V50# §13 Kdo má teoretické znalosti, dokáže si lépe představit následky, říká Michal Kříž
Na potvrzování nezbytné praxe k jednotlivým paragrafům jsme se zeptali Michala Kříže. Odkud se vzaly u konkrétních paragrafů požadované délky praxe? Z čeho se vycházelo? To nám doposud nikdo nedokázal vysvětlit. Jak může vyšší vzdělání nahradit roky praxe? Pro mnoho elektrotechniků je to nepředstavitelné. A na tuto otázku má Michal Kříž logickou odpověď! Další spornou záležitostí je délka praxe pro všechny stejná. Vždyť někdo to může zvládnout za pár hodin, a pro jiného je celý život krátký.
Tým portálu Elektrika,
ze dne:
3.01.2019
reklama
Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...
Michal Kříž, IN-EL, Praha
Dřív to byl zřejmě zaměstnavatel, ale v současné době pracuje spousta lidí na volné noze a těžko mu to někdo potvrdí, takže se hodně dbá na poctivost, že přiznají dobu praxe, kterou skutečně mají z hlediska paragrafů požadovaných. Nemyslím si, že by v tom byly podvody.
Dřív to byl zřejmě zaměstnavatel, ale v současné době pracuje spousta lidí na volné noze a těžko mu to někdo potvrdí, takže se hodně dbá na poctivost, že přiznají dobu praxe, kterou skutečně mají z hlediska paragrafů požadovaných. Nemyslím si, že by v tom byly podvody.
Odkud se vzaly u konkrétních paragrafů požadované délky praxe? Z čeho se vycházelo? To nám doposud nikdo nedokázal vysvětlit.
Michal Kříž, IN-EL, Praha
Skutečně, to nevím odkud a jak se to odstupňovalo. Takže nejsem sám, kdo to neví. Možná pan inženýr Sajner by věděl...
Jak může vyšší vzdělání nahradit roky praxe? Pro mnoho elektrotechniků je to nepředstavitelné.
Michal Kříž, IN-EL, Praha
Tam si představuji, že člověk, který má zažité znalosti, teoretické návaznosti. Umí si lépe představit následky. Tak, jako správná škola, lidi nejen naučí čistě teorii, ale jsou i praktické hodiny, laboratoře… ne nadarmo bylo na laboratořích předepsáno, aby pedagog byl u skupiny maximálně 10 lidí, aby dbal na bezpečnost. Takže i ve škole dostane praxi.
Jak může vyšší vzdělání nahradit roky praxe? Pro mnoho elektrotechniků je to nepředstavitelné.
Michal Kříž, IN-EL, Praha
Tam si představuji, že člověk, který má zažité znalosti, teoretické návaznosti. Umí si lépe představit následky. Tak, jako správná škola, lidi nejen naučí čistě teorii, ale jsou i praktické hodiny, laboratoře… ne nadarmo bylo na laboratořích předepsáno, aby pedagog byl u skupiny maximálně 10 lidí, aby dbal na bezpečnost. Takže i ve škole dostane praxi.
Další spornou záležitostí je délka praxe pro všechny stejná. Vždyť někdo to může zvládnout za pár hodin a pro jiného je celý život krátký.
Michal Kříž, IN-EL, Praha
To je velice obtížné, protože někdo chápe rychleji, někdo pomaleji. Někdo je zralý za rok na zařízení, ale někomu to trvá delší dobu. I s Kosmákem jsme o tom mluvili.
Michal Kříž, IN-EL, Praha
To je velice obtížné, protože někdo chápe rychleji, někdo pomaleji. Někdo je zralý za rok na zařízení, ale někomu to trvá delší dobu. I s Kosmákem jsme o tom mluvili.
Jak byste ověřovali vy praxi žadatelů o přezkoušení podle vyhlášky padesát?
POKUD MÁTE KONSTRUKTIVNÍ PŘIPOMÍNKU
K TÉMATU §13,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!
K TÉMATU §13,
PŘIDEJTE JI DO NÍŽE UVEDENÉ DISKUSE!
Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů z celého portálu Elektrika získáte přihlášením |
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 5)TEXT Z OBLASTÍ |
---|
|