Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Předtuchy ...

Ačkoliv si každý prosinec vzájemně přejeme vše krásné a zdraví, minulý ...

OBO: Vkládací ...

Vkládací lišty jsou samozřejmostí. V případě instalačních ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 408
Bazar
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Osobní nástroje

Témata pokrývající všechny uvedené oblastí

Matrix se blíží

R4M: Bude kybersystém nové doby opravdu chránit lidské hodnoty?

  • 27.09.2020
R4M: Bude kybersystém nové doby opravdu chránit lidské hodnoty?
Svět je zavalen digitalizací a ulehčováním námahy lidí. Tyto snahy mohou vést k určité degeneraci uvažování a podle některých odborníků i v konečný neprospěch lidstva. A co my elektrotechnici? Tedy ti, kteří se pohybují zpravidla na nižší úrovni operativy. Cítí nějaké ohrožení? Nebo pouze mávnou s tvrzením, že se jich to netýká a další generace si to vyřeší? Dovedete si představit, že robotický úředník nevyhoví a podanou stížnost bude řešit jeho úřední robotický nadřízený? Skutečnost, že již dnes nikdo oko nepřimhouří, nebude v budoucnu lepší. Je otázkou, jaké matematické konstanty budou určovat spravedlnost ...

R4M: Kdy odhadovat nástup strojové inteligence

  • 13.09.2020
R4M: Kdy odhadovat nástup strojové inteligence
Sledujete vývoj technologií? Nových algoritmů a služeb? Pomyslel by švec, dálnopisec, písař, telefonní spojovatelka, pokladní v samoobsluze a mnoho dalších profesí, že by jej nové technologie vymazaly z žebříčku perspektivních? Strojovou, respektive umělou inteligenci si však nesmíme představovat za produkty jako žárovka, vysavač, televizor, nebo elektroinstalace. Toto a podobné zboží označuje za inteligentní především málo kreativní, neznalý marketér. Umělá inteligence porazí v šachy, rozvine funkční schéma, navrhne alernativu projektu domu ...

R4M: Jak digitalizace posunula obchodní komunikaci

  • 5.09.2020
R4M: Jak digitalizace posunula obchodní komunikaci
Uzavírání kontraktů, či obyčejných zakázek se bez předchozího ujednání neobejde. Dnes se jednoduše použije mobilní telefon. Ale jak to bylo kdysi když byly k dispozici pouze pevné linky, telefonní budky nebo třeba telefonní záznamníky? Dokážete si představit, že byste dnes neměli k dispozici bezdrátové komunikační možnosti a internetové nástroje? Jaký by asi byl návrat faxů, dálnopisů nebo třeba telegramů? Možná patříte mezi ty, kdo takové věci nepamatují a znají je pouze z muzea ...

R4M: Jak budou vypadat zadní vrátka v kybernetickém systému?

  • 16.08.2020
R4M: Jak budou vypadat zadní vrátka v kybernetickém systému?
Každý systém který něco řídí má nějaké reset tlačítko. Pokud má jít o nadnárodní kybernetický systém řídící ekonomiku a má být na něm závislých miliony lidí, pak by se na záchrannou bezpečností alternativu mělo myslet také. Ale kdo, čím, jak? Tedy tak, aby to nebylo zneužitelné a nenapáchalo to více škody ještě před případným selháním systému. Možná se to někomu zdá vzdálená budoucnost, ovšem už dnes známe mnoho případů, kdy se nemusí vždy vyplatit spoléhat na elektroniku.

R4M: Proč má firma digitalizovat?

  • 7.08.2020
R4M: Proč má firma digitalizovat?
Málokomu se chce měnit své zaběhlé zvyky, navíc když s nimi v minulosti získal věhlas, úspěch či bohatství ... a najednou příjde nová vlna a prý se musí digitalizovat. Představy o praktické digitalizaci obchodních procesů se různí. Pro někoho tento pojem znamená zvýšenou činnost na sociálních sítích, pro jiného minimalizace lidských úkonů. Ovšem zmiňovaná digitalizace přináší často více přidaných hodnot než si dokáže provozovatel běžně představit. Často s tím totiž souvisí i změna obchodní strategie ...

R4M: Co budeme v budoucnu ovládat hlasem?

  • 30.07.2020
R4M: Co budeme v budoucnu ovládat hlasem?
Říkáte, že systémové instalace jsou drahé, zbytečné, neperspektivní a málokdo je chce zaplatit? Dobrá, pak dál už nečtěte! Pokud není váš pohled až tak radikální a připouštíte, že se něco opravdu hýbe, pak se nyní zamýšlíme, kam nás vývoj technologií zavede? Budeme používat vlastní hlas k serióznímu ovládání důležitých spotřebičů? Nebo vše zůstane u hraček pro děti a rozsvěcení světelných scén? Víme, že namaskovat hlas není až tak velký technický problém. Ovšem ve spojení s dalšími ochrannými prvky by se dalo uvažovat o vážném nástroji ...

