Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: O motorech #22: Kdy mažeme motor? (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 11.12.2015
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

O motorech #22: Kdy mažeme motor?


O motorech #22: Kdy mažeme motor?
Dříve se s oblibou říkávalo, kdo maže, ten jede. Mazací tuky v minulosti neodolávaly vysoké teplotě a tekly, proto bylo třeba motor častěji promazávat. Dnes už se vyrábí tuky s bodem skápnutí obvykle vyšším než 150 stupňů a toto rčení již tak úplně neplatí. Častým mazáním naopak můžete motor poškodit. Pokud je v ložisku příliš mnoho tuku, dochází k nežádoucímu zahřívání a tuk odhází po hřídeli do vinutí, která se v důsledku toho poškodí.
Tým portálu Elektrika, ze dne: 11.12.2015



V dvaadvacátém díle seriálu o elektromotorech se Lubomír Kastner zaměřil na mazání elektromotoru a jeho možnou škodlivost.



Kdo je Lubomír Kastner
Lubomír Kastner v mládí maturoval v oboru. Nyní pracuje ve firmě zabývající se servisem motorů na pozici zkušebního a reklamačního technika. Zároveň se zabývá vyvažováním a vibrodiagnostikou, ale i různými speciálními pracemi, jako je například navíjení magnetů, cívek či renovace historických motorů. Do jeho pracovní náplně patří i výjezdy a práce u zákazníků. Zjišťuje závady a příčiny poruch i stav ložisek bez demontáže, provádí vibrační diagnostiku a montáž elektromotorů a jejich dalších komponentů.
TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.