět, jasně stanovuje kapitola Přejíždění v zákoně číslo 361.

O dobrých řidičích #9: Jak často je třeba absolvovat školení?

  • 31.12.2015
O dobrých řidičích #9: Jak často je třeba absolvovat školení?
Po jak dlouhé době by řidiči měli absolvovat odborná řidičská školení? Podle zákona 247/2000 Sb. o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel by měli řidiči absolvovat jedenkrát za rok 7 hodin školení. Méně jednoznačná je ale situace u zákoníku práce, ten totiž říká, že školení by měla být pravidelně dle rozhodnutí vedení organizace. Většina organizací pak volí termín jedenkrát za rok či jedenkrát za dva roky.

O dobrých řidičích #6: Jaké jsou nejčastější prohřešky řidičů?

  • 30.12.2015
O dobrých řidičích #6: Jaké jsou nejčastější prohřešky řidičů?
Jakých prohřešků se na silnicích nejčastěji dopouští čeští řidiči? Na prvním místě je samozřejmě překročení stanovené rychlosti. Polovina řidičů například neví, kde v některých místech začíná a končí určitá rychlost. A pokud ví, tak se tím stejně neřídí. Na druhém místě v žebříčku řidičských neřestí se drží nedání přednosti v jízdě a na třetí příčce je nedodržování vodorovného značení.

O dobrých řidičích #8: K čemu jsou referentská školení?

  • 25.12.2015
O dobrých řidičích #8: K čemu jsou referentská školení?
Mají referentská školení pro profesionální řidiče nějaký význam? Není to jen další zbytečná formalita? Na tyto otázky odpovídali zástupci autoškoly JKC Jiří Kadlec a Rudolf Kaláb. Význam podle nich školení mají hlavně v informování řidičů o novinkách, o kterých by se jinak jen těžko dozvěděli. Řidiči se na nich dozví o změnách zákona - například v oblasti nových dopravních značek, a to reálný přínos určitě má.

O dobrých řidičích #7: Jaké jsou nejčastější chyby v testech?

  • 24.12.2015
O dobrých řidičích #7: Jaké jsou nejčastější chyby v testech?
Procentuální úspěšnost v testech v autoškole je vysoká. Kdo chce, tak se testy naučí. Problém je s mladými nezodpovědnými uchazeči o řidičský průkaz, kteří přípravu podcení. Takový je názor zástupců brněnské autoškoly JKC. Ministerstvo dopravy ČR zavedlo v nedávné době v testech úpravy. K jakým konkrétním změnám v testování budoucích řidičů došlo?

ABB: Nová generace servisní platformy pro nabíjení elektrických vozidel

  • 21.12.2015
ABB: Nová generace servisní platformy pro nabíjení elektrických vozidel
ABB a Microsoft společně uvádějí na trh novou generaci servisní platformy pro nabíjení elektrických vozidel. Nabíjecí platforma pro e-mobilitu na cloudovém základě spojí špičkové rychlonabíjecí technologie ABB s nejmodernějšími cloudovými službami společnosti Microsoft. Společný produkt bude využívat také strojové učení a schopnosti prediktivní analýzy, které budou hnacím motorem dalších inovací.

O dobrých řidičích #5: Jak se vyvíjely předpisy během historie?

  • 17.12.2015
O dobrých řidičích #5: Jak se vyvíjely předpisy během historie?
Jak moc se změnily předpisy v oblasti silničního provozu během historie? Podle majitele autoškoly Jiřího Kadlece k žádným převratným změnám nedošlo. Nejvýraznější byl přechod k jízdě vpravo, ke kterému u nás došlo v době protektorátu - konkrétně v březnu roku 1939. V průběhu let se také měnila přikázaná rychlost v obcích, mimo obce i na dálnicích. Například až v polovině roku 1979 byly zavedeny rychlostní limity na všech silnicích. Do té doby platila pouze přikázaná rychlost v obcích, a to jenom ve dne.

ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy

  • 25.11.2015
ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Společnost ABB oznámila, že uvádí na trh automatický rychlonabíjecí systém, který může překonat jedny z posledních překážek rozsáhlejšího zavádění městských elektrobusů – dlouhou dobu nabíjení a krátký dojezd. Díky automatickému střešnímu připojení a obvyklé době nabíjení 4 až 6 minut lze systém snadno začlenit do stávajících autobusových linek, a to instalací rychlonabíječek na konečných stanicích, terminálech, depech nebo na mezilehlých zastávkách.