R4M: Co budeme v budoucnu považovat za osobní data?

  • 19.06.2020
R4M: Co budeme v budoucnu považovat za osobní data?
Kdo dnes dokáže predikovat to, co budeme v blízké digitální době považovat za osobní data? I přesto, že existuje zákon 101/2000sb. a proslulé GDPR, stejně se naše cenná data "někde" toulají internetem. Každodenní praxe nám dokazuje, že být digitálně zdrženlivý je více než na místě. Samozřejmě to nemá znamenat, že musíme podléhat skepsi vůči novodobým technologiím. Jen si musíme uvědomit, že nezanecháváme pouze pachové stopy a otisky prstů ...

DT#2 O digitalizaci AUTO ŠKODA s Lukášem Kousalem

  • 8.06.2020
DT#2 O digitalizaci AUTO ŠKODA s Lukášem Kousalem
O digitalizaci bylo popsáno mnoho stránek. Zkusme se podívat na tento nekonečný novodobý proces trošku jinak. Nejznámějším vzorem je výroba škodovek v Mladé Boleslavi. Legendární, národní výrobce vozidel je motivační rozlehlou výrobní aplikací pro mnoho výrobců. Pokud jste na pracovní pozici, která je odpovědná za nová řešení, pak setkání s vizionáři, tvůrci a realizátory nových postupů sledujete raději než detektivní příběhy ...

R4M: Co digitalizace změnila v obchodním procesu?

  • 2.06.2020
R4M: Co digitalizace změnila v obchodním procesu?
O digitalizaci se hovoří již delší dobu ale až v těchto dnech si asi mnozí začínáme uvědomovat v čem je přínosná. Přes to stále platí, že ne vše, co někde v dnešních médiích zazní, je ta správná nebo relevantní informace. Nesmíme zapomenout, že digitalizace také usnadňuje generování textů a jejich rychlé šíření. Proto i v obchodních procesech dochází ke zkracování, zjednodušování dialogů a třeba také díky sociálním sítím k velkým nedorozuměním ...

DT#1 O Digitální továrně 2.0 v roce 2020

  • 22.05.2020
DT#1 O Digitální továrně 2.0 v roce 2020
Podívejte se na první webcast DT#, který se zaměřil na představení konceptu Digitální továrny 2.0. O tom, co se již několik měsíců připravuje diskutovali Zdeněk Havelka, jednatel společnosti 33A+ a vizionář v oblasti digitalizace, Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu a Lukáš Kousal ze společnosti Škoda Auto. Představují nové procesy ve firmách opravdu digitalizaci, která přináší ekonomicky přidanou hodnotu? V mnohých případech se digitalizuje, ovšem ...

R4M: Musí být firma velká, aby se vyplatila její digitalizace?

  • 20.04.2020
R4M: Musí být firma velká, aby se vyplatila její digitalizace?
"My jsme jen malá firmička. Nemáme tolik peněz na investice do digitalizace", říká jednatel společnosti zaměstnávající 18 pracovníků. Nevím, kde se bere předsudek, že digitalizovat nějaký proces je závislé na velikosti firmy. Ve skutečnosti jsou zcela jiné příčiny. Možná neznalost možností, nechuť zkoušet nové způsoby, jistota vedoucí pozice na trhu. Přesto se digitalizuje. Někdo úspěšně, jiný nikoliv. Jak to?

R4M: V čem je digitalizace obchodní komunikace otravná?

  • 10.04.2020
R4M: V čem je digitalizace obchodní komunikace otravná?
S nástupem digitalizace stále více sílí názor, že na vše existuje nějaký hardware nebo nějaká appka a znalosti, které byly kdysi potřebné jsou dnes ztrátou času. V praxi se však setkáváme s různými syntetickými frázemi. Ty místo vzbuzení zájmu naopak vytváří mediální neviditelnost a nedůvěru. Jak nebýt živým obchodním robotem. Jak se nepodobat otravnému chatbotu? Když už nás někdo osloví s poptávkou, přece na něj nevypustíme levnou plechovou hubu!

R4M: Kdo v budoucnu na kybersystému skutečně vydělá?

