Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

Ceny energií ...

Jaké se nabízí technické řešení pro dynamické řízení odběrů elektrické ...

Ochrana potrubních ...

Potrubí jsou „žílami“ dnešních průmyslových společností. Na ...
 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Veletrh 2022
Na které 2 veletržní události bych se rád osobně dostavil
Regionální výstava PLZEŇ
Veletrh FOR ARCH PRAHA
Regionální výstava LIBEREC
Veletrh AMPER BRNO
Regionální výstava OLOMOUC
Strojírenský veletrh BRNO
Regionální výstava OSTRAVA
Veletrh AQUAtherm PRAHA

[ Výsledky | Hlasování ]
Hlasů : 816
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Kudy vést vedení ke spotřebičům je často předmětem hlubokých úvah nejednoho projektanta. Tedy především v administrativních prostorách, kde navíc není přesné umístění pracovišť zcela jasné. Uprostřed rozlehlé kanceláře, prostoru pro ne/oblíbený ...
  • Kam se vyvíjí ona deklarovaná digitalizace? Co vše ve znamení novodobých elektronických zkratek musíme opustit? O tom, že veřejná vystoupení pomocí webkamery dosahuje velikých časových úspor snad opravdu nikdo nepochybuje. Ovšem vše má své limity. A ...

Ohlédnutí za 62. ročníkem Mezinárodního strojírenského veletrhu


Document Actions
Ohlédnutí za 62. ročníkem Mezinárodního strojírenského veletrhu
Michalis Busios, ředitel veletrhu hodnotí po roční přestávce navazující Mezinárodní strojírenský veletrh. Co myslíte, co přinesl tento 62. ročník? Byl tento veletrh propagován a prosazován nějakým jiným než konvenčním způsobem? Myslíte si, že se rozjezd nového veletržního peletonu podařil? V tomto roce nebyly výstavní plochy veletrhu vystavovateli a návštěvníky zaplněné tak, jak bývalo tradicí. Byli vystavovatelé spokojení? Jaké máte odezvy? Jaký vývoj a cíle budou potřeba pro následující ročník, aby byl opět standardním?
Redakce portálu Elektrika, ze dne: 14.12.2021

Zkrácený textový přepis mluveného slova ...


Marek Zahradníček
Na stage vítám celkem tři pány, takže budeme taková čtyřka. Snad budeme stejně úspěšní jako mušketýři, protože po mé levé ruce, Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu, Michal Svoboda PR manažer Mezinárodního strojírenského veletrhu. A vpravo mi kryje záda Miroslav Minařík ...



Marek Zahradníček
Pánové, vím, že dnes máme čtvrtek, to už jsem od rána zjistil a několikrát i říkal. To znamená, že je veletrh končí až zítra, nicméně určitým způsobem bychom mohli začít bilancovat, hodnotit z pozice vás, jako pořadatelské organizace BVV. Poprosím vás pane řediteli ...,
Co si myslíte, že přinesl tento 62. ročník veletrhu?

Michalis Busios
My jsme předně rádi, že už je čtvrtek, protože to znamená, že máme velkou část veletrhu za sebou a přinesl to, že tady takhle sedíme spolu, můžeme si vykládát tváří v tvář a to je vlastně to, na co jsme cílili, že Strojírenský veletrh se stane centrem, kde se lidí z průmyslu budou potkávat a budou si spolu sdělovat svoje dojmy, předvádět svá technologická řešení a prohlubovat svoje přátelství. Ta přátelství, která byla covidovou situací narušená, protože přátelství přes webovou kameru není úplně ideální forma. Věříme, že tyto prezentace, tento způsob byznysu je to, co všichni, kteří jsme se tady sešli, hledáme.

Marek Zahradníček
Navazujete, aniž byste o tom věděl, na diskusi, kterou jsme vedli s Mirkem Minaříkem o tom, kdy je potřeba, nebo jakým způsobem je potřeba udělat opravdu dobrý obchod. Kdy už digitalizace a ty naše přenosy v uvozovkách nestačí. Tehdy je potřeba se potkat a to je ta příležitost veletrhu.

Pane Svobodo, vy jste tiskový manažer Mezinárodního strojírenského veletrhu. Oblast, na kterou letos klademe důraz, a které i my jsme součástí v pavilonu F se jmenuje "digitalizace průmyslu". Byl tento veletrh propagován, prosazován nějakým jiným než konvenčním způsobem, tedy také digitálním?
 
