Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje

Ultramotor A2B Hybrid - elektrické kolo s příšlapem


Document Actions
Ultramotor A2B Hybrid - elektrické kolo s příšlapem
Máte z ploužení autem v městské dopravě či hledání místa k parkování stresové stavy? Neholdujete motorkám a jízdu na kole spojujete s námahou, pocením a nutným převlékáním? Elektrická kola eliminují nevýhody klasických kol a stávají se novým fenoménem v dopravě ...
Pavlína Červená, ze dne: 28.06.2010
reklama

Na první pohled A2B Hybrid působí spíše dojmem odlehčeného motocyklu (něco jako legendární Babety v moderním hávu). Elektromotor se aktivuje šlapáním do pedálů. Příšlap můžete nastavit na celkem tři stupně síly. Výkon motoru o 250W, max. rychlost  motorového pohonu 25km/h, akcelerace srovnatelná s autem a široké pneumatiky Maxxis Overdrive Excel umožňují elektrokolo využívat jak na silnicích za plného provozu, tak i na náročnějších cyklostezkách.

Elektrokolo má baterii umístěnou netradičně nad zadním kolem. Její kapacita je 9,5Ah, což má podle údajů výrobce vystačit na 50km a při synchronizaci se šlapáním vydrží až na 70 kilometrů jízdy. Maximální dojezd na jedno dobití (trvající 4-6h) vždy záleží na konkrétních podmínkách jízdy - stupni příšlapu, stavu nabití baterie, volbě převodu úměrně k rychlosti jízdy, hmotnosti cyklisty či převýšení.

Systémem řízení motoru a baterie BMS, slouží k odpojení motoru než se baterie naprosto vyprázdní a funguje tedy jako ochrana baterie před zničením. Jezdec může sledovat aktuální rychlost, ujeté kilometry i stav baterie na modře podsvíceném cyklocomputeru, jež je umístěn na řídítkách.

Kolo má pěkný design a solidní výbavu. Zvlášť dobře kryjící blatníky, výrazná světla a odrazové prvky včetně netradičních reflexních pruhů po obvodu pneumatik jistě potěší. Váha i s baterií je cca 30kg, což je na elektrokolo dobrá hodnota.
Ekonomický provoz při zachování velmi dobré akcelerace a cestovní rychlosti by činil z A2B Hybrid zajímavou volbu, pokud by ovšem jeho pořizovací náklady nebyly tak vysoké. Například téměř srovnatelná elektrokola Pas Brace od Yamahy pořídíte za 1/2 ceny. Každopádně elektrokolo Ultramotor A2B Hybrid má co nabídnout a rozhodnutí je jen na vás.

Ultramotor A2B HYBRID

Dojezd: 50-70km
Výkon motoru: 250W
Baterie: LiIon 338Wh (36V / 9,4Ah)
Doba nabíjení: 4-6 hodin
Řazení: sedmi-rychlostní, SRAM 3.0
Vidlice: Odpružená Suntour SF9-NCX-D
Sedlo: Odpružené UNO SP-503
Brzdy: Kotoučové Avid BB5 (přední i zadní)
Pneumatiky: 26" x 2.0"
Rám: hliníkový TIG 6061
Hmotnost: 29,1 kg (z toho baterie váží 5,5 kg)


 
 

 

TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT


FIREMNÍ TIPY
Rakouská pobočka OBO BETTERMANN začíná stavět další objekt! S heslem "Růst potřebuje prostor" startuje výstavba nového kancelářského, logistického a školicího centra v Gramatneusiedlu. Tam vzniká budoucí zázemí OBO Austria. Do konce roku bude nová budova OBO přístřeším pro zhruba třicet pracovníků značky. Do budoucna značka OBO zpevní svou dosavadní síť. A jaké je ohlédnutí za českou pobočkou? V květnu 2019 společnost OBO BETTERMANN oslavila na pražském ...
Na výstavě Světlo v architektuře 2010 představila firma WILLIAMS originální řadu svítidel OCCHIO. Jedná se o zajímavě řešený modulární osvětlovací systém, který nabízí uživateli velké množství možných kombinací a způsobů pro kreativní řešení osvětlení ...
Proudové chrániče prakticky (archivní premiéra). Sledujte, nebo si jen poslechněte premiéru archivního záznamu přednášky Jana Krejčího z posledních Odborných seminářů OEZ 2019, kdy jsme se měli možnost setkávat osobně. Co v této dobře připravené přednášce zaznělo? Jaké typy proudových chráničů používáme? Jak souvisí nasazení proudových chráničů s ČSN, které vstoupily v platnost v roce 2018. Popis a důvody nasazení více chráničů v rodinném domě a dozvíme se také o ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
Autor článku
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933