Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Jakou svorkou lze ...

Kvalifikovaný elektrotechnik zaměřující se na ochranu před bleskem, ...

Ochrana potrubních ...

Potrubí jsou „žílami“ dnešních průmyslových společností. Na ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Bazar
Poptávka, koupím ...
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Nabídka, prodám ....
Osobní nástroje

Ohlédnutí za 62. ročníkem Mezinárodního strojírenského veletrhu


Document Actions
Ohlédnutí za 62. ročníkem Mezinárodního strojírenského veletrhu
Michalis Busios, ředitel veletrhu hodnotí po roční přestávce navazující Mezinárodní strojírenský veletrh. Co myslíte, co přinesl tento 62. ročník? Byl tento veletrh propagován a prosazován nějakým jiným než konvenčním způsobem? Myslíte si, že se rozjezd nového veletržního peletonu podařil? V tomto roce nebyly výstavní plochy veletrhu vystavovateli a návštěvníky zaplněné tak, jak bývalo tradicí. Byli vystavovatelé spokojení? Jaké máte odezvy? Jaký vývoj a cíle budou potřeba pro následující ročník, aby byl opět standardním?
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 14.12.2021

Zkrácený textový přepis mluveného slova ...


Marek Zahradníček
Na stage vítám celkem tři pány, takže budeme taková čtyřka. Snad budeme stejně úspěšní jako mušketýři, protože po mé levé ruce, Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu, Michal Svoboda PR manažer Mezinárodního strojírenského veletrhu. A vpravo mi kryje záda Miroslav Minařík ...



Marek Zahradníček
Pánové, vím, že dnes máme čtvrtek, to už jsem od rána zjistil a několikrát i říkal. To znamená, že je veletrh končí až zítra, nicméně určitým způsobem bychom mohli začít bilancovat, hodnotit z pozice vás, jako pořadatelské organizace BVV. Poprosím vás pane řediteli ...,
Co si myslíte, že přinesl tento 62. ročník veletrhu?

Michalis Busios
My jsme předně rádi, že už je čtvrtek, protože to znamená, že máme velkou část veletrhu za sebou a přinesl to, že tady takhle sedíme spolu, můžeme si vykládát tváří v tvář a to je vlastně to, na co jsme cílili, že Strojírenský veletrh se stane centrem, kde se lidí z průmyslu budou potkávat a budou si spolu sdělovat svoje dojmy, předvádět svá technologická řešení a prohlubovat svoje přátelství. Ta přátelství, která byla covidovou situací narušená, protože přátelství přes webovou kameru není úplně ideální forma. Věříme, že tyto prezentace, tento způsob byznysu je to, co všichni, kteří jsme se tady sešli, hledáme.

Marek Zahradníček
Navazujete, aniž byste o tom věděl, na diskusi, kterou jsme vedli s Mirkem Minaříkem o tom, kdy je potřeba, nebo jakým způsobem je potřeba udělat opravdu dobrý obchod. Kdy už digitalizace a ty naše přenosy v uvozovkách nestačí. Tehdy je potřeba se potkat a to je ta příležitost veletrhu.

Pane Svobodo, vy jste tiskový manažer Mezinárodního strojírenského veletrhu. Oblast, na kterou letos klademe důraz, a které i my jsme součástí v pavilonu F se jmenuje "digitalizace průmyslu". Byl tento veletrh propagován, prosazován nějakým jiným než konvenčním způsobem, tedy také digitálním?
 
Michal Svoboda
Ano určitě ano. Doba příprav veletrhu byla z hlediska komunikace opravdu nestandardní, protože jsme byli postaveni před mnohá rozhodnutí "ze dne, na den". Před námi stála velká výzva veletrh správně odkomunikovat. K tomu jsme právě využívali, jak jste zmiňoval, on-line nástroje. Již od minulého ročníku jsme se hodně snažili on-line komunikaci posílit a to nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je to hodně o internetové a obsahové kampani, o spolupráci s vystavovateli, abychom zjistili dostatečně dopředu, jaké novinky představí a ty potom představovat v rámci našich komunikačních kanálů, ať již on-line, tak i klasicky v denním tisku v televizi ...