Michal Svoboda
Ano určitě ano. Doba příprav veletrhu byla z hlediska komunikace opravdu nestandardní, protože jsme byli postaveni před mnohá rozhodnutí "ze dne, na den". Před námi stála velká výzva veletrh správně odkomunikovat. K tomu jsme právě využívali, jak jste zmiňoval, on-line nástroje. Již od minulého ročníku jsme se hodně snažili on-line komunikaci posílit a to nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je to hodně o internetové a obsahové kampani, o spolupráci s vystavovateli, abychom zjistili dostatečně dopředu, jaké novinky představí a ty potom představovat v rámci našich komunikačních kanálů, ať již on-line, tak i klasicky v denním tisku v televizi ...

Největší výzvou bylo ubezpečit lidi, že opravdu je veletrh bude a že bude stále reprezentativní a kvalitní. Což doufám, že se snad povedlo.



Marek Zahradníček
Máte pravdu, ta výzva byla opravdu veliká. Myslíte si, že se nám to vše společně určitým způsobem povedlo. Ten start maratonu, který potom běží nebo jede, to je jedno, podle toho na co se zaměříme, jede peloton, běží peloton a my ho najednou stopneme. Vyjede "safety car" a začínáme znovu, jsme na tom startu.
Myslíte si pánové, že se nám to společnými silami nějak povedlo ten rozjezd, když se rozhlédnete po pavilonech?

Michalis Busios
Myslím si, že se nám to povedlo. Máme reakce účastníků, vystavovatelů i návštěvníků, všichni jsou tak nějak pozitivně naladěni na to, že se mohli osobně potkat. Touha po osobním kontaktu tady byla. Opravdu narušit ten maraton několika let pravidelného pořádání veletrhů a navázat na ten systém, který byl předtím, byla veliká výzva a především, jak říkal Michal, přesvědčit všechny účastníky, že prostě toto opravdu je možné realizovat i v této době, která není úplně příznivá z různých důvodů, tak to byla ta největší výzva, které jsme čelili a myslím si, že můžeme s klidem nebo dobrým pocitem říci, že se nám to povedlo. Za to děkuji vlastně svým kolegům, všem spolupracujících partnerům ...

Michal Svoboda
... vystavovatelům a firmám, kteří do toho s námi šli. Za to jim patří velké díky.

Marek Zahradníček
Jak jsou vystavovatelé spokojení? Jaké máte reference směrem k vám

Michal Svoboda
Vidíme, že opravdu vystavovatelé s tím do veletrhu šli hlavně proto, aby se opět po dlouhé době osobně potkali s klienty, s partnery, s konkurencí. Opravdu je to po dlouhé době první takový prostor,  kde je možné se potkat. Vnímáme to z referencí vystavovatelů, že předpoklad se splnil a věříme, že jejich očekávání jsou naplněna. Je to restart veletržnictví a obecně průmyslových veletrhů.

Marek Zahradníček
S učastí jste spokojeni. Jaký vývoj a cíle budou potřeba pro následující ročník?

Michalis Busios
Naším záměrem je zvedat úroveň veletrhu, který je do určité míry poznamenán současnou situací. Věříme, že toto je ten správný restart. Je to restart průmyslu, restart veletrhu, věříme, že restart všeho. Naším cílem je navázat na tento ročník Digitální továrny, který se zase posunul dál oproti pilotnímu projektu v roce 2019. Věříme, že jsme se odrazili, získali jsme opět důvěru, že jsou akce s fyzickou přítomností možné i v rozsahu, který je pořád největším veletrhem ve střední Evropě.

Marek Zahradníček
Co může již tradiční spolupráce s MSV přinést pro Elektriku.TV?

Miroslav Minařík
My nejsme vystavovatelé. My se stavíme do role přenašeče veletržních informací. Tvoříme obsah, nevystavujeme. Díváme se na tento veletrh z jiného pohledu, než abychom ho mohli hodnotit, jaký je. Je to častá otázka, "jaké to bylo, kolik bylo lidí", ale z mého pohledu to není o počtu lidí a počtu stánků. Je to o tom, zda mám s kým hovořit, zda mám s kým dělat obchod. Doufejme, že jsme snad již za 50% katarze. Během kritických měsíců jsme dokázali vypnout to, co nepotřebujem. I na veletrhu. Letos nevidíme žádné "sběrače propisek a igelitových tašek". Protože jsme se opět od pondělí nezastavili, je to signál, že se zde potkávají lidé se skutečným zájmem.

