Revizní technik se dozvěděl, že "barevný kolotoč", který vidí před sebou je záměrný. Cílem byla totiž diverzifikace výrobců přístrojů jako to někdy aplikují technici při sestavování diskových polí. Později majitel prozradil, že pracuje ve společnosti dodávající IT komponenty a proto ví, co říká. Následující diskuse dál prozradila, že to nebylo zrovna snadné sehnat tolik značek. Ale s tím zkušený filatelista nemá prý problém. Tolik z příběhu, který patří spíše do rubriky kuriozit.
Jak odpovědět expertovi, který chce vybavit svůj rozvaděč všemi zbytky přístrojů co zbyly, prozrazuje Jiří Kořínek.
Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...
Pokud je člověk rozhodnutý, že si vybaví rozvaděč libovolnými komponenty a chce, aby mu rozvaděč zářil všemi barvami, nejenom logy výrobců, ale i provedení, tak proč ne.. Nechť zajde do oblíbeného supermarketu, hypermarketu, hobby marketu a nakoupí si materiál od A až do Z a celé si to sestaví.
Problém nastane v situaci, pokud se něco stane. Nadávat může pouze a jen svým rukám, svému umu ...
A stejnou otázku si může položit, nebo své manželce, v momentě, kdy si bude vybavovat kuchyň, může mít každý spotřebič od jiného výrobce. To samé může použít, když si bude sestavovat nebo kupovat auto. Každý podle svých schopností, každý podle svého umu.
Nečeká takového ekonomického sběratele nějaké technické překvapení?
Myslím, že to má i jednu obrovskou výhodu. Pokud si nakoupí komponenty od různých značek, různých výrobců, určitě se setká s různými typy manuálů, v různých jazykových mutacích. Od Číny, přes Rusko, Německo, angličtinu a skončí u češtiny, popřípadě slovenštiny, čili jeho obzory se určitě rozšíří.
Jakpak asi vypadá reklamace některého z prvků?
Když se podíváme na některého výrobce mobilních telefonů, existují určité mezinárodní reklamační úmluvy a smlouvy, to znamená, koupíš si mobilní telefon v Německu, můžeš ho reklamovat v Čechách atd. Je otázka, zda za ušetřené peníze a ušetřené poznání potom reklamace nebude stát větší peníze, větší čas a námahu a podobně. Pokud ten člověk má čas a červený jistič ponese do červené prodejny a žlutou skříň do žluté prodejny, atd. a na vše bude čekat 30 dní. Pokud na tohle někdo má čas, chuť a náladu, proč ne.
Další postřehy a názory Jiřího Kořínka z problematiky rozvaděčů sledujte v dalších částech videoseriálu KROZ.
Ze sortimentu SCHRACK Technik si vybírejte dle katalogů
zde!