Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: S Jiřím Švigou o veletrhu AMPER 2021 (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 16.02.2021
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

S Jiřím Švigou o veletrhu AMPER 2021


S Jiřím Švigou o veletrhu AMPER 2021
Zrušení loňského ročníku AMPER je předmětem diskusí i letos. Zvláště při stále nejasné hygienické situaci se stále častěji otvírá veliký otazník nad konáním veletrhu AMPER 2021. Za uplynulé období jsme měli všichni mnoho příležitostí si vyzkoušet, co obnáší virtuální veletrh nebo výstava a nelze tvrdit, že by tradiční návštěvník veletrhu AMPER pro digitální variantě volal. Emil Širůček, šéfredaktor časopisu ELEKTRO hovořil s Jiřím Švigou, ředitelem pořádající veletržní správy Terinvest. Zajímá vás pohled, vize pořadatele a také názory některých tradičních vystavovatelů? A co vy návštěvníci, jak vás ovlivní stávající situace k návštěvě letošního AMPERu?
Miroslav Minařík, ze dne: 16.02.2021



Patrně málokterý účastník veletrhu má představu o všech okolnostech pořádání výstav nebo veletrhů. Poslední období nás naučilo komunikovat elektronicky a současně nám ukázalo, že tento způsob je velice vhodný pro operativu, nikoliv pro podporu osobních vztahů, na kterých stojí sféra B2B.


Emil Širůček

Emil Širůček, ředitel FCC Public vydávající časopis ELEKTRO připravil rozhovor s Jiřím Švigou, duchovním otcem veletrhu AMPER ...



Jaké byly vaše osobní pocity, když jste lidem připravujícím veletrh AMPER 2020 musel dát pokyn STOP?
Jiří Šviga, ředitel Terinvest pořadatel velerhu AMPER
Katastrofa. Nic příjemného, nervy a stres, nekonečně práce navíc a ztráta 18 mil. Kč za utracené přímé náklady. Veletrh AMPER pořádáme už od roku 1993 a za tu dobu jsme museli čelit různým překážkám, nicméně tato situace byla nová pro všechny. Jako vážnou jsem ji sledoval už počátkem minulého roku a předpokládal jsem možné problémy.
Několik dní před zahájením veletrhu se nákaza COVID-19 potvrdila v Česku a každým dnem se situace rapidně zhoršovala, což vyžadovalo rychle reagovat.


Jiří Šviga

Ve finále bylo na AMPER 2020 přihlášeno 577 firem a partnerů, z toho 158 firem bylo ze zahraničí, mělo se konat přes 60 odborných seminářů a konferencí. Konečné rozhodnutí ukončení příprav bylo bolestivé především z pohledu vynaloženého úsilí, a to jak našeho, tak našich vystavovatelů i partnerů veletrhu, kteří nás po celou dobu podporovali. Rychlé řešení situace vyžadovala i storna návazných služeb, jako například spedice, stavba stánků, ubytování, reklama a další.

V konečném důsledku se tento včasný zásah ukázal jako jediné správné řešení a získal podporu od většiny zúčastněných, což mě osobně velmi potěšilo.



Jak hodnotíte reakce přihlášených vystavovatelů na posuny termínů veletrhu?
Jiří Šviga, ředitel Terinvest pořadatel velerhu AMPER
Naprostá většina vystavovatelů kvitovala naše rozhodnutí přesunout veletrh finálně do května 2021. Květnový termín se zdá být vhodným řešením, navíc počasí v tomto období bývá příznivé. Pouze dvěma firmám termín nevyhovoval z důvodů jiných záležitostí.



Jak se vám nyní, na počátku roku, jeví pohled do budoucnosti a květnová perspektiva veletrhu AMPER 2021?
Jiří Šviga, ředitel Terinvest pořadatel velerhu AMPER
Bedlivě sleduji aktuální vývoj a věřím, že i přes momentálně nepříznivou situaci budou již v květnu otevřeny restaurace, hotely a povoleny vybrané hromadné akce, a to především veletrhy. Současné zařazení veletrhů v systému PES nevyhovuje podstatě odborného oborového B2B veletrhu, na kterém jsou dojednávány nákupy a transfery technologií pro průmyslové a obchodní firmy.

