Doposud jsme zvyklí tankovat u stojanů s PHM, kde se manipuluje s hadicí u stojanu. U dobíjení existuje více zásuvkových provedení a nabíjecích systémů. Z tohoto (a dalších) důvodu je pohyblivý prvek (kabel) příslušenstvím elektromobilu. I když by byl ideálním zařízením integrovaný naviják nabíjecího vedení, právě z důvodů různých zdrojů zůstáváme u oddělených pohyblivých přívodů.
Zkušenost mám s několika elektromobily, ale žádný neoplýval zbytečným zavazadlovým prostorem. Z dosavadní praxe potvrzuji ledabyle pohozený nabíjecí kabel mezi ostatními zavazadly.
Pokud se podíváme na Lapp Kabel zevnitř musíme konstatovat "... kdo jiný by měl přijít s novinkou HELIX?". Vývojové laboratoře ve Stuttgartu pracují na plné obrátky a chrlí více nápadů, než si myslíme. K nám se dostávají nakonec pouze špičky ledovců ve formě novinek. Letos v červenci byl ve francouzském Metzu představen Siegbertem Lappem nový šnekovitý kabel HELIX.
Proč šnekovitý? Známe pohyblivé přívody uskladněné bez navinutí v různých tvarech. Lapp vyrábí spirálovité kabely pro automobilovou techniku (propojení tahače s návěsem). Ovšem pokud budete natahovat spirálovitý kabel do délky, zjistíte, že se kabel o mnoho neprodlouží a hlavně vytváří sílu zpět do původního tvaru. U šnekovitého provedení jsou závity stočeny směrem do sebe. Poloměry ohybu jsou větší a zpětné napětí kabelu při podstatně větším rozvinutí je minimální.
Výrobce uvádí, že nový HELIX zabere o 60% méně místa, je o 40% lehčí a výrobní úspory jsou kolem 25%. Nutno dodat, že je HELIX odolný olejům, plamenům, neobsahuje halogeny a teplotní rozsah při použití je od -40°do +90°C.
V jednoduchosti je síla. Jednoduše se to říká, hůř realizuje, ovšem Lapp Kabel tuto "jednoduchost" již trhu představil v podobě kabelu HELIX.
Co k tomu řekl Karel Krejza na Strojírenském veletrhu 2011?
Sledujte po kliknutí tento videozáznam ...
Pokud pracujete v oboru, máte možnost si zažádat o více informací o novince HELIX níže uvedeným formulářem!