Elektrika.cz - elektrotechnické zpravodajství
Tisknete článek: LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa (klik pro návrat)
Stránka byla vytvořena: 12.12.2011
Všechna práva vyhrazena (c)1998-2024 Elektrika.cz
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materálu není povoleno bez předchozího písemného (e-mailového) svolení redakce portálu Elektrika.cz.

LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa


LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
S elektromobilem jsem si tento rok opravdu žil několik tisíc kilometrů. Při průměrném dojezdu 120km si snadno každý dopočítá, jak často používáte nabíjecí kabel. Přes to, že po nějaké době jej používáte zcela rutinně, byste přivítali nějaká vylepšení. Na odborné konferenci Lapp Group 2011 ve francouzském městě Metz byl představen nový typ kabelu určený pro elektromobilitu HELIX. Na Strojírenském veletrhu v Brně měli návštěvníci možnost spatřit tuto novinku přímo v praxi. V tomto videozáznamu ji krátce popisuje Karel Krejza.
Miroslav Minařík, ze dne: 12.12.2011



Doposud jsme zvyklí tankovat u stojanů s PHM, kde se manipuluje s hadicí u stojanu. U dobíjení existuje více zásuvkových provedení a nabíjecích systémů. Z tohoto (a dalších) důvodu je pohyblivý prvek (kabel) příslušenstvím elektromobilu. I když by byl ideálním zařízením integrovaný naviják nabíjecího vedení, právě z důvodů různých zdrojů zůstáváme u oddělených pohyblivých přívodů.

1

Zkušenost mám s několika elektromobily, ale žádný neoplýval zbytečným zavazadlovým prostorem. Z dosavadní praxe potvrzuji ledabyle pohozený nabíjecí kabel mezi ostatními zavazadly.

2

Pokud se podíváme na Lapp Kabel zevnitř musíme konstatovat "... kdo jiný by měl přijít s novinkou HELIX?". Vývojové laboratoře ve Stuttgartu pracují na plné obrátky a chrlí více nápadů, než si myslíme. K nám se dostávají nakonec pouze špičky ledovců ve formě novinek. Letos v červenci byl ve francouzském Metzu představen Siegbertem Lappem nový šnekovitý kabel HELIX.

3

Proč šnekovitý?

Známe pohyblivé přívody uskladněné bez navinutí v různých tvarech. Lapp vyrábí spirálovité kabely pro automobilovou techniku (propojení tahače s návěsem). Ovšem pokud budete natahovat spirálovitý kabel do délky, zjistíte, že se kabel o mnoho neprodlouží a hlavně vytváří sílu zpět do původního tvaru. U šnekovitého provedení jsou závity stočeny směrem do sebe. Poloměry ohybu jsou větší a zpětné napětí kabelu při podstatně větším rozvinutí je minimální.
Výrobce uvádí, že nový HELIX zabere o 60% méně místa, je o 40% lehčí a výrobní úspory jsou kolem 25%. Nutno dodat, že je HELIX odolný olejům, plamenům, neobsahuje halogeny a teplotní rozsah při použití je od -40°do +90°C.


V jednoduchosti je síla. Jednoduše se to říká, hůř realizuje, ovšem Lapp Kabel tuto "jednoduchost" již trhu představil v podobě kabelu HELIX.


Co k tomu řekl Karel Krejza na Strojírenském veletrhu 2011?
Sledujte po kliknutí tento videozáznam ...



Pokud pracujete v oboru, máte možnost si zažádat o více informací o novince HELIX níže uvedeným formulářem!
TEXT Z OBLASTÍ
SOUVISEJÍCÍ KONTAKT
LAPP Czech Republic s.r.o. - Bartošova 315, Otrokovice - 573 501 011 - info@lappgroup.cz

Konec tisknuté stránky z portálu Elektrika.cz.