Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Předtuchy ...

Ačkoliv si každý prosinec vzájemně přejeme vše krásné a zdraví, minulý ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 407
Bazar
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Osobní nástroje

Servisní služby OEZ jedou v režimu 24/7 #2


Document Actions
Servisní služby OEZ jedou v režimu 24/7 #2
Přestože je servis OEZ prakticky nonstop službou, která reaguje na vnější podněty, existují určité pravidelné činnosti. Tým servisních mechaniků je plánovaně vytěžován tak, aby se daly zvládnou veškeré požadavky na divizi kladené. Samozřejmě servisní zásahy se plánovat nedají, ale počítat se s nimi musí. Pokud by servisní vozidlo muselo zasahovat s "majákem" v nočních hodinách, jaké jsou šance na odstranění závad? Jaké poruchy servis řeší nejčastěji? Jak vypadá typický pracovní den? K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů? Sledujte v tomto reportážním dílu ...
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 5.11.2020


OEZ Letohrad poskytuje ke svým výrobkům servis. V minulém díle jsme se dozvěděli, jaké přístroje je možné servisovat nebo kdy servisní středisko vniklo. Dnes se pojďme podívat  jak vypadá typický den servisních techniků.



Textový přepis mluveného slova reportáže ...

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Typický den. Na servisu je tak, že předem máme plánované akce. Vychází z nabídek, nebo poptávek už z předchozích dnů a je domluvený termín. Materiál a nářadí si technici naloží již den předem, tím pádem se ráno nepotkáme, nebo pokud je to někde blíž a není potřeba vyjíždět rovnou z domu, tak se sejdeme i ráno, prodiskutujeme, co je potřeba, naloží si svoje věci a vyjíždí. V případě, že se nám na příjmu nahromadí přístroje, které je potřeba opravit, nebo roztřídit, jestli to bude běžná oprava, nebo reklamace, také musíme zajistit základní stažení k nám, předání, zadání do systému a práce se práce se rozděluje každý den.

Co je naplánované je jasné, tam vyjíždí konkrétní technici, kteří mají práci připravenou podle nabídky, operativci, kteří zůstanou na dílně, řeší systémové věci, nejen pro zákazníky, ale i interní ve firmě. Např.předání přístrojů na řízení jakosti, nebo na posouzení, na odborný útvar a podobně.

A co takové vážné poruchy, které se musí řešit hned. Může OEZ Servis pomoci i v tomto ohledu?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Máme servis 24 hodin, 7 dní v týdnu, není to žádný automat, je to přesměrovaný mobilní telefon na konkrétního člověka, který má v daném období službu a v této době vezme telefon, buď poradí, co a jak, protože spousta poruch a závad se odstraní po telefonu. A co nejde odstranit po telefonu, zorganizuje výjezd. Kdyby bylo úplně nejhůř, tak se dá vyjet i v noci, ale je problém, že třeba nemá k dispozici veškeré díly, nebo materiál. Protože v noci expedice, kde skladujeme většinu přístrojů, tak nepracuje, takže by musel vyjet až ráno, nicméně určitou pohotovostní zásobu jak přístrojů, tak náhradních dílů máme na vlastní dílně, ve skladu, takže je to možné. Nicméně, musím zaklepat, takových případů je minimum. Dá se říct, že nepamatuji za celou dobu, aby bylo nutné vyjíždět okamžitě v noci.

Jaké poruchy servis řeší nejčastěji?

Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Nejčastěji to bývají poruchy způsobené připojením, nebo problémy s pohony. U motorových pohonů se bohužel opakuje to, jakmile výrobce rozvaděče usadí motorový pohon na jistič, usadí správně, odzkouší to a předá ho uživateli, potom třeba někdo nezná, jak pracuje s těmito přístroji, pohon odklopí, nenasadí ho správně a může se stát, že tam poškodí převodovku.

K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Samozřejmě s ohledem na objemy prodejů, nejvíce problémů se vyskytne s malými přístroji, ty se dostanou sem k nám na servis,kde je zaevidujeme, předáme na posouzení našim odborným útvarům, aby kvalitáři a konstruktéři se mohli podívat v praxi s přístroji stává, jestli je to chybou naší konstrukce, nebo jestli je to chybou zákazníka, prostředí, kde přístroj pracuje. Takže podle velikosti, dá se říct, nejvíce je případů malých přístrojů a nejméně velkých.

A co velké jističe jako Modeion a Arion?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Na těchto jističích spíš provádíme pravidelné preventivní prohlídky než servis a pravidelnou údržbu, Ariony jsou prakticky bezporuchové, tam je toho minimum, za celý rok můžeme spočítat nějaký problém na prstech jedné ruky. Čili spíše za dva roky. Modeionů je daleko víc, jsou to přístroje od 160A respektive 12,5A do 630A, prodeje a jejich použití je daleko častější než u jističů Arion.


Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!

Nenechte si ujít pokračování seriálu OEZ Servis.

Příště se podíváme jaké asistenční služby servisní centrum OEZ může nabídnout.


 
 

 

Diskutující k tomuto článku

  ... a další (počet diskutujících: 7)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

OEZ s.r.o.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Jak se dají seriozně servisovat jistící přístroje staršího data výroby? Je to jednoduché a jak dalece se taková náhrada vyplatí? Jaké typy retrofitů má OEZ ve své nabídce? Je možné retrofity nasadit kdekoliv? Jak se aktuální legislativa dívá na servisní zásahy vyrobených a již namontovaných přístrojů, popřípadě jejich výměny za jiný, novější model? Jakým způsobem probíhá montáž retrofitů? Je potřeba nějaký speciální uchycovací materiál? Miroslav Uher říká, že ne, když vás pověří zákazník, abyste vyměnil v rozvaděči jakýkoliv přístroj a máte vybavení ...
Tradiční výrobce jistících přístrojů z Letohradu plánoval uvedení novinek 2020 dlouho před uvedením na trh. Ovšem stejně jako další dodavatele elektroinstalačních přístrojů i OEZ musel z minuty na minutu na všechny své plány propagace zapomenout. Na konci roku jsme se krátce spojili s Lukášem Havlenou. Ten s námi celý rok připravoval a koordinoval odborné webcasty. Co se dělo v zákulisí týmu odborníků, který tak dobře znáte, třeba z tradičních Odborných seminářů?
Aniž si to často uvědomujeme, sami jako klienti očekáváme od svých dodavatelů neomezenou podporu vedoucí k naší naprosté spokojenosti. Miroslava Uhera se v tomto díle ptáme na rozsah servisních prací, které můžeme u Servisních služeb OEZ očekávat. A také jak je to s revizemi přístrojů. Dělá servisní centrum nějaké preventivní prohlídky? Existují nějaká prostředí, která technikům dělají starosti? Je možné objednat si u Servisu OEZ i měření termovizí?
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933