Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

KORONAVIRUS a ...

Poslechněte si ve zprávách v krytí IP 007 aktuální stav omezení v oblasti ...

ILPC 2020: Záznam ...

Jan Hájek hovořil o ochraně před bleskem a přepětím. Kapitoly jeho ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
29.03.2020 TIP na infrapasivní snímače s bluetooth. Nové snímače přítomnosti se pyšní moderním designem a např. možností ovládání přes Bluetooth. Kromě standardních výstupů s relé a s polovodičem je k dispozici i varianta pro ovládání předřadníků DALI. Nový průmyslový snímač pohybu najde využití v halách, skladech nebo nakládacích rampách. Montážní výška může být 10 až ...
28.03.2020 IP007: Ochrana jímače před bleskem. Má smysl chránit jímač před úderem blesku. Je to chyba nadpisu nebo záměr? Má vůbec smysl něco, co je jímačem před bleskem chránit? To jsou otázky, na kterými se v živém vysílání K2K diskutovalo s Janem Hájkem. V tomto audio podcastu si můžete vše poslechnout znovu. Buď ..
28.03.2020 FYI: Koncepce osvětlení hlavního autobusového nádraží v Gelsenkirchenu využívá technologii TRIdonic LED pro výrazný iluminující efekt. Futuristické a funkční: přizpůsobená technologie LED od společnosti Tridonic dělá z přepracované centrální autobusové stanice v Gelsenkirchenu atraktivní ...
27.03.2020 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky. Elon Musk přišel na Twitteru se zajímavou zprávou a to, že automobilka vyrobila již milion vozů. Tím pomyslným milníkem se stal červený kompaktní SUV model Y. Z montážní linky sjel asi 17 let po založení společnosti v Silicon Valley a 12 let od vyrobení svého prvního modelu Roadster. V roce 2020 chce Elon Musk vyrobit 500 tisíc elektromobilů, a tak je ...
26.03.2020 HANNOVER MESSE 2020 oficiálně zrušen! Vzhledem k nepříznivému vývoji pandemie Covid-19 nelze letošní ročník uspořádat. Region Hannover vydal vyhlášku, která zakazuje pořádání tohoto předního světového veletrhu pro průmysl a technologie. Od této chvíle až do příštího ročníku HANNOVER MESSE v dubnu 2021 bude hlavní informační platformou síťová konektivita internetu. Jak se tohoto nástroje ujmou ...
25.03.2020 IP007# (KORONAVIRUS) O rouškách a nanovláknech nyní s Jiřím Kůsem! Jiří Kůs popisuje rozdíly mezi rouškami a respirátory, jejich třídy a jak by mohly nanovlákna pomoci s bojem proti koronaviru. Například jako výměnný filtr z nanovláken, který lze použít u doma vyrobených ...
Za které tři funkce rádi zaplatíte korunu denně?
Za které tři funkce rádi zaplatíte korunu denně?
Původní nestříhaný záznam
Výběr toho podstatného
Stopáž záznamu
Audioverze - podcast
Textový přepis záznamu
Souvislosti záznamu
Diskutovat k záznamu
Výsledky budou zveřejněny později

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 152
Bazar
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje

R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?


Document Actions
R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?
Zde se zastavujeme nad tím, kde se bere ve spojení s Průmyslem 4.0 to, co označujeme za humbuk. Vycházejme z tvrzení, že nic není tak černobílé, jak se zdá. Může naše populace za stávající medializace pochopit správně co je podstatou byznys modelu Průmysl 4.0? Vždyť to, co se dozvíme z novin, jsou pouze novinky, krátké části větších souvislostí. Ty však běžný spotřebitel informací nemá možnost dohlédnout. A tak podstata zůstává skrytá, ale reklamní agentury se rády přiživí ...
Miroslav Minařík, ze dne: 28.02.2020


Pokaždé, když se na trhu objeví novinka, začnou se rojit různé služby kolem a s nimi i různě pravdivá tvrzení. Protože jde o novinku, která ještě neprošla praktickými zkouškami, je takový stav živnou půdou pro různé teorie a konspirační nevyjímaje.

S příchodem byznys modelu označovaném za Průmysl 4.0 se s informacemi roztrhl pytel. Tato záplava zpráv se však neřídí žádnou subordinací a tak se uším spotřebitelů dostávají fakta v různém pořadí. Výsledkem je pak mnoho různých představ založených na počtu zachycených útržků.

