S nabíjecí stanicí Schrack Technik jsme se setkali již v loňském roce na Strojírenském veletrhu. Oproti loňskému modelu je vylepšená designově a rozšířená o některé funkce ...
Textový přepis rozhovoru:
Vysvětli mi, v čem tkví inovace vaší nabíjecí stanice. Petr JahodaJe to starý princip v novém hábu. Jde o to, že se společností
EV Mapa jsme dali hlavy dohromady a řekli jsme si, proč by naše stanice nemohly pracovat v trochu širším kontextu než pracují do teď. Do současnosti pracovaly autonomně, každá sama za sebe. Kdežto teď budou zapojeny do nějakého systému tzn., že i uživatelsky to bude daleko příznivější.
Displej zůstal stejný? Není větší?Petr JahodaJe stejný, 15 palcový, ale co se zobrazovalo mělo úplně jiné jednotky atd. Nynější systém dovoluje z nabíjecí stanice ovládat všechny nabíjecí stanice, které jsou v systému napojeného do
EV Mapy. Dálková správa z lokálního místa, nemusí být žádná centrála nic takového.
I v jiném městě?
Petr JahodaI v jiném městě, protože tyto stanice jsou všechny online.
Kde stanice uvidíme? Máte je u Shracku v Brně?Petr JahodaToto je první vlaštovka, která se hned po veletrhu stěhuje do Hradce Králové, tam bude napojená a druhá, která přijde na řadu bude v Brně, kde se předělá, ta stanice umožňuje, že jede na dvou systémech. Na původním, který je náš Shrackový vyvinutý a druhý systém je od společnosti
EV SELECT, to znamená zapojení do sítě
EV Mapa. Ale další stanice samozřejmě jsou na středisku v Českých Budějovicích, ale to jsou jednoduché stanice. Mohu vám ještě ukázat další generaci co máme a zrovna i tady. Jedna z mála jednoduchých veřejných dobíjecích stanic. Přešli jsme k jinému modelu než to bylo před 2-3 lety, ale teď se systém nazývá I-charge, má jistou inteligenci, to je písmenko I vepředu a dodáváme sloupky úplně tupé, ale i inteligentnější. Dodáváme toto provedení sloupků, které jsou buď v offline nebo v online s identifikací uživatele nebo bez identifikace. Máme další novinky v sortimentu jako je nabíjecí stanice Triberium Fast Charger, což je záležitost, kdy můžeme nabíjet kombem, ChAdeMem, i typem 2 v jedné stanici.
Co se týká variant nabíjení CHAdeMO a Mennekes, blíží se centrální plug-in, kde bude jeden? Petr JahodaJe to pořád boj z toho důvodu, že je to řekl bych boj kontinentální. Je to Asie, Evropa a Amerika. Rozumné je nějakým kompromisem vytvořit nabíjecích stanic, které umí všechny 3 standardy.
Asi to bude podstatně jednodušší než zásuvky nízkého napětí v domovech, že?Petr JahodaVšechny elektromobily jsou schopny se nabíjet z 16A jednofázových zásuvek, kde je 230V, to umí všechny. Ale komfort nabíjení, je to holt vždycky něco za něco a bude se vždycky lišit provedením přívodního konektoru, kabelů, výkonů atd.
Petře, co ty a elektromobil? Chceš mít doma elektromobil? Petr JahodaNebránil bych se, ale jak už jsem říkal, to už bych měl třetí auto v rodině a není to příliš mnoho na jednoho člověka?
Dobře. Kdy bude standard elektromobilu na silnicích? Petr JahodaJá si myslím, že naše generace se toho dožije a jako důchodci si budeme užívat elektriky v nádrži místo smradlavých paliv.
POKUD PRACUJETE V OBORU,
máte možnost si zažádat
o aktuální papírový katalog
elektromobilních prvků SCHRACK Technik
NÍŽE UVEDENÝM FORMULÁŘEM!