Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: PCP#8: Bezpečí pracovníků na montáži v Iráku (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 18.06.2022
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2022 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

PCP#8: Bezpečí pracovníků na montáži v Iráku


PCP#8: Bezpečí pracovníků na montáži v Iráku
I když v Iráku už válka není, zřejmě tam bezpečno moc nebude. Kdo pečuje o bezpečí zahraničních montérů, pokud se v Iráku na nějaké detaily příliš nehledí? Nebo jsou obavy dnes již bezpředmětné? Ale také je velmi důležité se v cizí zemi chovat tak, abychom nezapříčinili nějaké nedorozumění. V cizí zemi, jiné zvyky ... nač si dát pozor? To vše popisuje Tomáš v tomto dílu ...
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 18.06.2022



V předchozí části Tomáš Žabka prozradil, jak se žije zahraničnímu pracovníkovi po té, cu mu "padla". Jak si odpočine od práce, jak se může odreagovat. Dá se tam vůbec nějak socializovat? Co tam pije a jí ...

... přepis mluveného slova reportáže ...


Co bezpečnost? Samopal nebo dokonce houfnice?
Co se týká bezpečnosti, tak máme zajištěno, že se pohybujeme pouze v rafinérii nebo v přilehlém vesnici. Tam jak rafinérský objekt, tak vesnice, je obehnaná plotem, kde rafinerii hlídá přímo irácká policie. A vesnice, tam jsou také policejní jednotky, které to hlídají. Pokud se máme někam přepravovat (protože Irák má předpis, že každý turista, který tam vyjede, musí jít na takzvaný krevní test HIV, na pohlavní nemoci) ... pravidelně nás vozí na odběr krve. Jedeme s ozbrojenou stráží, která nás doprovází. Pokud máme někam odjet, vždycky s námi jede policejní eskorta nebo ne eskorta, ale v tom přepravním prostředku s námi jede ozbrojená stráž.

Byly doby, kdy jsme v roce 2013 nebo 2012, to jsem byl na severu v Baiji, tam s námi jezdili ozbrojenci. Před námi jel pick-up s věží, za náma jel další borec, taky pick-up, ta seděl za kulometem. Paradoxně si myslím, že přeprava s touhle stráží je víc alarmující nebo upozorňující na to, že je tam někdo důležitý, než když jede neoznačené auto.



Za tu dobu, co jsme tam byli, tak mně osobně se nikdy na bezpečnosti nic nedělo, ale vím, že třeba kolegům se stal teroristický útok v Baiji, kde vyhodili do vzduchu pec v rafinérii. Když jsme tam byli v roce 2018, vypukly nepokoje kvůli výšce výplat, tak se tam stávkovalo, demonstrovalo. Okamžitě nás stáhli. Nějakou dobu se do rafinerie nikdo nedostal, protože byla zavřená. Rafinerie na bezpečnost velice dbá. Bezpečnost externích lidí má nejvyšší prioritu. Jak jsou vždycky free, lážo, plážo, hodina sem, hodina tam, tak pokud se něco podobného děje, tak k tomu přistupují úplně odlišným způsobem.

Existují nějaké neodpustitelné chyby zahraničních pracovníků? Co třeba nesmí udělat?
Neřekl bych. Na stavbě se hraje takové to kolečko, aby to nějak šlo, ale rozhodně bych nedoporučoval pouštět se do nějakých diskusí o náboženství nebo nedejbože se pouštět do nějakých komentářů nějakých svatých, nebo nějakých obrazů, postav poblíž silnic a podobně. V tu ránu se můžete dostat do velkého problému. Jakmile se postaví třeba nějaký vysoký objekt tak na něj umísí vlajky. Sahat na vlajky nebo nějak upravovat vlajku, může být také velký problém. Osobně jsem se s tím nesetkal, ale informace mám od starších, zkušenějších kolegů. Tak určitě vynechat náboženství, vynechat vlajky a svatý ...

A českou vlajku na karavan si pověsit můžeš?
To asi není problém. Stejně tak jako česká a arabská vlajka není problém ...

... konec přepisu mluveného slova ...
... originál sledujte v následujícím videozáznamu ...



Pokračování příště ...

Všechny videodíly s Tomášem Žabkou naleznete zde ...






TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.