Petr Létal podrobně popisuje důležitost potřeby seznámit se s přesným zaměřením přezkušovaných.
Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...
Petr Létal Solidteam OlomoucZe zkušenosti je to tak, že člověk, co má vyhlášku školit, má mít kvalifikaci, měl by navštívit pracoviště potencionálních posluchačů a seznámit se, jakým způsobem oni s elektrickým zařízením přichází do styku a co dělají. Elektrika je velmi široká a mluvit se o tom dá z různých stran. Aby to mělo význam pro lidi, je potřeba napřed zjistit co dělají. Tam je to zadání. Jestli vyrábí rozvaděče, nebo tahají kabely, nebo programují nějaké zařízení.
Kdo je povinen seznámit školitele se zaměřením přezkušovaných osob?Petr Létal Solidteam OlomoucCo se týká 50, vždy je to otázka zaměstnavatele. Pokud zaměstnavatel není schopen, tak teprve sahá do externisty. Když já, jako zaměstnavatel mám tuto povinnost a sahám do externisty, chci to mít kvalitní, tak musím vybrat takového, který toto udělá, aby z toho nebylo jen "mám papír, mám čárku".
Jak a v čem se podle Petra Létala jednotlivá přezkoušení liší?Petr Létal Solidteam OlomoucAno. Základ je pro všechny stejný, ochrana, barvy vodičů, určitě základ je společný pro všechny. Pak je potřeba zaměřit na to, co lidi dělají. Jednak proto, že se jich to týká, i 50 je většinou chápána tak, že 6 znamená, že můžu dělat všechno. Nemůžu. I v zápise potom je řečeno, z čeho byl člověk školen a přezkoušen a on by se měl držet obsahu. Ne, že mám paragraf 6 a právě proto musí být školení omezeno na to, co člověk dělá.
Sledujte další názory Petra Létala v následujících dílech megaseriálu #V50!
Více podrobností o §16 vyhlášky 50/1978 Sb. (text, výklad, stažení, další odborníky) naleznete
zde!
POKUD MÁTE KONSTRUKTIVNÍ PŘIPOMÍNKU
K TÉMATU §16,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!