Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: V50# §17 Někdo odpoví na otázku v testu špatně, ale v ústní části to vysvětlí dobře, říká Petr Létal (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 4.12.2018
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

V50# §17 Někdo odpoví na otázku v testu špatně, ale v ústní části to vysvětlí dobře, říká Petr Létal


V50# §17 Někdo odpoví na otázku v testu špatně, ale v ústní části to vysvětlí dobře, říká Petr Létal
Co si myslí o jednotných a předem známých otázkách k vyhlášce padesát Petr Létal z olomouckého Solid Teamu? Proč otázky nikde nejsou? Jak se v  Olomouci připravují otázky k testům, když se přezkušující komise dozví v  jaké oblasti se přezkušovaný pohybuje? Někdo odsuzuje testy jako relevantní ukazatel znalostí. Jak k tomu přistupuješ? Dobré školení a přezkoušení je takové, které v nás zanechá něco nového. Ale pořadatelů takových vzdělávacích událostí je u nás hodně málo.
Tým portálu Elektrika, ze dne: 4.12.2018






Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...

Co si myslí o jednotných a předem známých otázkách k vyhlášce padesát Petr Létal z olomouckého Solid Teamu? Proč ty otázky nikde nejsou? 
Petr Létal Solidteam Olomouc
Protože práce na elektrickém zařízení je obrovsky široká. Otázek by bylo strašně moc a člověk by si musel vybrat podle zaměření, které dělá. Kdyby byl balíček otázek, řekněme 1000 a byly by rozsortovány kabely, stroje, nářadí, spotřebiče, instalace atd. … Člověk podle toho co by měl za kvalifikaci, tak by si musel z toho vyzobat otázky.

Jak se v Olomouci připravují otázky k testům, když se přezkušující komise dozví v jaké oblasti se přezkušovaný pohybuje?
Petr Létal Solidteam Olomouc
Je to těžká práce vymyslet. Otázka, aby odpověď nebyla hned jednoznačně identifikovatelná jako nejdelší je správně, nebo 2 blbosti. Proto se otázky vypracovávají velice těžko. Člověk musí vědět co dělá, zeptat se ho a 2 chybnými odpověďmi ho dovést k myšlení, aby se zamyslel. Která je úplně správně? Kolikrát, když vytvoříme takovou otázku a člověk nám špatně odpoví, obhajuje svoji odpověď a vysvětlí to dobře. Myslel to trochu z jiné stránky a já musím říct, vlastně máte také pravdu. Vytvoření takové otázky a odpovědi špatné, to je těžké. Každý to může chápat trochu jinak.

Někdo odsuzuje testy jako relevantní ukazatel znalostí. Jak k tomu přistupuješ?
Petr Létal Solidteam Olomouc
Je to základní stupínek. Testy jsou postavené tak, je to o tom, že my máme pomůcky, takže máme nějakou publikaci a na konci máme otázky. Spousta lidí se nás ptá, kde jsou vyhodnoceny správné odpovědi. Já říkám, že tam nejsou a nikdy nebudou. Proč? Já bych si to chtěl zkontrolovat. Já říkám ne. Vy byste si tu knížku otočil a našrotil se jen odpovědi. Slibuji, že když přečtete publikaci, tak na otázky dokážete odpovědět. Jestli ne, tak o tom můžeme diskutovat.

Dobré školení a přezkoušení je takové, které v nás zanechá něco nového. Ale pořadatelů takových vzdělávacích událostí je u nás opravdu hodně málo.
 
Další praktické zkušenosti a pohledy Petra Létala, sledujte v následujících částech videoseriálu V50!


Více podrobností o §17 vyhlášky 50/1978 Sb. (text, výklad, stažení, další odborníky) naleznete zde!



POKUD MÁTE KONSTRUKTIVNÍ PŘIPOMÍNKU
K TÉMATU §17,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!


TEXT Z OBLASTÍ

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.