Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Přípojnicové ...

Pokud instalované spotřebiče v budově přesahují běžné odběry, které lze ...

To nejlepší z ...

K neustálým dotazům z čeho se učit ke zkouškám už máme ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Důvěryhodnost média
Které čtyři možnosti v přenosu informací označíte za důvěryhodnější?
Hlasu ze záznamu
Hlasu přímého přenosu
Videozáznamům
Živým videopřenosům
Zprávám z doslechu
Osobnímu kontaktu
Textu odborných tiskovin a webu
Fotografie časopisu a novin

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 312
Bazar
Nabídka, prodám ....
Poptávka, koupím ...
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Nad prvním dílem učebnice olomouckého SOLID Team s Petrem Létalem. Tato část textů je označována za univerzální, základní informace pro všechny, kteří se připravují na přezkoušení podle vyhlášky 50/78Sb. Co v tomto sešitě nalezneme? Právní ...
  • Těžko bychom našli větší technologický symbol současné doby, než chytrý mobilní telefon. Chceme se z něj dozvídat vše, chceme pomocí něj vše ovládat. Tak proč ne naši technologii? Jakoukoliv technologii. Právě nová řada programovatelných relé easyE4 ...

Překonala Digitální továrna 2.0 očekávání nebo ne?


Document Actions
Překonala Digitální továrna 2.0 očekávání nebo ne?
Digitalizace sama umožnila všem informačním tokům se zvětšit a zaplavit naše smysly tak, že dnes nejsme schopni vše vyhodnotit a použít. Pořádat veletrh na podporu další digitalizace, když si s ní často nevíme rady, je správným okamžikem. V médiích se stále ozývají hesla o inovacích, růstu, podpoře a nadějích světlých zítřků, ovšem pokud se zeptáme ma konkrétní činy, v mnohých případech se setkáváme s nepochopením. Co myslíte? Byl letošní ročník MSV v čele s Digitální továrnou 2.0 jen dalším veletrhem v pořadí nebo bylo něco jinak?
Miroslav Minařík, ze dne: 16.10.2019
reklama


Poslední čtvrtstoletí jsem s veletrhy u nás a ve světě spojen, ať chci nebo nechci. Mám co srovnávat pohledem návštěvníka, novináře i spoluorganizátora. Pokud bych se měl vyjádřit k právě skončenému strojírenskému veletrhu, pak bych rád napsal něco jiného než co lze vyčíst z tiskových zpráv.



Veletrhy se vyvíjí souběžně s obory, kterých jsou nositely. Jádrem každé takové události jsou dva základní faktory, informace a jejich příjemci. Aby veletržní událost splnila svůj účel, je nutné, aby byly obě hodnoty vyvážené. Bez informací není publikum a publikum, kterému chybí ty správné informace, nelze označit za správný scénář.



Minulý týden se na MSV v Brně představil nový projekt Digitální továrna 2.0. Organizovat motivační setkání odborníků, realizátorů a zájemců o digitalizaci firemních či výrobních procesů mělo za cíl propojit fragmentované vědomosti, představy a také požadavky k vylepšení byznysu. Proto také Digitální továrnu 2.0 označuji za motivační, nikoliv kontraktační veletrh. Způsob konečného provedení byl však poměrně velkým "oříškem". Považte, šlo o nedigitální setkání nad tématem digitalizace.




Organizační tým se skládal z týmů vizionářů tématu a realizátorů. A v relativně velmi krátkém čase se podařilo vytvořit letošní první koncept Digitální továrny 2.0. Pokud uvádím "první", pak tím myslím verzi, která se zvládla uskutečnit. Myšlenek, vizí a představ bylo totiž daleko více. Ve hře byl čas, možnosti, vztahy a také rozpočet. Pokud se ozývá, že "je vše o penězích", pak bych oponoval, protože v mnohých případech byla realizace Digitální továrny 2.0 o důvěře a velkém nadšení.


 
Proč zrovna digitalizace strojírenství?
Často se skloňoval název dávného "INVEXu", který letos v určitém smyslu zažil comeback. Až nyní chápu, že se musel pro svou velikost rozpadnout, aby se v jiných podobách navrátil zpět. A ne náhodou znovu do Brna.  I přesto, že se jednalo o zaměření na strojírenský segment, analogicky se dá snadno odvodit nasazení i v jiných průmyslových oblastech. Strojírenství je nositelem velkého ekonomického obratu a právě zde se dá očekávat největší pozitivní efekt digitalizace.



Ohlasy jsme registrovali již na výstavní ploše. Jak od návštěvníků, tak od vystavujících. Asi společným sdělením bylo "... to jsem nečekal, fakt jsem se dozvěděl ...". Nepochybuji o tom, že by se nepodařilo udělat něco jinak, než by někdo měl v očekávání. Z mého pohledu perfekcionismus skončil právě s překotným nástupem technologií. Pokud svůj produkt vyladíte k dokonalosti, jde už pravděpodobně o běžný standard, který nikoho nepřekvapí.




Co bude dál? Digitální továrny 2.0 byl na první pohled známý. Výstavní plocha, stánky, konference, rozhovory, stream ... ale přece jen bylo ještě něco jiné. Kdo pomyslí na sociální sítě, digitální marketing a kampaně, pak tudy opravdu neproudila vyšší než standardní energie. Dovolím si to malé tajemství neprozradit, protože ho plánujeme příští rok ještě zvětšit.

Kdo nestihl návštěvu, nezaznamenal všechny vystavovatele, nebo by si chtěl znovu poslechnout některé rozhovory, bude mít možnost. Na Elektrika.TV budou některé rozhovory postupně vycházet.

A kdo byl vzniku Digitální továrny 2.0 nejblíže? Hlavnní tým: Zdeněk Havelka, Michalis Busios, Jiří Holoubek, Radmila Svobodová, Alena Minaříková, Pedro Gomez, Miroslav Minařík, Michal Svoboda, Lukáš Helan, Karin Broučková ... a příště o technické realizaci ...


Více o Digitální továrně 2.0 zde.


 
 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 3)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Veletrhy Brno, a. s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Podívejte se na první webcast DT#, který se zaměřil na představení konceptu Digitální továrny 2.0. O tom, co se již několik měsíců připravuje diskutovali Zdeněk Havelka, jednatel společnosti 33A+ a vizionář v oblasti digitalizace, Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu a Lukáš Kousal ze společnosti Škoda Auto. Představují nové procesy ve firmách opravdu digitalizaci, která přináší ekonomicky přidanou hodnotu? V mnohých případech se digitalizuje, ovšem ...
Mezitím, co vláda rozdává plošně koronavirovou podporu, existují subjekty, které na pomoc z našich daní nedosáhnou. Takovým typickým subjektem jsou výstaviště. Ta na sebe vážou další dodavatele, kteří jsou na pořádaných událostech závislí. Samozřejmě jsou to i elektrikáři, ale s nimi mnoho dalších profesí. O ubytovacích, pohostinských nebo dopravních službách ani nemluvě. Dá se s tím něco dělat? Nebo jednoduše navýšíme státní dluhy a časem se to spraví?
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933