Michalis Busios
To je cíl, kam míříme. Zaměřujeme se na odbornost návštěvníků. Jedna věc je kvantita návštěvníků, ale především se snažíme cílit na odbornou úroveň veletrhu. Lidé, kteří sem přišli, byli opravdu odborníci a to je ta hodnota, kterou tady všichni účastníci i vystavovatelé hledají. Že se zde potkají s odborníkem, se zájmem o jeho řešení a to je podstatou veletrhu. To je cíl, o který se snažíme a myslím si, že v rámci spolupráce s partnery se nám to daří.



Marek Zahradníček
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale dopoledne jsme Digitální stage doplnili o lidský faktor. Ve spolupráci s Elektrotechnickou asociací jsme otevírali Svatomartinské víno. A myslím si, že protože tady bylo všude kolem plno návštěvníků, kteří dostali také ochutnat. Šlo o prověřené Svatomartinské víno. Pro mě to bylo nesmírně příjemné. V čase 11:11 jsme přerušili odborné téma živého vysílání a věnovali jsme se tradici, bylo to docela fajn.

Nicméně, jaký je výhled do příštího roku? Do budoucna, nemůžete počítat úplně se vším a veletrh se plánuje hodně dopředu, jak to vidíte?

Michalis Busios
I v letošním roce jsme přistoupili k organizaci veletrhu standardním způsobem. Věříme, že se situace, byť to aktuálně tak nevypadá, zlepší natolik, že ten příští veletrh již bude možný bez nějakých větších omezení. Tak tomu přistoupíme, plánujeme standardně, otevřeme opět zajímavá témata, navážeme na projekt Digitální továrny. Řešíme aktuálně partnerství s nějakou zahraničních zemí, Francie, Itálie. Je to všechno v řešení. Přípravy na další ročník se už rozběhly. Podle toho jaký mám pocit ze všech jednání, tak se bavíme opět o standardním ročníku.

Marek Zahradníček
To je dobře, všem děkuji a popřejme si společně, abychom se příští rok tady sešli zhruba ve stejné době ... 



 
 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Veletrhy Brno, a. s.
Zaslání vizitky
Zobrazit záznam v adresáři


FIREMNÍ TIPY
Vedení veletržní správy brněnského výstaviště se na tiskové konferenci vyjadřilo ke konání veletržních událostí roku 2022, zvláště pak k loňským výsledkům a plánovaným představám letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu. Covid bezesporu ovlivnil budoucí pořádání Mezinárodního strojírenského veletrhu. Již víme, že došlo ke zkrácení z pěti na čtyři dny, ovšem důležité je, zda je zájem expozice zahraničních výrobců na českém veletrhu. Mezinárodní veletrh je mezinárodním pokud ...
Speciální expozice Digitální továrna 2.0 bude i v letošním roce součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu. Cílem projektu je prezentovat nejnovější služby a produkty v oblasti digitalizace podniků a představit výhody spojené se zaváděním těchto řešení do výroby. Připravovaný ročník Digitální stage 2.2 počítá s rozšířením obsahového vysílání a větším propojením na související odborná média. Součástí veletrhu je špičkový doprovodný program složený z odborných konferencí, seminářů a workshopů na aktuální technická, obchodní a ekonomická témata.
Příležitost představit inovativní průmyslové technologie a navázat nové obchodní vztahy nabídne firmám již 63. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu, který se uskuteční v Brně v termínu 4.–7. října 2022. Společně s ním se budou konat i specializované veletrhy IMT, PLASTEX, FOND-EX, WELDING a PROFINTECH. „Vnímáme zvýšený zájem firem o prezentaci na letošním MSV. Očekáváme také návrat vystavovatelů, kteří se v loňském roce nemohli veletrhu zúčastnit kvůli pandemii. Tím se potvrzuje, že ...
Během letošního ročníku MSV se diskutovalo o prodloužení živého vysílání Digitální stage 2.1 ze čtyřech dnů na pět. Šest týdnů po skončení došlo k rozhodnutí, že se naopak zkrátí doba celého veletrhu. Proč takové rozhodnutí? A co konání souvisejících veletrhů? Co na to říkají vystavovatelé a co návštěvníci? Možná se to zdá nepravděpodobné, ale zkrácení veletržní události může být ku prospěchu celé události ...
Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933