OEZ poskytuje servis svých jističů #1
OEZ Letohrad není jen výrobce přístrojů, ale ke svým výrobkům poskytuje také služby. Tou zásadní je servis. Na podrobnosti z první ruky jsme se obrátili na vedoucího servisních služeb, Miroslava Uhra. Co nás zajímalo? Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat? Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům? Vozí s sebou technici při výjezdu i celý náhradní jistič? Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou? Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna? Celou reportáž sledujte v tomto článku!
Tým portálu Elektrika,
ze dne:
14.10.2020
Textový přepis mluveného slova reportáže ...
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Servis v OEZ funguje už spoustu let. V podstatě historie sahá od 70. let, kdy byl pod výrobou. Pro výrobu dělal doplňující práce, služby, když bylo potřeba něco opravit, nebo vyjet k zákazníkovi. V 90. letech začal servis pracovat pro obchod a začal se víc věnovat službám. K největšímu rozkvětu služeb došlo po roce 2000, kdy jsme začali nabízet revize přístrojů, opravy u zákazníka.
Servis v OEZ funguje už spoustu let. V podstatě historie sahá od 70. let, kdy byl pod výrobou. Pro výrobu dělal doplňující práce, služby, když bylo potřeba něco opravit, nebo vyjet k zákazníkovi. V 90. letech začal servis pracovat pro obchod a začal se víc věnovat službám. K největšímu rozkvětu služeb došlo po roce 2000, kdy jsme začali nabízet revize přístrojů, opravy u zákazníka.
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Po povodních v roce 2002 jsme se začali zabývat náhradami starých přístrojů, dnes tomu říkáme retrofity. Voda zaplavila poměrně velkou část území a energetické rozvody i v průmyslových podnicích byly rozvodny zaplavené. Ty bylo potřeba uvést rychle do provozního stavu, takže se z nouze dělaly opravy a revize těchto přístrojů. Bylo nutné je vyčistit, vysušit, vypláchnout tlakovou vodou, nakonzervovat, namazat, ověřit jejich funkci. V tomto období naši technici strávili skoro 3 měsíce mimo domov. Přístroje, které byly zaplaveny a byly už v horším stavu, bylo nutné vyměnit. Proto jsme se začali zabývat náhradami, kterým říkáme retrofity, protože to je výměna co nejrychlejší, pohodlnější pro zákazníka, nebo i pro nás, pokud výměnu provádíme my, protože je to vlastně náhrada šroub na šroub. Od roku 2003 pracuji na servisu i já, v současné době je nás na servisu 8 techniků, kteří jsou víceméně v terénu, a 3, kteří řešíme nabídky a spíše kancelářské záležitosti.
Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V současné době servisujeme jističe z 80. - 90. let jističe BA, J2UX, jističe Modeion kompletní řadu a teď k tomu přidáme jističe 3VA. Ne jeden jistič, ale kompletní řadu jističů. Je to řada jističů od 160 A, nebo rozsahy proudové jsou i nižší, do 1600 A. Jsou to přístroje, se kterými máme v současné době minimum zkušeností, nicméně máme za sebou výrobu, takže pro nás není takový problém ve výrobě získat zkušenosti. Naši technici prodělali školení, byli i na praxi ve výrobě, takže si myslím, že jsme v současné době připraveni.
Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
100 %, protože máme vývojový tým, který přístroje vyvíjí, zkušebnu, která přístroje ověřovala a stále ověřuje, provádí se permanentní opakované zkoušky, a máme za sebou výrobu. Takže pokud by se vyskytl jakýkoliv problém, máme možnost se poradit s konstruktéry a podívat se do výroby co a jak a eventuálně ve výrobě okamžitě vyrobit přístroj, pokud by nebyl skladem. Myslím si, že v tomto máme velkou výhodu. Další výhoda je v tom, že naši pracovníci dělají tuto činnost léta, původní starší jističe znají jako nikdo v současné době, a nové jističe, tam budeme sbírat nové zkušenosti.
Vozí s sebou technici při výjezdu celý náhradní jistič?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Někdy ano, v případě, že se jedná o něco složitějšího, přístroj nejde zapnout, nebo už vykazuje poruchu přehřátí, nebo něco takového, tak ho bereme s sebou. Máme určitou pohotovostní zásobu u nás na dílně, na skladě, takže je bereme s sebou.
Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V této věci nám může hodně pomoct moderní technika, protože dnes každý chytrý telefon, nebo i starší, mají fotoaparát. Buďto lze poslat MMS, nebo stáhnout fotku do počítače a poslat emailem a podle toho se zorientujeme, co je potřeba. Konkrétně náhrady starších přístrojů řešíme v 95 % přes fotky. Domluvíme se na tom, co a odkud potřebujeme nafotit. Nejlepší pohled je vždy zezadu. Vidíme přesně jak je co připojeno, upevněná pasovina a podle fotek se dá krásně natipovat možná náhrada.
Jaké přístroje lze v dnešní době servisovat?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V současné době servisujeme jističe z 80. - 90. let jističe BA, J2UX, jističe Modeion kompletní řadu a teď k tomu přidáme jističe 3VA. Ne jeden jistič, ale kompletní řadu jističů. Je to řada jističů od 160 A, nebo rozsahy proudové jsou i nižší, do 1600 A. Jsou to přístroje, se kterými máme v současné době minimum zkušeností, nicméně máme za sebou výrobu, takže pro nás není takový problém ve výrobě získat zkušenosti. Naši technici prodělali školení, byli i na praxi ve výrobě, takže si myslím, že jsme v současné době připraveni.
Má servis OEZ nějaké výhody, proti konkurenčním dodavatelům?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
100 %, protože máme vývojový tým, který přístroje vyvíjí, zkušebnu, která přístroje ověřovala a stále ověřuje, provádí se permanentní opakované zkoušky, a máme za sebou výrobu. Takže pokud by se vyskytl jakýkoliv problém, máme možnost se poradit s konstruktéry a podívat se do výroby co a jak a eventuálně ve výrobě okamžitě vyrobit přístroj, pokud by nebyl skladem. Myslím si, že v tomto máme velkou výhodu. Další výhoda je v tom, že naši pracovníci dělají tuto činnost léta, původní starší jističe znají jako nikdo v současné době, a nové jističe, tam budeme sbírat nové zkušenosti.
Vozí s sebou technici při výjezdu celý náhradní jistič?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Někdy ano, v případě, že se jedná o něco složitějšího, přístroj nejde zapnout, nebo už vykazuje poruchu přehřátí, nebo něco takového, tak ho bereme s sebou. Máme určitou pohotovostní zásobu u nás na dílně, na skladě, takže je bereme s sebou.
Jak technici můžou vědět k jakému případu jedou?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
V této věci nám může hodně pomoct moderní technika, protože dnes každý chytrý telefon, nebo i starší, mají fotoaparát. Buďto lze poslat MMS, nebo stáhnout fotku do počítače a poslat emailem a podle toho se zorientujeme, co je potřeba. Konkrétně náhrady starších přístrojů řešíme v 95 % přes fotky. Domluvíme se na tom, co a odkud potřebujeme nafotit. Nejlepší pohled je vždy zezadu. Vidíme přesně jak je co připojeno, upevněná pasovina a podle fotek se dá krásně natipovat možná náhrada.
Jak moc budou moderní technologie pomáhat servisu jističů do budoucna?
Miroslav Uher, vedoucí Servisních služeb OEZ
Moderní technika nám bude pomáhat čím dál tím víc, protože v současné době už spoustu zákazníků řeší komunikaci přístrojů. Komunikace na přístrojích směrem do řídicího systému, který mají nainstalovaný ve firmě, nebo budou dobudovávat, tak vám o provozu řekne spoustu informací, nebo sám přístroj doporučí údržbu. "Mám 5 tisíc sepnutí, bude to chtít, aby se na mě někdo podíval."
Technickou podporu OEZ lze prohlížet a prohledávat i zde v redakční knihovně.
Více videoreportáží OEZ naleznete zde!
Nenechte si ujít další pokračování mikroseriálu OEZ servis!
Podíváme se, jak vypadá typický den v servisním středisku.
Diskutující k tomuto článku
... a další (počet diskutujících: 7)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|
|
OEZ s.r.o. Zaslání vizitky Zobrazit záznam v adresáři |