  • 30.03.2020
R4M: Kdo v budoucnu na kybersystému skutečně vydělá?
O digitalizaci hovoří kde kdo, ovšem ne všichni tento pojem používají správně. Pro koho je dobré se zajímat o nové digitální metody? Myslíte, že je to pouze pro velké společnosti? Možná zdání klame, protože i s malým kašpárkem lze hrát velké divadlo. Úspěch nemusí začínat nutně velkým vstupním kapitálem! Často stačí nabídnout důležitou dílčí službu za netradičních dodavatelských podmínek a svět se pohne. Možná právě tomu může digitalizace některého z procesů velice přispět.

R4M: O čem by měl člověk o Průmyslu 4.0 vědět?

  • 25.03.2020
R4M: O čem by měl člověk o Průmyslu 4.0 vědět?
Pojem Průmysl 4.0 je pro většinu národa rozmlženým pojmem. Nejvíce se setkáváme s domněnkou, že jde o nové technologie, hardware a software, který můžeme využít, abychom byli efektivnější. Podnikatelský pohled je však odlišný tomu ryze technickému. Ten totiž primárně sleduje jiný cíl, než být technicky vyspělý, být autoritou nebo strašně populární.

R4M: Proč mít digitální podobu svého produktu

  • 6.03.2020
R4M: Proč mít digitální podobu svého produktu
Zcela určitě se najdou důvody, proč některé věci do digitálu nepřevádět. Ovšem v dnešní době bychom měli přemýšlet nad tím, které digitalizovat jako první. Pokud máte uvažování koncového spotřebitele, pak se touto problematikou vůbec nezatěžujte. Tato reportáž je inspirativním abstraktem pro všechny, kteří uvažují nad zlepšováním procesů. Tedy kdo podniká, nebo tvoří pracovní náplň svým podřízeným, hledá vše, co by pomohlo ...
FIREMNÍ TIPY
Zkušený technik dnes ví, že datová sběrnice není pouze doménou systémových elektroinstalací nebo řízení osvětlení. Po sběrnici posíláme také hlas a obraz. Na dobu koaxiálních rozvodů v domovním komunikování lze pomalu zapomenout. Domovní telefony ABB-Welcome Midi nabízejí řešení především pro rodinné domy i rozsáhlejší instalace, například v bytových domech nebo rekonstrukce v panelové výstavbě. O dostupných designech, technických možnostech vypovídají veletrhy, výstavy, prezentace a bezpočet publikovaných článků. O praktické stránce věci se člověk dozví po zvýšeném úsilí. Nahlédněme krátce do technického manuálu, který pomáhá při pochopení a návrhu tohoto systému ...
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Největší tok odborných informací EATON se v roce 2020 odehrál na internetu. Produktoví specialisté si v krátkých blocích připravili nejen novinky v sortimentu značky, ale praktické informace pro návrh, projektování a také následnou revizní činnost. Čeho se obsah týkal? Proudové chrániče, rozvaděče, software Pavouk, UPS a zálohování, frekvenční startery, měniče, selektrivita jističů, nebo bezdrátová instalace xComfort ... Krátký přehled vzdělávacích a produktových webcastů EATON v roce 2020 naleznete v krátkém článku ...
Přestože je servis OEZ prakticky nonstop službou, která reaguje na vnější podněty, existují určité pravidelné činnosti. Tým servisních mechaniků je plánovaně vytěžován tak, aby se daly zvládnou veškeré požadavky na divizi kladené. Samozřejmě servisní zásahy se plánovat nedají, ale počítat se s nimi musí. Pokud by servisní vozidlo muselo zasahovat s "majákem" v nočních hodinách, jaké jsou šance na odstranění závad? Jaké poruchy servis řeší nejčastěji? Jak vypadá typický pracovní den? K jakým přístrojům je nejvíce výjezdů? Sledujte v tomto reportážním dílu ...
DALŠÍ FIREMNÍ ODKAZY
Repríza KNX výroční konference k 30. výročí KNX ve světě. Událostí prováděl Josef Kunc s Vítem Pivoňkou. Z programu této události očekávejte významné novinky pro všechny partnery KNX, jejich hodnocení a doporučování potencionálním zákazníkům, poznatky z vynikajícího projektu KNX systémové instalace, chyby v projektech a při jejich realizaci a předcházení jim, představení všech ...
Nové kabelové nosné systémy Jupiter, které jsou vyráběny v Koposu Kolín, se vyznačují mnoha přednostmi ve srovnání s předchozím prodávaným typem žlabů, např. embosováním (prolis kolem perforovaných otvorů ve dně) pro zvýšení tuhosti žlabů ...
Zajímavé záznamové zařízení představila na brněnském strojírenském veletrhu 2010 společnost TR instruments. Pokud exportujete své zboží a zajímá vás, jak bylo po čas transportu se zbožím zacházeno, máte možnost využít speciálního záznamníku.
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933