Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Svůj pohled na sousední megaveletrh Light+Building ve Frankfurtu popisuje český elektrikář. Nezůstává pouze u jednoho selfie o své přítomnosti v Německu a prozrazuje proč se vydal tak daleko. Čím ho to obohatilo? Jak se dívá na budoucnost veletržních ...
  • Pokud chceme studovat různé aspekty elektrických jevů, včetně teploty výbojů blesku, vlivu ionizace vzduchu a negativních účinků elektrického oblouku, pak se nabízí studium na VUT, ČVUT ... mnoho příležitostí k experimentům s různými kombinacemi ...

Příbuzná témata k
R4M: Co budeme v budoucnu ovládat hlasem?

R4M: Bude kybersystém nové doby opravdu chránit lidské hodnoty?

  • 27.09.2020
R4M: Bude kybersystém nové doby opravdu chránit lidské hodnoty?
Svět je zavalen digitalizací a ulehčováním námahy lidí. Tyto snahy mohou vést k určité degeneraci uvažování a podle některých odborníků i v konečný neprospěch lidstva. A co my elektrotechnici? Tedy ti, kteří se pohybují zpravidla na nižší úrovni operativy. Cítí nějaké ohrožení? Nebo pouze mávnou s tvrzením, že se jich to netýká a další generace si to vyřeší? Dovedete si představit, že robotický úředník nevyhoví a podanou stížnost bude řešit jeho úřední robotický nadřízený? Skutečnost, že již dnes nikdo oko nepřimhouří, nebude v budoucnu lepší. Je otázkou, jaké matematické konstanty budou určovat spravedlnost ... Read more

R4M: Kdy odhadovat nástup strojové inteligence

  • 13.09.2020
R4M: Kdy odhadovat nástup strojové inteligence
Sledujete vývoj technologií? Nových algoritmů a služeb? Pomyslel by švec, dálnopisec, písař, telefonní spojovatelka, pokladní v samoobsluze a mnoho dalších profesí, že by jej nové technologie vymazaly z žebříčku perspektivních? Strojovou, respektive umělou inteligenci si však nesmíme představovat za produkty jako žárovka, vysavač, televizor, nebo elektroinstalace. Toto a podobné zboží označuje za inteligentní především málo kreativní, neznalý marketér. Umělá inteligence porazí v šachy, rozvine funkční schéma, navrhne alernativu projektu domu ... Read more

R4M: Jak digitalizace posunula obchodní komunikaci

  • 5.09.2020
R4M: Jak digitalizace posunula obchodní komunikaci
Uzavírání kontraktů, či obyčejných zakázek se bez předchozího ujednání neobejde. Dnes se jednoduše použije mobilní telefon. Ale jak to bylo kdysi když byly k dispozici pouze pevné linky, telefonní budky nebo třeba telefonní záznamníky? Dokážete si představit, že byste dnes neměli k dispozici bezdrátové komunikační možnosti a internetové nástroje? Jaký by asi byl návrat faxů, dálnopisů nebo třeba telegramů? Možná patříte mezi ty, kdo takové věci nepamatují a znají je pouze z muzea ... Read more

R4M: Jak budou vypadat zadní vrátka v kybernetickém systému?

  • 16.08.2020
R4M: Jak budou vypadat zadní vrátka v kybernetickém systému?
Každý systém který něco řídí má nějaké reset tlačítko. Pokud má jít o nadnárodní kybernetický systém řídící ekonomiku a má být na něm závislých miliony lidí, pak by se na záchrannou bezpečností alternativu mělo myslet také. Ale kdo, čím, jak? Tedy tak, aby to nebylo zneužitelné a nenapáchalo to více škody ještě před případným selháním systému. Možná se to někomu zdá vzdálená budoucnost, ovšem už dnes známe mnoho případů, kdy se nemusí vždy vyplatit spoléhat na elektroniku. Read more

R4M: Proč má firma digitalizovat?

  • 7.08.2020
R4M: Proč má firma digitalizovat?
Málokomu se chce měnit své zaběhlé zvyky, navíc když s nimi v minulosti získal věhlas, úspěch či bohatství ... a najednou příjde nová vlna a prý se musí digitalizovat. Představy o praktické digitalizaci obchodních procesů se různí. Pro někoho tento pojem znamená zvýšenou činnost na sociálních sítích, pro jiného minimalizace lidských úkonů. Ovšem zmiňovaná digitalizace přináší často více přidaných hodnot než si dokáže provozovatel běžně představit. Často s tím totiž souvisí i změna obchodní strategie ... Read more
FIREMNÍ TIPY
Digitalizace nás kromě jiných služeb zasypává také daty. Máme tolik dat, že se v nich často nemůžeme vyznat. O tom, co nám dnes poskytuje digitalizovaná knihovna, hovořím s Petrem Žabičkou z Moravské zemské knihovny. Žijeme v době, kdy nové publikace nevznikají, nejsou žádní autoři odborných článků. Jsme zasypávání krátkými reklamními úryvky a zdroje ke studiu nám zůstávají skryty pod tlustou vrstvou marketingových cílů. Co s tím?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933