... za marketingový humbuk ...
 byl pojem Průmysl 4.0 prohlášen nejedním odborníkem na jiná než technická odvětví. O čím známější osobnost jde, tím větší vážnost takové prohlášení má. Pokud se následně setkává člověk znalý této problematiky, pak je často odzbrojován odkazy právě na podobné netechnické, nezřídka populistické výroky.

Jak rozeznat relevantní argumentaci
není mnohdy jednoduché ani pro toho, kdo se problematikou zajímá blíže, natož pro prostého občana. A protože jde opravdu o veliké "datové sousto", u kterého dekódovat relevanci není pro běžného informačního strávníka reálné. Řešením tedy je se aktivně ponořit do avízovaných principů a vyhledávat mnoho jejich souvislostí. A výsledkem dostanete přesnější obrys budoucnosti než mají ostatní. 




Z mého pohledu bych "humbuk" zasazen v oznamovací větě trochu jinak. O probíhajících změnách technologií nemám pochyb a řešit zda jde o r/evoluci, mi připadá ztrátou času. Přesnější by možná byla věta: "kolem technické revoluce se dělá veliký humbuk". 

Kdo ten humbuk tvoří?
Asi by bylo jednoduché svalit vinu na média, ovšem nejde o záměrné tvoření fake news. Jedna věc je sestavení více článků, druhá věc je chápání a množství znalostí čtenáře. Pokud k tomu připočteme pokřivení copywriterem, odborníkem na SEO nebo prostým odborníkem na digitální marketing, dostáváme právě aktuální obraz. Neexistuje žádný jediný odborník na Průmysl 4.0, který by dokázal popsat všechna zákoutí technických změn. A navíc, nikdo nedává žádné závazné odpovědi, vše jsou pouze odhady budoucnosti. A podle zkušeností daného experta určité oblasti můžeme i my pouze odhadovat, zda se takový směr naplní.


Sledujte jedinečný technologický videoseriál #R4M na Elektrika.TV!

Více dílů technologického videoseriálu R4M naleznete zde!

 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
O digitalizaci hovoří kde kdo, ovšem ne všichni tento pojem používají správně. Pro koho je dobré se zajímat o nové digitální metody? Myslíte, že je to pouze pro velké společnosti? Možná zdání klame, protože i s malým kašpárkem lze hrát velké divadlo. Úspěch nemusí začínat nutně velkým vstupním kapitálem! Často stačí nabídnout důležitou dílčí službu za netradičních dodavatelských podmínek a svět se pohne. Možná právě tomu může digitalizace některého z procesů velice přispět.
Pojem Průmysl 4.0 je pro většinu národa rozmlženým pojmem. Nejvíce se setkáváme s domněnkou, že jde o nové technologie, hardware a software, který můžeme využít, abychom byli efektivnější. Podnikatelský pohled je však odlišný tomu ryze technickému. Ten totiž primárně sleduje jiný cíl, než být technicky vyspělý, být autoritou nebo strašně populární.
Zcela určitě se najdou důvody, proč některé věci do digitálu nepřevádět. Ovšem v dnešní době bychom měli přemýšlet nad tím, které digitalizovat jako první. Pokud máte uvažování koncového spotřebitele, pak se touto problematikou vůbec nezatěžujte. Tato reportáž je inspirativním abstraktem pro všechny, kteří uvažují nad zlepšováním procesů. Tedy kdo podniká, nebo tvoří pracovní náplň svým podřízeným, hledá vše, co by pomohlo ...
Taková otázka je položená možná příliš digitálně. Ale nic není buď jednička nebo nula i přesto, že si to pohled technika často předsouvá. Skutečnost, že digitalizace pohlcuje celou společnost, nikoho nepřekvapuje. Kdo tento posun vnímá a pracuje na své osobní produktivitě, určitě hledá, jak se v dnešním bludišti možností orientovat. Kam dnes uvádět své kontaktní údaje, abychom byli dosažitelní ve správném kontextu a zároveň nebyli pod palbou reklamních a mediálních agentur? To je úvaha, kterou se již dlouhou dobu sám zabývám ...
Terminolog
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933