Oborové B2B veletrhy svým charakterem z hygienického hlediska převyšují parametry například nákupních center – moderní technické zázemí a logistika výstavních hal, dodatečné možnosti větrání, regulace počtu osob turnikety a další.
Zástupci Veletrhy Brno aktuálně jednají s hlavní hygieničkou ČR o přehodnocení a vyčlenění veletrhů B2B ze systému PES. Nelze tyto veletrhy řadit mezi volnočasové aktivity a je nutné si uvědomit, že jejich potenciál je zásadní pro fungování ekonomiky jako celku.

I přesto lze očekávat, že z těchto jednání vyplynou konkrétní opatření ke zvýšení hygienického standardu na veletrhu, jako je nošení roušek, desinfekce exponovaných míst, absence podávání rukou nebo antigenní testování atd.
Obrovskou výhodou je vynikající zázemí brněnského výstaviště, které nám umožňuje potřebná opatření realizovat a dodržet hygienický komfort účastníků veletrhu. Věřím také, že vláda nebude vydávat žádná další nepředvídatelná opatření a veletrh AMPER 2021 proběhne ve stanovených intencích.

S naším týmem pro to děláme maximum a s žádnou změnou aktuálně nepočítáme.



Jaká je Vaše vize výstavnictví poté, co se situace uklidní, a my všichni se naučíme koexistovat s nepříznivými okolnostmi?
Jiří Šviga, ředitel Terinvest pořadatel velerhu AMPER
Přesně tak, osvojíme si určité postupy a návyky a naučíme se s koronaviry žít nejen v oblasti výstavnictví. Velké naděje vidím v úspěšné vakcinaci a léčebných postupech na bázi protilátek.
Co se výstavnictví týče, je potřeba být na tato nová zdravotní rizika připraveni a být schopni zajistit účastníkům veletrhu bezpečné prostředí v souladu s případnými nařízeními příslušných autorit. Osobně jsem přesvědčen, že tradiční forma veletrhu založená na osobním setkání s klienty má především pro průmyslové firmy velký význam, a to nejen v klíčových tématech týkající se efektivního využití energií, digitalizace systémů a využití umělé inteligence.
Virtuální prostřední lidi dlouhodobě nenaplňuje, nelze jím přenést osobní kontakt a takovou tu těžko popsatelnou chemii, při které vznikají vzájemné sympatie a budují se vztahy s klienty, které jsou základním kamenem pro vytvoření společného obchodu.




Některým tradičním vystavovatelům byly položeny tyto otázky!
  1. Jak byla tehdy na začátku března 2020 ve vaší společnosti přijata zpráva o tom, že veletrh AMPER se posouvá o rok? Jaký byl váš bezprostřední názor na správnost rozhodnutí, zrušit veletrh AMPER v původním termínu 2020? Jak vidíte toto rozhodnutí s odstupem času?
  2. Jaká pozitiva a negativa přineslo nekonání veletrhu AMPER 2020 vaší společnosti?
  3. Jak jste rozhodli o účasti či neúčasti na veletrhu AMPER 2021?
  4. Jaké vidíte perspektivy (slabé a silné stránky) podobných akcí, jako je veletrh AMPER, v dalších letech
Celý, rozsáhlý text čtěte zde!

Stávající situace nepřeje nikomu. Dlouhodobě poškozuje všechny napříč populací. Elektrotechnika jako stěžejní obor se nemusí bát o svou existenci, ale ostatní by mohlo zajímat, zda bude dost těch, kteří zajištují napájení jejich existence ...



Jak ovlivní stávající situace k návštěvě
letošního AMPERu tebe?

TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
TERINVEST s.r.o. - , Praha 2 - +420 221 992 134 - amper@terinvest.com

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.