Největší výzvou bylo ubezpečit lidi, že opravdu je veletrh bude a že bude stále reprezentativní a kvalitní. Což doufám, že se snad povedlo.



Marek Zahradníček
Máte pravdu, ta výzva byla opravdu veliká. Myslíte si, že se nám to vše společně určitým způsobem povedlo. Ten start maratonu, který potom běží nebo jede, to je jedno, podle toho na co se zaměříme, jede peloton, běží peloton a my ho najednou stopneme. Vyjede "safety car" a začínáme znovu, jsme na tom startu.
Myslíte si pánové, že se nám to společnými silami nějak povedlo ten rozjezd, když se rozhlédnete po pavilonech?

Michalis Busios
Myslím si, že se nám to povedlo. Máme reakce účastníků, vystavovatelů i návštěvníků, všichni jsou tak nějak pozitivně naladěni na to, že se mohli osobně potkat. Touha po osobním kontaktu tady byla. Opravdu narušit ten maraton několika let pravidelného pořádání veletrhů a navázat na ten systém, který byl předtím, byla veliká výzva a především, jak říkal Michal, přesvědčit všechny účastníky, že prostě toto opravdu je možné realizovat i v této době, která není úplně příznivá z různých důvodů, tak to byla ta největší výzva, které jsme čelili a myslím si, že můžeme s klidem nebo dobrým pocitem říci, že se nám to povedlo. Za to děkuji vlastně svým kolegům, všem spolupracujících partnerům ...

Michal Svoboda
... vystavovatelům a firmám, kteří do toho s námi šli. Za to jim patří velké díky.

Marek Zahradníček
Jak jsou vystavovatelé spokojení? Jaké máte reference směrem k vám

Michal Svoboda
Vidíme, že opravdu vystavovatelé s tím do veletrhu šli hlavně proto, aby se opět po dlouhé době osobně potkali s klienty, s partnery, s konkurencí. Opravdu je to po dlouhé době první takový prostor,  kde je možné se potkat. Vnímáme to z referencí vystavovatelů, že předpoklad se splnil a věříme, že jejich očekávání jsou naplněna. Je to restart veletržnictví a obecně průmyslových veletrhů.

Marek Zahradníček
S učastí jste spokojeni. Jaký vývoj a cíle budou potřeba pro následující ročník?

Michalis Busios
Naším záměrem je zvedat úroveň veletrhu, který je do určité míry poznamenán současnou situací. Věříme, že toto je ten správný restart. Je to restart průmyslu, restart veletrhu, věříme, že restart všeho. Naším cílem je navázat na tento ročník Digitální továrny, který se zase posunul dál oproti pilotnímu projektu v roce 2019. Věříme, že jsme se odrazili, získali jsme opět důvěru, že jsou akce s fyzickou přítomností možné i v rozsahu, který je pořád největším veletrhem ve střední Evropě.

Marek Zahradníček
Co může již tradiční spolupráce s MSV přinést pro Elektriku.TV?

Miroslav Minařík
My nejsme vystavovatelé. My se stavíme do role přenašeče veletržních informací. Tvoříme obsah, nevystavujeme. Díváme se na tento veletrh z jiného pohledu, než abychom ho mohli hodnotit, jaký je. Je to častá otázka, "jaké to bylo, kolik bylo lidí", ale z mého pohledu to není o počtu lidí a počtu stánků. Je to o tom, zda mám s kým hovořit, zda mám s kým dělat obchod. Doufejme, že jsme snad již za 50% katarze. Během kritických měsíců jsme dokázali vypnout to, co nepotřebujem. I na veletrhu. Letos nevidíme žádné "sběrače propisek a igelitových tašek". Protože jsme se opět od pondělí nezastavili, je to signál, že se zde potkávají lidé se skutečným zájmem.

