Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 18.09.2012
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily


Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
Společnost Rittal je v široké odborné veřejnosti známa zejména jako přední světový výrobců v oblasti rozváděčové techniky, rozvaděčů pro IT technologii, napájení a chlazení. V posledních letech však zaměřuje svoji pozornost i do takových segmentů trhu, jako je pravě oblast elektromobility. Již před čtyřmi lety, na veletrhu HMI 2008, představil Rittal první funkční nabíjecí stanici pro elektromobily.
Komerční sdělení, ze dne: 18.09.2012

 

Společnost Rittal je v široké odborné veřejnosti známa zejména jako přední světový výrobců v oblasti rozváděčové techniky, rozvaděčů pro IT technologii, napájení a chlazení. V posledních letech však zaměřuje svoji pozornost i do takových segmentů trhu, jako je pravě oblast elektromobility. Již před čtyřmi lety, na veletrhu HMI 2008, představil Rittal první funkční nabíjecí stanici pro elektromobily.

Od té doby ušel Rittal dlouhou cestu a má za sebou projekty, díky kterým drží krok s čím dál rychleji se rozvíjejícím odvětvím a může tak plnit aktuální požadavky svých zákazníků. Z realizovaných projektů uvádíme tyto:

Rittal nabízí modulární systém, který se přizpůsobuje konkrétním požadavkům provozovatele nabíjecí infrastruktury. Vlastní skříň nabíjecí stanice je dvouplášťová k zajištění vhodných pracovních podmínek pro elektroniku v náročných klimatických podmínkách venkovního prostředí. Vrchní plášť stanice je stylizován jako sloupek zhotovený z hliníkové slitiny nebo nerez oceli. Hrany sloupku jsou vyztuženy hliníkovým rámem. Stanice může být vybavena až čtyřmi napájecími body, které jsou umístěny na bocích stanice v její horní části, každý napájecí bod může být vybaven jinou zásuvkou. Napájecí body jsou na obvodu osvětleny bílými LED diodami. Při konstrukci stanice bylo využito zkušeností Rittalu s výrobou venkovních rozváděčů a byly zde použity osvědčené bezpečnostní prvky proti vandalismu. Stanici je například možné opatřit speciálním nátěrem pro snadné odstraňování graffiti.


Obr. 1: Nadčasová nabíjecí stanice RITTAL.

Na čelním panelu stanice je umístěn barevný dotykový displej, pod nímž je zařízení pro identifikaci uživatele stanice - RFID čtečka, případně klávesnice, čtečka čárového kódu a další veřejně používané přístupové identifikační systémy.

Standardní komunikace mezi uživatelem a stanicí probíhá takto: zákazník svou identifikací spustí dialog na dotykovém displeji, kde nejprve určí způsob platby (zákaznická karta, předplacená karta, apod.), potom vybere vhodný napájecí bod, spustí napájení a následně je průběžně informován o množství dobité energie. Pro ukončení nabíjení je zákazník rovněž vyzván k identifikaci, čímž je zabráněno v přerušení napájení nepovolanou osobou.

Důležitá je rovněž bezpečnost celého zařízení i procesu nabíjení. Zásuvky nejsou pod napětím, dokud není zasunut konektor nabíjecího kabelu a není spuštěno nabíjení. Pokud se kdokoli pokusí vytáhnout nabíjecí kabel ze zásuvky v průběhu nabíjení, bude zátěž odpojena ještě před vytažením konektoru ze zásuvky, čímž je zabráněno případnému vytažení oblouku. Stanici je možné taktéž vybavit konektory s elektromechanickým zamykáním, které naprosto zabrání vytažení konektoru v průběhu napájení – tyto konektory v současnosti vyvíjí například firma Mennekes, jako standard pro E-Motion dle normy VDE-AR-E2623-2-2.

Uvnitř stanice je umístěn speciálně vyvinutý řídicí systém do těžkých klimatických podmínek s otevřenou komunikací, díky kterému je možno připravit pro každého provozovatele individuální systém komunikace se zákazníkem i způsob vyúčtování (předplacené karty, fakturace po určité periodě, integrace do stávajícího pokladního systému, apod.).


Obr. 2: Nabíjení elektromobilu.

Každá stanice může být vybavena komunikačním modulem GPRS/ GSM, WiFi, LAN, apod. pro komunikaci s centrálou provozovatele. Modul umožňuje nejen zasílání údajů o nabíjení (pro účely vyúčtování), ale umožňuje rovněž dálkové hlášení poruch, vypnutí stanice v případě nutnosti, tak i zasílání provozních informací o stavu jednotlivých komponent. Uvedenou diagnostikou se minimalizují servisní zásahy v případě poruchy a čas na zprovoznění stanice.

V případě většího množství stanic v jednom místě (parkoviště) je možné vzájemné propojení Master-Slave, přičemž komunikační modul je umístěn pouze v Master stanici.


Obr. 3: Detail připojovacího bodu.

Rozvoj elektromobility je v dnešní době rychle se rozvíjející segment a donedávna futuristické vize zelených měst se pomalu stávají skutečností, přičemž firma Rittal je na tento příchod elektromobility připravena.

Specifikace nabíjecí stanice Rittal - stojanová verze:

Rozměry (V × Š × H)

Dvouplášťová skříň

Hmotnost

Zásuvky

Proud a výkon jednoho nabíjecího místa

Nabíjecí napětí

Systém


Martin Pojer – produktový manager Rittal Czech, s.r.o.


Článek vyšel také v časopise EvP 7-8/2012


POKUD PRACUJETE V OBORU,
máte možnost zažádat si o více informací o nabíjecích stanicích Rittal
níže uvedeným formulářem!

 

 

TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
Rittal Czech - Ke Zdibsku 182, Zdiby u Prahy - 234 099 000 - info@rittal.cz

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.