Mezinárodní strojírenský veletrh Brno se opět těší na strojaře
Na podzim tohoto roku se opět představí největší veletrh v České republice. Mezinárodní strojírenský veletrh letos s číslovkou 56! Strojírenství je vedle stavebnictví důležitou částí elektrotechnického odbytu. Na oblast strojírenství se váží další podobory a ve všech nalezneme prvky automatizační a instalační elektrotechniky. Specializovaní projektanti tento veletrh vítají jako možnost kontaktu s obchodními přáteli a jejich novinkami ...
Komerční sdělení,
ze dne:
1.05.2014
Od 29. září do 3. října 2014
se na brněnském výstavišti uskuteční již 56. mezinárodní strojírenský veletrh. Přípravy na něj jsou v plném proudu, uzávěrka přihlášek spojená s cenovým zvýhodněním byla do 15. dubna.
V sudých letech se spolu s MSV konají i další oborové akce a ani letošní rok nebude výjimkou. Na brněnském výstavišti tak bude opravdu plno — společně s MSV se uskuteční mezinárodní veletrhy obráběcích a tvářecích strojů IMT, slévárenství FOND-EX, technologií pro povrchové úpravy PROFINTECH, svařovací techniky WELDING a plastů, pryže a kompozitů PLASTEX. Původně plánovaný mezinárodní veletrh prostředků osobní ochrany, bezpečnosti práce a pracovního prostředí INTERPROTEC se na základě průzkumu mezi vystavovateli přesouvá k obranným a bezpečnostním veletrhům do květnového termínu 2015, ovšem pro firmy z těchto oborů se samozřejmě na MSV mohou také prezentovat.
MSV 2013 - údaje ze závěrečné zprávy
Jubilejní 55. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu ukázal kvalitu české průmyslové produkce, která si udržuje vysokou konkurenceschopnost a zásadním způsobem se podílí na výsledcích našeho exportu. Svou nabídku představilo 1482 vystavujících firem z 28 zemí a podíl zahraničních účastníků dosáhl úctyhodných 46 procent. Návštěvníků - z drtivé většiny odborníků, přišlo 71 447 z 55 zemí. Zvýrazněným tématem byl projekt AUTOMATIZACE - měřicí, řídicí, automatizační a regulační technika a velká pozornost včetně specializované výstavy byla věnována problematice 3D tisku.
Firmy na veletrhu oceňují zejména možnost navázání kontaktů a získání nových zákazníků
Jak ukázal výzkum agentury Ipsos, která realizovala rozsáhlý výzkum mezi návštěvníky a vystavovateli Strojírenského veletrhu v říjnu 2013, vystavovatelé na veletrhu spontánně nejvíce oceňují možnost navazování nových kontaktů a získávání nových zákazníků. Kontakty s potenciálními tuzemskými i zahraničními zákazníky navázalo 96% firem (viz. obr), pouze 4% firem kontakty nenavázala. 30% firem na místě též uzavřelo nebo rozjednalo zakázky na vývoz.
Úspěšnému navazování kontaktů přispívá mimo jiné i kvalitní návštěvnická struktura (spokojeno s ní je 62% vystavovatelů), i to, že veletrh dokáže přilákat nové návštěvníky - potenciální zákazníky. Letos jich bylo 15%.
Návštěvníci jsou v naprosté většině odborníci, kteří pracují v některém z vystavovaných nebo jim příbuzných odvětví. 2/5 návštěvníků mají rozhodovací či spolurozhodovací pravomoc při nákupu zboží a služeb, 36% má v tomto alespoň poradní hlas.
Významnou roli Strojírenského veletrhu potvrzují vystavovatelské firmy i nastavením svého marketingového mixu. Účast na MSV je po webových stránkách druhým nej využívanějším marketingovým nástrojem, který firmy využívají pro oslovení svých zákazníků. Při zohlednění přínosů a nákladů je veletrh hodnocen jako třetí nej efektivnější marketingový nástroj — po webových stránkách a osobním prodeji.
Svou pevnou pozici si podle účastníků drží Strojírenský veletrh i v evropském konkurenčním prostředí. Ačkoli se významná část návštěvníků i vystavovatelů účastní i jiných veletržních akcí, považuje většina z nich (49% návštěvníků a 55% vystavovatelů) za nejdůležitější Strojírenský veletrh.
Lze předpokládat, že se v příštím roce dočkáme dalšího růstu veletrhu. Naznačuje to velký zájem účastníků o příští ročník (83% návštěvníků a 75% vystavovatelů) a také významný nárůst optimismu ohledně budoucího růstu firem jak návštěvníků, tak vystavovatelů (růst firmy očekává 71% návštěvníků a 87% vystavovatelů).
Výzkum realizovala společnost Ipsos v průběhu veletrhu v říjnu 2013 formou osobních rozhovorů. Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, má za sebou více než 20 let činnosti a od r. 2009 je největší agenturou výzkumu trhu a veřejného mínění v ČR z hlediska dosaženého obratu. Ipsos spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 84 zemích světa. Pro společnost Veletrhy Brno provádí průzkumy spokojenosti návštěvníků a vystavovatelů kontinuálně od roku 2008.
Více na www.bvv.cz/msv
Diskutující k tomuto článku
(počet diskutujících: 1)TEXT Z OBLASTÍ | SOUVISEJÍCÍ KONTAKT |
---|---|
|
Veletrhy Brno, a. s. Zaslání vizitky Zobrazit záznam v adresáři |