Michalis Busios
To je cíl, kam míříme. Zaměřujeme se na odbornost návštěvníků. Jedna věc je kvantita návštěvníků, ale především se snažíme cílit na odbornou úroveň veletrhu. Lidé, kteří sem přišli, byli opravdu odborníci a to je ta hodnota, kterou tady všichni účastníci i vystavovatelé hledají. Že se zde potkají s odborníkem, se zájmem o jeho řešení a to je podstatou veletrhu. To je cíl, o který se snažíme a myslím si, že v rámci spolupráce s partnery se nám to daří.



Marek Zahradníček
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale dopoledne jsme Digitální stage doplnili o lidský faktor. Ve spolupráci s Elektrotechnickou asociací jsme otevírali Svatomartinské víno. A myslím si, že protože tady bylo všude kolem plno návštěvníků, kteří dostali také ochutnat. Šlo o prověřené Svatomartinské víno. Pro mě to bylo nesmírně příjemné. V čase 11:11 jsme přerušili odborné téma živého vysílání a věnovali jsme se tradici, bylo to docela fajn.

Nicméně, jaký je výhled do příštího roku? Do budoucna, nemůžete počítat úplně se vším a veletrh se plánuje hodně dopředu, jak to vidíte?

Michalis Busios
I v letošním roce jsme přistoupili k organizaci veletrhu standardním způsobem. Věříme, že se situace, byť to aktuálně tak nevypadá, zlepší natolik, že ten příští veletrh již bude možný bez nějakých větších omezení. Tak tomu přistoupíme, plánujeme standardně, otevřeme opět zajímavá témata, navážeme na projekt Digitální továrny. Řešíme aktuálně partnerství s nějakou zahraničních zemí, Francie, Itálie. Je to všechno v řešení. Přípravy na další ročník se už rozběhly. Podle toho jaký mám pocit ze všech jednání, tak se bavíme opět o standardním ročníku.

Marek Zahradníček
To je dobře, všem děkuji a popřejme si společně, abychom se příští rok tady sešli zhruba ve stejné době ... 



 
 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Veletrhy Brno, a. s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Mezinárodní strojírenský veletrh se blíží a přípravy narůstají. Pokud jsme v loňském roce přemýšleli, zda se ročník uskuteční, letos nevíme, jak obrovskou množinu informací na veletrhu podat ještě lépe než naposledy. Digitální stage naleznete opět v pavilonu F a můžete očekávat čtyřdenní nostop technických témat. Vysílání Elektrika.TV již tradičně doplňuje konvenční veletržnictví při MSV. Cílem není pouze vytvořit stream vystavovatelských prezentací, ale přinést ochutnávky nových produktů, služeb a pokládat otázky, které nejsou dílem marketingových oddělení ...
Již potřetí bude součástí říjnového Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně také Digitální továrna 2.0, která se letos zaměří na inteligentní digitalizaci v různých podobách. Projekt přiblíží technologie umožňující transformaci nejen průmyslového prostředí, ale i celé ekonomiky. Cílem je pomoci zformulovat vizi změny české ekonomiky tak, aby byla úspěšná i v 21. století a v měnícím se geopolitickém kontextu.
Loňský ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu byl ve znamení doznívajíci koronavirové epidemie. Nikdo z pořadatelů netušil, zda bude po velkém přerušení veletržních událostí stále o tradiční setkávání zájem. Po dvou letech intenzivních telekonferencí stále přetrvává přesvědčení ortodoxních digitálních marketérů, že přezentace na fyzických veletrzích je již přežitá. Bezpochyby se změnily zažité komunikační vzorce směrem k dlouho opomíjeným možnostem. Společnost však čelí jiným problémům a ty je vhodnější probrat osobně ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933