Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Kdy digitalizace odstraní posledního obchodníka? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 8.01.2020
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Kdy digitalizace odstraní posledního obchodníka?


Kdy digitalizace odstraní posledního obchodníka?
Hurá do digitálu! Zrušme obchodování, na sociálních sítích se to bez nich obejde. Vždyť stačí zaplatit a zakázky přichází samy! Skvělý servis a na jediné kliknutí. Ostatně měli bychom vše co lze outsourcovat. Nepotřebujeme nikoho. Virtuální asistentku, účetní, ekonoma, právníka, propagátora a nakonec ani toho obchodníka. Podle zvěstí nás čeká skvělý digitální, virtuální život, kdy nebudeme muset dělat nic a vše se zajistí jinými a samo se zobchoduje. Má to však drobné trhlinky ...
Miroslav Minařík, ze dne: 8.01.2020


Myslím, že stále ještě nejsem ideovou konzervou. S plně otevřenými senzory vnímám vše nové, ovšem zdaleka ne s takovým nadšením jako vidím kolem sebe. Hovořím o elektronickém obchodování v B2B. Ač se to nezdá pravděpodobné, objevují se na scéně zajímavé pokusy nového bezkontaktního stylu obchodování. Je asi pošetilé tvrdit, že je/není osobní přítomnost v mezifiremním obchodě nutná, ovšem domnívat se, že díky elektronickým možnostem jednoduše obchodníka škrtneme, je bez hlubšího zvážení cesta do "mlhoviny".

Osobně jsem zažil nespočet případů, kdy se dodavatel domnívá, že vše, co k rozhodnutí odběratelů stačí, je pěkná responsivní internetová prezentace a všechny konvenční obchodní souvislosti proběhnou elektronicky. Inu, proč ne. Možná je podobným testerům zatajena skutečnost, že v B2B jsou některé procesy stále jiné. 
Pro představu digitálního obchodování jsem se vydal reportážně za Pavlem Farou do Rokycan. Ten se problematikou obchodování zabývá hlouběji. A dodavatelsky!


Ale samozřejmě všichni hledáme nějaké zkratky k úspěchu. Kdo zkouší, je mu často odměnou cenná zkušenost neúspěchu. Kdo je bystrý a sleduje okolí, nemusí testovat to, co opravdu nefunguje a pouští se do testování něčeho zcela nového. 

Dobrý OSVČ elektrikář, revizní technik, projektant ... každý OSVČ, byť je odborníkem, vždy musí být i obchodníkem. A určitě se nespoléhá na to, jak to dělal před ním jeho táta, děda, co je normální nebo co je na sociálních sítích snadné. Každý jsme originál, tak proč se maskovat jako kopie obrovské řady konkurentů?



JAK SE DAŘÍ s
VIRTUÁLNÍMI SLUŽBAMI TOBĚ?
TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.