Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Servisní služby OEZ jedou v režimu 24/7 #2 (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 5.11.2020
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Servisní služby OEZ jedou v režimu 24/7 #2


Servisní služby OEZ jedou v režimu 24/7 #2
Přestože je servis OEZ prakticky nonstop službou, která reaguje na vnější podněty, existují určité pravidelné činnosti. Tým servisních mechaniků je plánovaně vytěžován tak, aby se daly zvládnou veškeré požadavky na divizi kladené. Samozřejmě servisní zásahy se plánovat nedají, ale počítat se s nimi musí. Pokud by servisní vozidlo muselo zasahovat s "majákem" v nočních hodinách, jaké jsou šance na odstranění závad? Jaké poruchy servis řeší nejčastěji? Jak vypadá typický pracovní den? K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů? Sledujte v tomto reportážním dílu ...
Tým portálu Elektrika, ze dne: 5.11.2020



OEZ Letohrad poskytuje ke svým výrobkům servis. V minulém díle jsme se dozvěděli, jaké přístroje je možné servisovat nebo kdy servisní středisko vniklo. Dnes se pojďme podívat  jak vypadá typický den servisních techniků.



Textový přepis mluveného slova reportáže ...

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Typický den. Na servisu je tak, že předem máme plánované akce. Vychází z nabídek, nebo poptávek už z předchozích dnů a je domluvený termín. Materiál a nářadí si technici naloží již den předem, tím pádem se ráno nepotkáme, nebo pokud je to někde blíž a není potřeba vyjíždět rovnou z domu, tak se sejdeme i ráno, prodiskutujeme, co je potřeba, naloží si svoje věci a vyjíždí. V případě, že se nám na příjmu nahromadí přístroje, které je potřeba opravit, nebo roztřídit, jestli to bude běžná oprava, nebo reklamace, také musíme zajistit základní stažení k nám, předání, zadání do systému a práce se práce se rozděluje každý den.

Co je naplánované je jasné, tam vyjíždí konkrétní technici, kteří mají práci připravenou podle nabídky, operativci, kteří zůstanou na dílně, řeší systémové věci, nejen pro zákazníky, ale i interní ve firmě. Např.předání přístrojů na řízení jakosti, nebo na posouzení, na odborný útvar a podobně.

A co takové vážné poruchy, které se musí řešit hned. Může OEZ Servis pomoci i v tomto ohledu?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Máme servis 24 hodin, 7 dní v týdnu, není to žádný automat, je to přesměrovaný mobilní telefon na konkrétního člověka, který má v daném období službu a v této době vezme telefon, buď poradí, co a jak, protože spousta poruch a závad se odstraní po telefonu. A co nejde odstranit po telefonu, zorganizuje výjezd. Kdyby bylo úplně nejhůř, tak se dá vyjet i v noci, ale je problém, že třeba nemá k dispozici veškeré díly, nebo materiál. Protože v noci expedice, kde skladujeme většinu přístrojů, tak nepracuje, takže by musel vyjet až ráno, nicméně určitou pohotovostní zásobu jak přístrojů, tak náhradních dílů máme na vlastní dílně, ve skladu, takže je to možné. Nicméně, musím zaklepat, takových případů je minimum. Dá se říct, že nepamatuji za celou dobu, aby bylo nutné vyjíždět okamžitě v noci.

Jaké poruchy servis řeší nejčastěji?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Nejčastěji to bývají poruchy způsobené připojením, nebo problémy s pohony. U motorových pohonů se bohužel opakuje to, jakmile výrobce rozvaděče usadí motorový pohon na jistič, usadí správně, odzkouší to a předá ho uživateli, potom třeba někdo nezná, jak pracuje s těmito přístroji, pohon odklopí, nenasadí ho správně a může se stát, že tam poškodí převodovku.

K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Samozřejmě s ohledem na objemy prodejů, nejvíce problémů se vyskytne s malými přístroji, ty se dostanou sem k nám na servis,kde je zaevidujeme, předáme na posouzení našim odborným útvarům, aby kvalitáři a konstruktéři se mohli podívat v praxi s přístroji stává, jestli je to chybou naší konstrukce, nebo jestli je to chybou zákazníka, prostředí, kde přístroj pracuje. Takže podle velikosti, dá se říct, nejvíce je případů malých přístrojů a nejméně velkých.

A co velké jističe jako Modeion a Arion?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Na těchto jističích spíš provádíme pravidelné preventivní prohlídky než servis a pravidelnou údržbu, Ariony jsou prakticky bezporuchové, tam je toho minimum, za celý rok můžeme spočítat nějaký problém na prstech jedné ruky. Čili spíše za dva roky. Modeionů je daleko víc, jsou to přístroje od 160A respektive 12,5A do 630A, prodeje a jejich použití je daleko častější než u jističů Arion.


Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!

Nenechte si ujít pokračování seriálu OEZ Servis.

Příště se podíváme jaké asistenční služby servisní centrum OEZ může nabídnout.


TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
OEZ s.r.o. - Šedivská 339, Letohrad - +420 465 672 111 - oez@oez.cz

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.