O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?

  • 17.09.2015
O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?
Jak často by měl řidič při dlouhé jízdě autem zastavovat k odpočinku? U řidiče ve služebním automobilu určuje četnost a délku přestávek v jízdě nařízení vlády číslo 168/2002 Sb. Podle něj může jet maximálně 4,5 hodiny a poté musí následovat půlhodinová přestávka. Problém ale nastává u soukromých jízd, kde zákon přestávky neřeší. S prodlužujícím se časem jízdy klesá schopnost řidiče k řízení a tím může ohrozit bezpečnost na silnici.

PHXC: Řídící jednotka nabíjecích stanic elektromobilů

  • 3.09.2015
PHXC: Řídící jednotka nabíjecích stanic elektromobilů
Phoenix Contact nabízí novou vylepšenou řídicí jednotku pro nabíjení elektromobilů v módu 3 dle IEC 61851-1. Na digitální výstupy modulu je možné připojit na více než 30 vnitřních stavů přes webový server. Řídicí jednotka tak může signalizovat různé chybové a stavové zprávy přes LED a integrovat další systémové komponenty. Komunikační rozhraní umožňuje řídit tyto vstupy přímo z nadřazeného řídicího systému.

O dobrých řidičích #2: Jaké vlastnosti má správný řidič?

  • 3.09.2015
O dobrých řidičích #2: Jaké vlastnosti má správný řidič?
O tom, zda je někdo dobrý nebo špatný řidič, rozhoduje především jeho přístup k dané problematice. Dobrý řidič je ten, který zná Pravidla o silničním provozu a respektuje je. Otázka striktního dodržování pravidel je ale problematická. Měl by například řidič v místě, kde je značka železniční přejezd, ale přejezd v místě již neexistuje, zpomalit? O tom jsme hovořili se zakladatelem autoškoly JKC Jiřím Kadlecem.

O dobrých řidičích #1: O autoškole JKC

  • 20.08.2015
O dobrých řidičích #1: O autoškole JKC
Autoškola JKC je jednou z nejstarších soukromých autoškol v Brně. Založena byla již před 25 lety - 1. července 1990. Hned na začátku zaznamenala autoškola enormní zájem uchazečů o řidičské oprávnění - současně v ní probíhaly i 4 kurzy po 35 lidech. Jak je na tom autoškola dnes a jaké skupiny školí? To nám v prvním díle seriálu O dobrých řidičích prozradil její zakladatel Jiří Kadlec.

Elektromobilů je v ČR už 1.500

  • 13.07.2015
Elektromobilů je v ČR už 1.500
Elektromobilů včetně elektromotorek je v České republice už 1.500. Nejvíce se prodávají auta Peugeot iOn, kterých je již 88, a elektromobily Volkswagen e-Up. To jsou některé ze zajímavých faktů, která nám o současném stavu elektromobility v ČR prozradil šéf české elektromobilové reprezentace Jiří Vlk. Česká reprezentace se i v letošním roce zúčastní významných závodů elektromobilů jako je eTourEurope, Electric marathon nebo Wave Trophy. Podrobnosti se dozvíte v rozhovoru.

Tým CTU CarTech a studentská elektroformule

  • 19.02.2015
Tým CTU CarTech a studentská elektroformule
Formula Student je konstrukční soutěž pro studenty inženýrských škol. V jejím rámci se každý rok pořádá 12 soutěží po celém světě. V soutěži je zadáno fiktivní výběrové řízení na vývoj vozu formulového typu. A úkol pak zní jasně: navrhnout vůz, který co nejlépe splní stanovené požadavky. Soutěží se účastní i tým CTU CarTech z ČVUT. Na AMPERu jsme hovořili s jeho kapitánem Františkem Pechem. Co nám prozradil o elektroformulích?

Test elektromobilu TESLA model S

  • 31.12.2014
Test elektromobilu TESLA model S
Na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2014 v Brně jsme otestovali elektromobil Tesla model S. Zjistili jsme, že oproti modelu Roadster je sice pomalejší, což je však dáno tím, že model S je větší, těžší, ale také komfortnější. V krátké reportáži se dozvíte, jak se tento elektromobil nabíjí, v čem spočívají jeho výhody oproti klasickým automobilům se spalovacím motorem nebo jak komfortní je jeho interiér.
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933