Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 28.02.2020
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?


R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?
Zde se zastavujeme nad tím, kde se bere ve spojení s Průmyslem 4.0 to, co označujeme za humbuk. Vycházejme z tvrzení, že nic není tak černobílé, jak se zdá. Může naše populace za stávající medializace pochopit správně co je podstatou byznys modelu Průmysl 4.0? Vždyť to, co se dozvíme z novin, jsou pouze novinky, krátké části větších souvislostí. Ty však běžný spotřebitel informací nemá možnost dohlédnout. A tak podstata zůstává skrytá, ale reklamní agentury se rády přiživí ...
Miroslav Minařík, ze dne: 28.02.2020



Pokaždé, když se na trhu objeví novinka, začnou se rojit různé služby kolem a s nimi i různě pravdivá tvrzení. Protože jde o novinku, která ještě neprošla praktickými zkouškami, je takový stav živnou půdou pro různé teorie a konspirační nevyjímaje.

S příchodem byznys modelu označovaném za Průmysl 4.0 se s informacemi roztrhl pytel. Tato záplava zpráv se však neřídí žádnou subordinací a tak se uším spotřebitelů dostávají fakta v různém pořadí. Výsledkem je pak mnoho různých představ založených na počtu zachycených útržků.

... za marketingový humbuk ...
 byl pojem Průmysl 4.0 prohlášen nejedním odborníkem na jiná než technická odvětví. O čím známější osobnost jde, tím větší vážnost takové prohlášení má. Pokud se následně setkává člověk znalý této problematiky, pak je často odzbrojován odkazy právě na podobné netechnické, nezřídka populistické výroky.

Jak rozeznat relevantní argumentaci
není mnohdy jednoduché ani pro toho, kdo se problematikou zajímá blíže, natož pro prostého občana. A protože jde opravdu o veliké "datové sousto", u kterého dekódovat relevanci není pro běžného informačního strávníka reálné. Řešením tedy je se aktivně ponořit do avízovaných principů a vyhledávat mnoho jejich souvislostí. A výsledkem dostanete přesnější obrys budoucnosti než mají ostatní. 




Z mého pohledu bych "humbuk" zasazen v oznamovací větě trochu jinak. O probíhajících změnách technologií nemám pochyb a řešit zda jde o r/evoluci, mi připadá ztrátou času. Přesnější by možná byla věta: "kolem technické revoluce se dělá veliký humbuk". 

Kdo ten humbuk tvoří?
Asi by bylo jednoduché svalit vinu na média, ovšem nejde o záměrné tvoření fake news. Jedna věc je sestavení více článků, druhá věc je chápání a množství znalostí čtenáře. Pokud k tomu připočteme pokřivení copywriterem, odborníkem na SEO nebo prostým odborníkem na digitální marketing, dostáváme právě aktuální obraz. Neexistuje žádný jediný odborník na Průmysl 4.0, který by dokázal popsat všechna zákoutí technických změn. A navíc, nikdo nedává žádné závazné odpovědi, vše jsou pouze odhady budoucnosti. A podle zkušeností daného experta určité oblasti můžeme i my pouze odhadovat, zda se takový směr naplní.


Sledujte jedinečný technologický videoseriál #R4M na Elektrika.TV!

Více dílů technologického videoseriálu R4M naleznete zde!

TEXT Z OBLASTÍ

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.