Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Přípojnicové ...

Pokud instalované spotřebiče v budově přesahují běžné odběry, které lze ...

To nejlepší z ...

K neustálým dotazům z čeho se učit ke zkouškám už máme ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 312
Bazar
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Nad prvním dílem učebnice olomouckého SOLID Team s Petrem Létalem. Tato část textů je označována za univerzální, základní informace pro všechny, kteří se připravují na přezkoušení podle vyhlášky 50/78Sb. Co v tomto sešitě nalezneme? Právní ...
  • Těžko bychom našli větší technologický symbol současné doby, než chytrý mobilní telefon. Chceme se z něj dozvídat vše, chceme pomocí něj vše ovládat. Tak proč ne naši technologii? Jakoukoliv technologii. Právě nová řada programovatelných relé easyE4 ...

R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?


Document Actions
R4M: Není technická revoluce pouze marketingový humbuk?
Zde se zastavujeme nad tím, kde se bere ve spojení s Průmyslem 4.0 to, co označujeme za humbuk. Vycházejme z tvrzení, že nic není tak černobílé, jak se zdá. Může naše populace za stávající medializace pochopit správně co je podstatou byznys modelu Průmysl 4.0? Vždyť to, co se dozvíme z novin, jsou pouze novinky, krátké části větších souvislostí. Ty však běžný spotřebitel informací nemá možnost dohlédnout. A tak podstata zůstává skrytá, ale reklamní agentury se rády přiživí ...
Miroslav Minařík, ze dne: 28.02.2020


Pokaždé, když se na trhu objeví novinka, začnou se rojit různé služby kolem a s nimi i různě pravdivá tvrzení. Protože jde o novinku, která ještě neprošla praktickými zkouškami, je takový stav živnou půdou pro různé teorie a konspirační nevyjímaje.

S příchodem byznys modelu označovaném za Průmysl 4.0 se s informacemi roztrhl pytel. Tato záplava zpráv se však neřídí žádnou subordinací a tak se uším spotřebitelů dostávají fakta v různém pořadí. Výsledkem je pak mnoho různých představ založených na počtu zachycených útržků.

... za marketingový humbuk ...
 byl pojem Průmysl 4.0 prohlášen nejedním odborníkem na jiná než technická odvětví. O čím známější osobnost jde, tím větší vážnost takové prohlášení má. Pokud se následně setkává člověk znalý této problematiky, pak je často odzbrojován odkazy právě na podobné netechnické, nezřídka populistické výroky.

Jak rozeznat relevantní argumentaci
není mnohdy jednoduché ani pro toho, kdo se problematikou zajímá blíže, natož pro prostého občana. A protože jde opravdu o veliké "datové sousto", u kterého dekódovat relevanci není pro běžného informačního strávníka reálné. Řešením tedy je se aktivně ponořit do avízovaných principů a vyhledávat mnoho jejich souvislostí. A výsledkem dostanete přesnější obrys budoucnosti než mají ostatní. 




Z mého pohledu bych "humbuk" zasazen v oznamovací větě trochu jinak. O probíhajících změnách technologií nemám pochyb a řešit zda jde o r/evoluci, mi připadá ztrátou času. Přesnější by možná byla věta: "kolem technické revoluce se dělá veliký humbuk". 

Kdo ten humbuk tvoří?
Asi by bylo jednoduché svalit vinu na média, ovšem nejde o záměrné tvoření fake news. Jedna věc je sestavení více článků, druhá věc je chápání a množství znalostí čtenáře. Pokud k tomu připočteme pokřivení copywriterem, odborníkem na SEO nebo prostým odborníkem na digitální marketing, dostáváme právě aktuální obraz. Neexistuje žádný jediný odborník na Průmysl 4.0, který by dokázal popsat všechna zákoutí technických změn. A navíc, nikdo nedává žádné závazné odpovědi, vše jsou pouze odhady budoucnosti. A podle zkušeností daného experta určité oblasti můžeme i my pouze odhadovat, zda se takový směr naplní.


Sledujte jedinečný technologický videoseriál #R4M na Elektrika.TV!

Více dílů technologického videoseriálu R4M naleznete zde!

 

Pravidelný sobotní přehled novinek a bonusů
z celého portálu Elektrika získáte přihlášením

 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ


FIREMNÍ TIPY
Sledujete vývoj technologií? Nových algoritmů a služeb? Pomyslel by švec, dálnopisec, písař, telefonní spojovatelka, pokladní v samoobsluze a mnoho dalších profesí, že by jej nové technologie vymazaly z žebříčku perspektivních? Strojovou, respektive umělou inteligenci si však nesmíme představovat za produkty jako žárovka, vysavač, televizor, nebo elektroinstalace. Toto a podobné zboží označuje za inteligentní především málo kreativní, neznalý marketér. Umělá inteligence porazí v šachy, rozvine funkční schéma, navrhne alernativu projektu domu ...
Uzavírání kontraktů, či obyčejných zakázek se bez předchozího ujednání neobejde. Dnes se jednoduše použije mobilní telefon. Ale jak to bylo kdysi když byly k dispozici pouze pevné linky, telefonní budky nebo třeba telefonní záznamníky? Dokážete si představit, že byste dnes neměli k dispozici bezdrátové komunikační možnosti a internetové nástroje? Jaký by asi byl návrat faxů, dálnopisů nebo třeba telegramů? Možná patříte mezi ty, kdo takové věci nepamatují a znají je pouze z muzea ...
Každý systém který něco řídí má nějaké reset tlačítko. Pokud má jít o nadnárodní kybernetický systém řídící ekonomiku a má být na něm závislých miliony lidí, pak by se na záchrannou bezpečností alternativu mělo myslet také. Ale kdo, čím, jak? Tedy tak, aby to nebylo zneužitelné a nenapáchalo to více škody ještě před případným selháním systému. Možná se to někomu zdá vzdálená budoucnost, ovšem už dnes známe mnoho případů, kdy se nemusí vždy vyplatit spoléhat na elektroniku.
Málokomu se chce měnit své zaběhlé zvyky, navíc když s nimi v minulosti získal věhlas, úspěch či bohatství ... a najednou příjde nová vlna a prý se musí digitalizovat. Představy o praktické digitalizaci obchodních procesů se různí. Pro někoho tento pojem znamená zvýšenou činnost na sociálních sítích, pro jiného minimalizace lidských úkonů. Ovšem zmiňovaná digitalizace přináší často více přidaných hodnot než si dokáže provozovatel běžně představit. Často s tím totiž souvisí i změna obchodní strategie ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933