Nyní je "černý petr" na straně pejskařů. Poslouchat na celoplošné stanici poplašné zprávy o tom, že by si kardiaci měli dát pozor, zvedne ze židle ne jednoho více zasvěceného. Běžný spotřebitel snadno uvěří, protože se taková informace špatně ověřuje. V médiích se objevuje mnoho technických nepřesností, a proto jsme s kolegy v redakci portálu Elektrika.cz dostali nápad obdobným tvrzením technicky oponovat.
Našemu hlavnímu měření v sobotu 31.5. předcházelo nespočet schůzek a diskuzí. Od povolení ČD Ing. Janem Urbánkem po sestavení speciálního odborného týmu. V tom byli zastoupeny různé elektrotechnické odbornosti. Nešlo o komerční zakázku a tak námi pozvaní odborníci na tuto problematiku svou účast zajistili především z titulu své odbornosti a ve vlastním volnu.
Pozvali jsme ty nejlepší:
Na povrchu vozovky byly vytipovány tři měřicí body, které byly pro účel měření očištěny (úhlovou bruskou). Další bod byla kovová kostra samotného mostu. A nejdůležitější bod "referenční uzemnění.
V den měření bylo sucho, proto pro zvlhčení povrhu a okolí na naši žádost Brněnské komunikace zajistili kropící vůz. Vodní postřik zajistil požadovanou vlhkost na dobu cca 180 minut. Tato doba stačila speciálnímu týmu ke změření všech důležitých hodnot.
Vytipované měřicí body byly osazeny plechem 300x300mm. Každý byl zatížen váhou kola osobního vozu. Okolí měřícího bodu byl navíc kropen předem připravenou solankou. Jako referenční bod byla "zem" přivedena speciálním samostatným měřicím vodičem z místa vedle kolejí.
Podívejte se na první část našeho záznamu, který má více přiblížit atmosféru a postupy měření.
Další část s pokračováním uvidíte o několik hodin později. Výsledky se stále zpracovávají. Dozvíte se názor redaktorky a kameramana komerční TV. Uslyšíte hodnoty, které naměřili dva odborníci na obou odlišných typech osciloskopů. Uvidíte montážní plošinu a použití zkratovací soupravy v praxi!
Sledujte další díly!